Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Er det helt uungåelig? Jeg føler meg overvåket, føler jeg har gjort noe skikkelig galt uten å ha gjort det jeg har ikke psykose, har vært testet. Men jeg har det generelt vondt. Jeg begynner å bli uvel av det og så har jeg angst for avvisninger. Jeg takler ikke å ta kontakt med folk for jeg er redd for at de ikke skal kontakte meg igjen eller synes det er kjipt å være med meg. Jeg føler at verden hater meg 😕 Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Nei, de fleste blir bedre! Får du noe behandling for angsten? Anonymkode: f0bba...149
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, de fleste blir bedre! Får du noe behandling for angsten? Anonymkode: f0bba...149 Drakk 1 glass irish coffe i går! Følte meg så avslappet og alt bare ble likegyldig. Vet man skal ikke bruke alkohol for å bli bedre og det gjør jeg ikke , men når anledningen er der og jeg tar en med andre, så blir jeg så avslappet. Er det virkelig noen som er slik uten å bruke noe? For å beskrive meg enkelt: føler som jeg ikke har noe filter! Tar inn all negativitet og stress! Ingenting positivt Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Men går du til lege, psykolog eller psykiatrisk sykepleier? Deltar på noe gruppeterapi? Du må velge å få det bedre, veit du. Anonymkode: f0bba...149
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men går du til lege, psykolog eller psykiatrisk sykepleier? Deltar på noe gruppeterapi? Du må velge å få det bedre, veit du. Anonymkode: f0bba...149 Samtalepartner. Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg tenker at dette ikke blir borte av å gå i gruppe. Problemet mitt er at jeg ikke tør å gjøre ting. Jeg havner så lett i gode trygge bobla mi om jeg ikke på noen måte presses til ting. Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Men denne samtalepartneren, oppfordrer ikke den deg til noe? Anonymkode: f0bba...149
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men denne samtalepartneren, oppfordrer ikke den deg til noe? Anonymkode: f0bba...149 Men hvordan kan angst bli borte? Jeg har ikke følt meg som noe fritt menneske på mange år. Hva er det som fremkaller denne faenskapen!??? Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 Hvor mye er du i fysisk aktivitet hver dag? Du bør være minst en time ute, gange, løping eller annen aktivitet. Anonymkode: f0bba...149
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye er du i fysisk aktivitet hver dag? Du bør være minst en time ute, gange, løping eller annen aktivitet. Anonymkode: f0bba...149 Det er så kaldt! Om sommeren er jeg veldig aktiv.... men det er rett og slett smertefullt å være ute nå Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Du snakker om angst som om det var en forkjølelse. I stor grad skaper du angsten selv. Det er ikke slik at du har hatt uflaks og fått angst. Du kan jobbe deg ut av den. Anonymkode: a0b44...227
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du snakker om angst som om det var en forkjølelse. I stor grad skaper du angsten selv. Det er ikke slik at du har hatt uflaks og fått angst. Du kan jobbe deg ut av den. Anonymkode: a0b44...227 Jeg velger ikke å få angst! Jeg skulle hatt fri fra den, bare fått den til å forsvinne. Slik som skjer når vi blir fulle, men nå vil ikke jeg bruke rusmidler for å bli kvitt angsten da den blir dobbelt så ille etterpå. Hva gjør man for å jobbe seg ut av den? Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg velger ikke å få angst! Jeg skulle hatt fri fra den, bare fått den til å forsvinne. Slik som skjer når vi blir fulle, men nå vil ikke jeg bruke rusmidler for å bli kvitt angsten da den blir dobbelt så ille etterpå. Hva gjør man for å jobbe seg ut av den? Anonymkode: 8112a...513 Kontakt hjelpeapparat. Fastlege neste stopp. Anonymkode: f45ab...b06
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 Du utfordrer deg selv igjen og igjen, og gjør det du er redd for. Anonymkode: 2cc70...857
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 Angst kan absolutt bli bedre og man kan lære seg å håndtere den bedre. Min angst gikk så langt at jeg begynte å isolere meg. Jeg tok kontakt med privat traumepsykolog og begynte jobben. 6 mnd senere ble jeg «friskmeldt» og kjenner nå fort igjen symptomene på et anfall eller tilbakeslag. Jeg har lært meg teknikker for å stoppe angstanfallene før de tar overhånd. Men du må selvfølgelig være villig til å jobbe beinhardt for å bli bedre. Det kommer ikke av seg selv og ikke ved hjelp av en samtalepartner. Anonymkode: f0fb2...da3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #16 Skrevet 6. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er så kaldt! Om sommeren er jeg veldig aktiv.... men det er rett og slett smertefullt å være ute nå Anonymkode: 8112a...513 Nei, tullekopp 😊! Den unnskyldningen er for tynn. På med klærne og ut i frisk luft. Se på klokka, og gå minst en time. Helst i skogen, eller ihvertfall med litt grønt rundt deg. Hver dag! Anonymkode: f0bba...149
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #17 Skrevet 6. oktober 2019 Hi. Her får du mye dustesvar. Folk som ikke har hatt angst svarer at man må trene å utfordre seg selv. Jeg har hatt situasjonsbetinget angst (helt spesifikk ting som utløste den) den var derfor ikke livsbegrensende annet enn at jeg hadde ettervirkninger i tre/fore dager etter disse hendelsene. Jeg hadde ikke hjelp av terapi men jeg hadde god innsikt i hvorfor jeg hadde angst, hva som utløste den (situasjonen var utenfor min kontroll så kunne ikke avverge det) osv. Jeg startet med yoga for å kunne mestre uroen da jeg hadde blitt eksponert. Jeg har nå lært meg endel teknikker som gjør at jeg lander raskere. Jeg forstår veldig godt din følelse av at rusmidler gir ro, men det er jo ikke løsningen. Har du en god fastlege? Kan du snakke med han/henne? Du trenger hjelp og din fastlege bør kunne bistå deg. Finne rett behandling. Anonymkode: 752a5...544
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #18 Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, tullekopp 😊! Den unnskyldningen er for tynn. På med klærne og ut i frisk luft. Se på klokka, og gå minst en time. Helst i skogen, eller ihvertfall med litt grønt rundt deg. Hver dag! Anonymkode: f0bba...149 Jeg har bare 1 outfit om vinteren. Dette har jeg hørt siden jeg var barn. Rømte fra utedagen en gang pga ble så kald. Misunner faktisk land som ikke har vinter... men nå kommer vel alt gnålet om hvor takknemmelug jeg skal være for at jeg er i norge Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #19 Skrevet 6. oktober 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare 1 outfit om vinteren. Dette har jeg hørt siden jeg var barn. Rømte fra utedagen en gang pga ble så kald. Misunner faktisk land som ikke har vinter... men nå kommer vel alt gnålet om hvor takknemmelug jeg skal være for at jeg er i norge Anonymkode: 8112a...513 Fysisk aktivitet har faktisk godt dokumentert effekt mot angst og depresjon. Anonymkode: f0bba...149
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #20 Skrevet 6. oktober 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg velger ikke å få angst! Jeg skulle hatt fri fra den, bare fått den til å forsvinne. Slik som skjer når vi blir fulle, men nå vil ikke jeg bruke rusmidler for å bli kvitt angsten da den blir dobbelt så ille etterpå. Hva gjør man for å jobbe seg ut av den? Anonymkode: 8112a...513 Reise til Tyrkia kanskje... Anonymkode: b923e...2b5
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #21 Skrevet 6. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reise til Tyrkia kanskje... Anonymkode: b923e...2b5 Du forvillet deg inn hit og ja. Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #22 Skrevet 6. oktober 2019 er det noen som vet om uvaner som kan fremkalle angst? jeg har det dessverre med å drikke veldig mye kaffe, og gjør det hele dagen. har hørt kaffe er angstfremkallende? jeg drikker ikke alkohol, så det er ikke problemet. tar heller ikke andre rusmidler. jeg snuser. Kan det gå seg utover nattesøvnen? jeg tar en før jeg legger meg og ut når jeg skal sove, men etter jeg sovner så våkner kroppen skikkelig og får på en måte masse realitetsbilder 😕 som at hele meg er borte en gang, at mamma skal dø, at jeg kanskje en dag blir syk og ingenting av det jeg vil oppleve kommer til å skje...ja masse slik da. kan det være at nikotinen går ut av kroppen, at det er derfor jeg blir så urolig? er det andre ting som kan hjelpe mot angst? Anonymkode: 8112a...513
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #23 Skrevet 7. oktober 2019 Begynn å være 100 % ærlig med terapeuten din. Ja, både kaffe og nikotin kan hemme søvn. Slutt med begge deler. Skaff deg varme nok klær og lær deg å kle deg etter klimaet så slipper du å fryse når du er ute. Anonymkode: 7b4f7...702
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #24 Skrevet 7. oktober 2019 Og les noen av bøkene til Ingvard Wilhelmsen, f.eks. Kongen anbefaler eller andre. Anonymkode: 7b4f7...702
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #25 Skrevet 7. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: er det noen som vet om uvaner som kan fremkalle angst? jeg har det dessverre med å drikke veldig mye kaffe, og gjør det hele dagen. har hørt kaffe er angstfremkallende? jeg drikker ikke alkohol, så det er ikke problemet. tar heller ikke andre rusmidler. jeg snuser. Kan det gå seg utover nattesøvnen? jeg tar en før jeg legger meg og ut når jeg skal sove, men etter jeg sovner så våkner kroppen skikkelig og får på en måte masse realitetsbilder 😕 som at hele meg er borte en gang, at mamma skal dø, at jeg kanskje en dag blir syk og ingenting av det jeg vil oppleve kommer til å skje...ja masse slik da. kan det være at nikotinen går ut av kroppen, at det er derfor jeg blir så urolig? er det andre ting som kan hjelpe mot angst? Anonymkode: 8112a...513 Som flere skriver, fysisk aktivitet. Mindfullness og meditasjon. Ville droppet snusen og holdt meg til maks to kopper kaffe om morgen. Kosthold har mye å si for meg. Spiser jeg plantebasert, føler jeg meg mye lettere til sinns. Anonymkode: eddac...b3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå