Gå til innhold

Når man tror man har lest det meste - staten betaler for at menn ukritisk kan ha ubeskyttet sex!

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet
På 5.10.2019 den 20.38, Anonym bruker skrev:

Altså, det er virkelig synd at det ikke er 1. april i dag!

Menn som ønsker å ha sex med et flertall av menn får gratis medisiner for titusenvis av kroner hvert år og fire gratis undersøkelser årlig.

Friske menn som bare vil ha et utsvevende sexliv og ikke har lyst å bruke kondom - DE skal staten gi titusener av kroner gratis til årlig???

Fy f... men kutte fra syke, så disse ikke får medisiner eller behandling, det skal de. Syke må betale egenandeler også, det slipper selvfølgelig disse mennene også.

Man blir nesten nærliggende å tenke at helseministerens egne preferanser kan ha spilt inn når dette er blitt vedtatt, for det kan umulig være god helsepolitikk eller samfunnsøkonomi i det.

https://www.nrk.no/norge/rapper_-_-jeg-er-ikke-redd-for-hiv-lenger-nar-jeg-har-ubeskyttet-sex-med-andre-menn-1.14729925

Merk også at norske myndigheter hemmeligholder hvor mye denne medisinen faktisk koster pr. person. Før kopiprodukt kom på markedet kostet den 6000 kr pr. måned pr. person! Det var 72.000 kr årlig - i statlig støtte og sponsing + det det koster for helsevesenet å følge opp denne helt friske gruppen fire ganger i året -  fordi man ikke gidder bruke kondom og velger å ligge rundt med mange ubeskyttet.

En merkelig prioritering denne regjeringen har...

Anonymkode: b95a9...532

Smittevern er billigere enn å behandle syke. På samme måte betaler man for f eks HPV-vaksine. Alle kan jo unngå den smitten også, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Pashla skrev:

Smittevern er billigere enn å behandle syke. På samme måte betaler man for f eks HPV-vaksine. Alle kan jo unngå den smitten også, ikke sant?

Nei faktisk ikke. HPV er et vortevirus og finnes også på huden. Kondom reduserer risikoen men er ikke veldig effektivt. 

Anonymkode: 136a0...588

Skrevet

Samtidig får vi et klasseskille (også) når det gjelder tannstillingsfeil. Godt jobba av høyresiden. 

Anonymkode: ceee3...345

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig får vi et klasseskille (også) når det gjelder tannstillingsfeil. Godt jobba av høyresiden. 

Anonymkode: ceee3...345

tannstillingsfeil er ikke kosmetisk da. Men har et barn med kryssbitt, tannlegen sa vi kan få dekket 70%, men skjønner vi må sette igang behandlingen i 2019

Anonymkode: 92f82...99a

Skrevet

Men dette er jo gjort for å hindre spredning av smittsomme sykdommer. Ikke bare for å beskytte de mennene som får medikamentene og oppfølging, men alle de andre de potensielt kan smitte. Det kan hindre spredning av HIV dramatisk og spare samfunnet for masse penger på sikt.

og dere som antyder at dette har med helseministerens seksuelle legning; skjerp dere! Med den logikken så kan man si at alt som blir gjort for heterofile også er gjort fordi relevant politisk ledelse også er hetero. Helt søkt...

Anonymkode: 81094...1b5

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er jo gjort for å hindre spredning av smittsomme sykdommer. Ikke bare for å beskytte de mennene som får medikamentene og oppfølging, men alle de andre de potensielt kan smitte. Det kan hindre spredning av HIV dramatisk og spare samfunnet for masse penger på sikt.

og dere som antyder at dette har med helseministerens seksuelle legning; skjerp dere! Med den logikken så kan man si at alt som blir gjort for heterofile også er gjort fordi relevant politisk ledelse også er hetero. Helt søkt...

Hva med at homofile tar ansvar og slutter å ligge rundt, da?

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med at homofile tar ansvar og slutter å ligge rundt, da?

Det samme kan du si om folk som får diabetes 2 pga dårlige matvaner eller hjerte og karsykdommer pga usunn livsstil. Eller du kan si til ungdommer at de skal slutte å ligge med hverandre slik at de ikke får kjønnssykdommer eller blir gravide i tenårene.

Det er kanskje moralsk «riktig» men vi vet alle at det ikke funker. Menneskeheten er ikke perfekt...

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det samme kan du si om folk som får diabetes 2 pga dårlige matvaner eller hjerte og karsykdommer pga usunn livsstil. Eller du kan si til ungdommer at de skal slutte å ligge med hverandre slik at de ikke får kjønnssykdommer eller blir gravide i tenårene.

Det er kanskje moralsk «riktig» men vi vet alle at det ikke funker. Menneskeheten er ikke perfekt...

De med diabetes får ikke gratis medisiner og legekonsultasjoner i spesialisthelsetjenesten da, så dårlig sammenligning

Anonymkode: b3574...075

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De med diabetes får ikke gratis medisiner og legekonsultasjoner i spesialisthelsetjenesten da, så dårlig sammenligning

Helt enig! De burde faktisk la være å ha sex av omtanke for at det koster penger for oss andre.

Anonymkode: f9044...827

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! De burde faktisk la være å ha sex av omtanke for at det koster penger for oss andre.

Tåpelig kommentar, det er ingen her som sier det.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem av disse som du nevner får gratis medisiner og konsultasjoner flere ganger i året? 

Anonymkode: 6959e...905

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tåpelig kommentar, det er ingen her som sier det.

Jo, jeg gjør det. Jeg gjør det fordi jeg er enig med deg i det. Altså er det noen her som sier det, fordi vedkommende (jeg) er enig med deg (i det).

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem av disse som du nevner får gratis medisiner og konsultasjoner flere ganger i året? 

De får helsetjenester dekket av det offentlige som er dekket deres spesifikke behov. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De får helsetjenester dekket av det offentlige som er dekket deres spesifikke behov. 

De får det uansett ikke gratis. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg gjør det. Jeg gjør det fordi jeg er enig med deg i det. Altså er det noen her som sier det, fordi vedkommende (jeg) er enig med deg (i det).

Så du har plutselig snudd?

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du har plutselig snudd?

Så du har plutselig snudd og mener ikke lenger at homofile skal la være å ha sex fordi det koster oss andre penger?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du har plutselig snudd og mener ikke lenger at homofile skal la være å ha sex fordi det koster oss andre penger?

Har ikke sagt det.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt det.

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

*kremt*

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*kremt*

Hvordan fikk du det, til å bli det du påstår jeg skriver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...