Gå til innhold

Når man tror man har lest det meste - staten betaler for at menn ukritisk kan ha ubeskyttet sex!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, det er virkelig synd at det ikke er 1. april i dag!

Menn som ønsker å ha sex med et flertall av menn får gratis medisiner for titusenvis av kroner hvert år og fire gratis undersøkelser årlig.

Friske menn som bare vil ha et utsvevende sexliv og ikke har lyst å bruke kondom - DE skal staten gi titusener av kroner gratis til årlig???

Fy f... men kutte fra syke, så disse ikke får medisiner eller behandling, det skal de. Syke må betale egenandeler også, det slipper selvfølgelig disse mennene også.

Man blir nesten nærliggende å tenke at helseministerens egne preferanser kan ha spilt inn når dette er blitt vedtatt, for det kan umulig være god helsepolitikk eller samfunnsøkonomi i det.

https://www.nrk.no/norge/rapper_-_-jeg-er-ikke-redd-for-hiv-lenger-nar-jeg-har-ubeskyttet-sex-med-andre-menn-1.14729925

Merk også at norske myndigheter hemmeligholder hvor mye denne medisinen faktisk koster pr. person. Før kopiprodukt kom på markedet kostet den 6000 kr pr. måned pr. person! Det var 72.000 kr årlig - i statlig støtte og sponsing + det det koster for helsevesenet å følge opp denne helt friske gruppen fire ganger i året -  fordi man ikke gidder bruke kondom og velger å ligge rundt med mange ubeskyttet.

En merkelig prioritering denne regjeringen har...

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertens enig, altså. Sosialdemokratiet vi har heiet frem siden antikken, bør utrydde homofile, iallfall forsøke å stigmatisere dem og hemme deres menneskerettigheter. Klart Olga på heimen må ha hjemmelaget dessert som høyere prioritet enn ethvert seksuelt aktivt homofilt seksualliv. Helst bør vi spre hiv også. Kanskje det kan hjelpe til med å tynne ut befolkningen, mange fluer i en smekk der.

Anonymkode: eaf3b...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjertens enig, altså. Sosialdemokratiet vi har heiet frem siden antikken, bør utrydde homofile, iallfall forsøke å stigmatisere dem og hemme deres menneskerettigheter. Klart Olga på heimen må ha hjemmelaget dessert som høyere prioritet enn ethvert seksuelt aktivt homofilt seksualliv. Helst bør vi spre hiv også. Kanskje det kan hjelpe til med å tynne ut befolkningen, mange fluer i en smekk der.

Anonymkode: eaf3b...a05

Hvorfor mener du at friske mennesker har krav på gratis medisiner og behandling, når syke mennesker ikke har det, f.eks kreftpasienter?

Anonymkode: b3574...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreftpasienter får ikke den beste medisinen fordi staten ikke har råd. Ny migrenemedisin blir ikke tatt i bruk fordi staten ikke har råd. 

Øke bemanningen i helsesektoren, skoler, barnehager og politi har ikke staten råd til. Skolemat til barna har ikke staten råd til. Vedlikeholde veier og bruer har ikke staten råd til. Gratis opptrening etter ulike operasjoner har ikke staten råd til.

Men å gi gratis medisin så menn kan knulle rundt uten kondom, det har staten råd til. 

Forstå det den som kan! 

Anonymkode: 8aeb1...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får jo ikke engang undersøkelse for prostatakreft, slik godt voksne kvinner får for brystkreft.

Dette til tross for at det nesten er dobbelt så mange menn som dør av prostatakreft, sammenlignet med brystkreft for kvinner.

Slik helseundersøkelse for menn hadde vært bedre prioritering av pengene.

I tillegg burde vi slutte å bruke skattepengene våre på å omskjære guttebabyer, for heller å bruke de på ettertrengte helsetjenester.

Anonymkode: 3078c...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er selvfølgelig gjennomtenkt, og lønnsomt for staten. Du blander inn din egen moral og forargelse i dette, HI. HIV- og AIDS-syke menn koster samfunnet millioner av kroner. Det samme gjør tenåringsjenter som blir ufrivillig gravide. Derfor for f.eks. alle unge gratis prevensjon.

Man trenger ikke å være enig med livsførselen, og selvfølgelig ville det vært bedre hvis de brukte kondom, men tiltaket er altså lønnsomt for deg som skattebetaler, selv om du ikke liker det.

Anonymkode: 030ba...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjertens enig, altså. Sosialdemokratiet vi har heiet frem siden antikken, bør utrydde homofile, iallfall forsøke å stigmatisere dem og hemme deres menneskerettigheter. Klart Olga på heimen må ha hjemmelaget dessert som høyere prioritet enn ethvert seksuelt aktivt homofilt seksualliv. Helst bør vi spre hiv også. Kanskje det kan hjelpe til med å tynne ut befolkningen, mange fluer i en smekk der.

Anonymkode: eaf3b...a05

Mener du at å ha sex uten kondom er en menneskerett??

Synes det er en forferdelig dårlig prioritering, trodde faktisk at dette var en misforståelse og var klar til å gi HI inn for å spre fordommer og uriktige fakta. 

Skulle nesten ønske jeg kunne være lykkelig uvitende om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er selvfølgelig gjennomtenkt, og lønnsomt for staten. Du blander inn din egen moral og forargelse i dette, HI. HIV- og AIDS-syke menn koster samfunnet millioner av kroner. Det samme gjør tenåringsjenter som blir ufrivillig gravide. Derfor for f.eks. alle unge gratis prevensjon.

Man trenger ikke å være enig med livsførselen, og selvfølgelig ville det vært bedre hvis de brukte kondom, men tiltaket er altså lønnsomt for deg som skattebetaler, selv om du ikke liker det.

Anonymkode: 030ba...7e6

Migrene koster og millioner for staten, enormt mange med migrene er på AAP eller er uføretrygdet. Men den nye medisinen Høie har sagt nei til, så kunne endel av de kommet seg tilbake i jobb, helt eller delvis.

Anonymkode: b3574...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også veldig over dette, forstår at det er for å forebygge HIV men hvor skal grensa gå, skal alle homofile menn få dette? 

Med tanke på diskusjonen som nylig var om kvinners rett til abort av flerlinger og nei til endringer i bioteknologiloven for kvinner - det er ingen menneskerett å få barn for kvinner. Men for menn i åpne homofile forhold er det tydeligvis en mennskerett å ha ubeskyttet sex uten å ha angst for smitte. Migrene er vel en typisk «kvinnesykdom», da sier vi nei til at de skal få et bedre liv! Forstå det den som kan! 

Anonymkode: 3bfc7...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn får jo ikke engang undersøkelse for prostatakreft, slik godt voksne kvinner får for brystkreft.

Dette til tross for at det nesten er dobbelt så mange menn som dør av prostatakreft, sammenlignet med brystkreft for kvinner.

Slik helseundersøkelse for menn hadde vært bedre prioritering av pengene.

I tillegg burde vi slutte å bruke skattepengene våre på å omskjære guttebabyer, for heller å bruke de på ettertrengte helsetjenester.

Anonymkode: 3078c...d91

PSA-screening er ikke helt uproblematisk. Det er også strid om mammografi-programmet.

Jeg er helt enig i at det er galskap at disse skal få gratis piller så de slipper å bruke kondom. Makan til hodeløs prioritering! Det er vel et eksempel på at Høie prioriterer sin egen gruppe og står sine egne nærmest. Pinlig og flaut!

Jeg er også helt enig i at omskjæring av gutter ikke bør sponses av staten. Det burde faktisk ikke vært lov i det hele tatt.

Anonymkode: 99e7f...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud det er provoserende. Så homofile skal kunne knulle rundt uten kondom er viktigere enn kreftmedisin f eks.  Hva er galt med noen politikere!!!

Anonymkode: ec05b...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er selvfølgelig gjennomtenkt, og lønnsomt for staten. Du blander inn din egen moral og forargelse i dette, HI. HIV- og AIDS-syke menn koster samfunnet millioner av kroner. Det samme gjør tenåringsjenter som blir ufrivillig gravide. Derfor for f.eks. alle unge gratis prevensjon.

Man trenger ikke å være enig med livsførselen, og selvfølgelig ville det vært bedre hvis de brukte kondom, men tiltaket er altså lønnsomt for deg som skattebetaler, selv om du ikke liker det.

Anonymkode: 030ba...7e6

Det ville vært langt mer lønnsomt å gi migrenepasienter medisin så de kunne stått i jobb. Det ville vært langt mer økonomisk å forebygge kreft hos flere grupper. Det ville vært langt bedre for samfunnet å prioritere de som faktisk ER SYKE. I dag sliter reelt syke personer å få en eneste time på sykehuset. Viktige timer for utredning og behandling må man som syk ofte vente på så lenge at man er blitt langt mer syk og kanskje uføre. Men disse FRISKE, de skal få fire konsultasjoner hvert eneste år helt gratis - ikke betaler de egenandel for undersøkelsene, ikke betaler de egenandel for medisinene. Det er virkelig ingen logikk i denne ressursprioriteringen!

Om det er så samfunnsøkonomisk å kaste tusenlapper etter voksne menn som flertallet nok er i jobb og tjener penger selv, da må de vise disse tallene. Men det gjør de ikke! For hvis de skulle vise disse tallene, da måtte de ha offentliggjort hva staten faktisk betaler for disse medisinene. De måtte ha opplyst hvor mange som får alvorlige bivirkninger (det er tross alt en årsak til at de må kontrolleres fire gang i året når de bruker medisinen). Da måtte de ha opplyst hvor mye kapasitet arbeidet med denne friske gruppen koster når de er inne til alle disse kontrollene hvert eneste år. De måtte ha offentliggjort hvor mange andre reelt syke som får utsatt sine utredninger og behandlinger fordi denne friske gruppen prioriteres. De måtte ha offentliggjort merkostnadene for alle de syke som blir gående lenger uten oppfølging. For all del - vis meg veldig gjerne dette regnskapet, om du kan få ut de hemmeliggjorte opplysningene de nekter å gå ut med og alt det andre!

De må få lov til å ha sex med så mange de bare vil for min del. Det har ikke noe om motvilje mot deres livsstil! Jeg har flere homofile venner. Ironisk nok mistet den ene et heterofilt familiemedlem til AIDS. De som er noenlunde oppegående i det miljøet bruker kondom! Eller har ubeskyttet sex i forhold. Bytter de partner eller er single så sjekker de seg. Ønsker man som godt voksen og frisk å ha sex med mange - uansett seksuell legning - da må man også beskytte seg, slik alle andre i samfunnet må (eller bør) i slike tilfeller. Alternativt får de betale selv for medisiner og oppfølging! Voksne, friske menn bør i det aller minste betale egenandeler, slik alle syke må gjøre, noe annet er en hån mot andre brukere i helsevesenet!

 

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Migrene koster og millioner for staten, enormt mange med migrene er på AAP eller er uføretrygdet. Men den nye medisinen Høie har sagt nei til, så kunne endel av de kommet seg tilbake i jobb, helt eller delvis.

Anonymkode: b3574...075

Det er flere som har forsøkt den migrenemedisinen som har kommet seg tilbake i jobb. Fra ingen jobb til full jobb. Men så skal den ikke dekkes. DET koster millioner.

Men viktigere å la friske, voksne menn få både gratis medisiner og medisinsk oppfølging mange ganger i året.

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Mener du at å ha sex uten kondom er en menneskerett??

Synes det er en forferdelig dårlig prioritering, trodde faktisk at dette var en misforståelse og var klar til å gi HI inn for å spre fordommer og uriktige fakta. 

Skulle nesten ønske jeg kunne være lykkelig uvitende om dette!

Jeg er så enig!
Jeg skulle ønske dette var noe jeg hadde misforstått! Hi

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stusset også veldig over dette, forstår at det er for å forebygge HIV men hvor skal grensa gå, skal alle homofile menn få dette? 

Med tanke på diskusjonen som nylig var om kvinners rett til abort av flerlinger og nei til endringer i bioteknologiloven for kvinner - det er ingen menneskerett å få barn for kvinner. Men for menn i åpne homofile forhold er det tydeligvis en mennskerett å ha ubeskyttet sex uten å ha angst for smitte. Migrene er vel en typisk «kvinnesykdom», da sier vi nei til at de skal få et bedre liv! Forstå det den som kan! 

Anonymkode: 3bfc7...2d6

Det er også heterofile menn som får denne medisinen (selv om homofile og transkjønnede med mange partnere er i flertallet). Viktig med statlig støtte slik at disse heterofile mennene kan pule rundt som de vil på masse kvinner uten beskyttelse. De får kanskje ikke Hiv selv, men de sprer masse andre seksuelt overførbare sykdommer på den måten - med statens støtte og velsignelse (sikkert Krf som har velsignet det...).

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er flere som har forsøkt den migrenemedisinen som har kommet seg tilbake i jobb. Fra ingen jobb til full jobb. Men så skal den ikke dekkes. DET koster millioner.

Men viktigere å la friske, voksne menn få både gratis medisiner og medisinsk oppfølging mange ganger i året.

Anonymkode: b95a9...532

Og flere av de har ikke lenger råd til å betale medisinen selv, og vil etterhvert dette ut av arbeidslivet igjen.Kan ikke skjønne at det skal være mer lønnsomt å betale ut flere hundre tusen  i AAP eller uføretrygd til de, i stedet for å gi medisin på blå resept. Det er helt tragisk.

Anonymkode: b3574...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh herregud det er provoserende. Så homofile skal kunne knulle rundt uten kondom er viktigere enn kreftmedisin f eks.  Hva er galt med noen politikere!!!

Anonymkode: ec05b...2ad

Heterofile menn kan også få denne medisinen gratis av staten. Viktig at staten støtter spredning av alle andre seksuelt overførbare infeksjoner, vet du... de forsøker jo tross alt å hindre at Hiv, sprer seg, så da er det for krevende å tenke på alle de andre ubehagelige sykdommene de ikke ønsker å forholde seg til...

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke Høie homofil selv? 

 

Anonymkode: 23af5...3b7

Jo...

Anonymkode: b95a9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert. Da jeg selv er svært syk, og ufør grunnet det. Finnes medisin som mest sannsynlig hadde gjort meg så frisk, at jeg kunne gått tilbake fulltid i arbeidslivet. Men den medisinen er for dyr, så den får jeg ikke. Så da må jeg bare lide hver dag.

Anonymkode: 630ab...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir provosert. Da jeg selv er svært syk, og ufør grunnet det. Finnes medisin som mest sannsynlig hadde gjort meg så frisk, at jeg kunne gått tilbake fulltid i arbeidslivet. Men den medisinen er for dyr, så den får jeg ikke. Så da må jeg bare lide hver dag.

Anonymkode: 630ab...857

Klem til deg 🤗 Skjønner godt at du blir provosert, tror jeg hadde satt fyr på tinget av denne prioriteringen...trodde ikke det jeg hørte når dette kom på nyhetene.

 

Anonymkode: 9e781...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser innlegget er blitt delt rundt på fb nå, spesielt i grupper som kjemper for å få migrene medisinen godkjent. Det er mange som er sinte, opprørte og lei seg.deriblant meg selv. Må innrømme at dette synes jeg er blodig urettferdig.

Anonymkode: b3574...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...