Gå til innhold

Bør man stille til dugnad når ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greien er at på skolen til barna er det en foreldredrevet juniorklubb. Alle foreldre må stille på 2-3 vakter hver gjennom året for at det skal gå opp. Vi har stlit i alle år, men i vår mistet barnet vårt interessen for å være med. Vi stilte likevel på oppsatt vakt da siden det var rett etter at barnet ikke ville mer. I år tenkte jeg at vi ikke skriver oss på vaktlisten fordi barnet vårt går jo ikke uansett. Nå var det en som mente at vi måtte jo stille fordi. Jeg er uenig, det blir som å skulle stille på dugnad for fotballaget når ungen ikke går på fotball en gang. Hva mener dere?

Anonymkode: 92500...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet sluttet før sommerferien? Og nå mener noen at dere må stille på dugnad nå i høst? 🤔

Anonymkode: 607b8...3de

Skrevet

Jeg gjør utallige timer dugnadsarbeid innen idretter barna mine ikke deltar i, så jeg er vel på en måte inhabil...

Men med det sagt, så deltar jeg ikke i dugnader i skolerelaterte ting barna ikke er med på. Jeg tenker at du kan si nei så lenge du stiller opp i det barna din faktisk deltar i. 

Anonymkode: eedaf...006

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet sluttet før sommerferien? Og nå mener noen at dere må stille på dugnad nå i høst? 🤔

Anonymkode: 607b8...3de

Ja.

HI

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør utallige timer dugnadsarbeid innen idretter barna mine ikke deltar i, så jeg er vel på en måte inhabil...

Men med det sagt, så deltar jeg ikke i dugnader i skolerelaterte ting barna ikke er med på. Jeg tenker at du kan si nei så lenge du stiller opp i det barna din faktisk deltar i. 

Anonymkode: eedaf...006

Jeg stiller alltid opp på dugnader i regi av det barna er med på. Jeg synes bare det var rart at noen forvent at jeg skulle stille opp når barnet ikke er med.

HI

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller alltid opp på dugnader i regi av det barna er med på. Jeg synes bare det var rart at noen forvent at jeg skulle stille opp når barnet ikke er med.

HI

Men svarte du dette til personen, da? Hva sa de da?

Anonymkode: 46c7f...1fd

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men svarte du dette til personen, da? Hva sa de da?

Anonymkode: 46c7f...1fd

Jeg har ikke svart enda, ville høre litt hva andre tenker. Fikk spørsmål via sms fra en av de som leder hele greien. 

HI

Skrevet

Det er jo bare rart å be foreldre uten barn på den aktiviteten om å stille på dugnad, ville helt klart sagt nei.

Anonymkode: 34337...91d

Skrevet

Rareste jeg hørt. Selvsagt stiller du ikke på dugnaden når barnet ikke går der lenger.

Skrevet

Såklart du IKKE skal stille. For en rar ting å si, forresten.

Anonymkode: 7615f...875

Skrevet

Den som sendte meldingen vet/husker nok ikke at barnet ditt har sluttet. Du svarer bare «hei. Så dere hadde sendt melding om dugnad men min sønn har sluttet på denne aktiviteten. Ønsker dere en fin dugnad. Mvh ...».

Anonymkode: 1f0ca...b39

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den som sendte meldingen vet/husker nok ikke at barnet ditt har sluttet. Du svarer bare «hei. Så dere hadde sendt melding om dugnad men min sønn har sluttet på denne aktiviteten. Ønsker dere en fin dugnad. Mvh ...».

Anonymkode: 1f0ca...b39

Signere denne. Noen kan jo håpe du vil fortsatt hjelpe til, men de kan ikke forvente det når barnet ditt ikke er der lengre. Jeg personlig hadde ikke gjort det, med mindre jeg syntes at det var veldig kjekt og ga meg noe

Skrevet

Sønnen min sluttet i korpset til sommeren. I September har dem ett stort loppemarked.. Dem spurte om vi kunne bidra på loppemarkedet og det sa vi ja til. Var flere som hadde sluttet, så dem trengte hjelp. Hadde det ikke passet, så hadde vi sagt nei 

Anonymkode: 0845d...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...