Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Har en gutt som nærmer seg 14 år. Faren er ganske liten av vekst, og var det når han ble konfirmert også. Har derfor tenkt at min spinkle lille sønn kom til å bli det samme. Nå har han derimot vokst kjempe mye de siste mnd. Er snart like høy som meg (1.71) stemmen er blitt mørkere og oppdaget i dag at han begynner å få mørkt dun på overleppen. Er ikke det litt tidlig? Liten erfaring med gutter 😉 Anonymkode: 41f57...1d9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Nei, ikke tidlig. Helt vanlig 👍🏻 Anonymkode: 792e7...fed
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Nei, det er helt normalt. Noen gutter får det veksthoppet allerede på barneskolen, men de fleste får det i løpet av årene på ungdomsskolen, så sønnen din er helt innenfor normalen. De sier at gutter vokser aller mest det året som stemmeskiftet og skjegget kommer, det har stemt bra på mine gutter som nå er 15 pg 18 år gamle. Eldste hadde sitt hopp i 9.klasse, da kom stemmeskiftet og skjeggeveksten for fullt (selv om vi selvfølgelig hadde sett det var på vei lenge, men plutselig var det full blomst på denne puberteten). Han måtte ha helt ny garderobe da han startet i 9.klasse, men etter jul var alt for smått igjen, og jammen skjedde det samme enda en gang til våren i 9.klasse. Etter det har han vokst litt, men ikke et sånt kjempehopp. Han var 181 cm da han ble konfirmert, og er 185 cm nå som 18-åring. Nest eldste hadde sitt veksthopp littegranne senere, han begynte våren han ble konfirmert, og har vokst siden. Han går nå i 10.klasse og vokser omtrent så du kan se det fra dag til dag. Har begynt å barbere seg har han også Ser blant vennene deres at alt fra 7.klasse til 10.klasse er normalt, men det var noen få som startet enda før det også. Anonymkode: f8266...b4e
Himmel og hav Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Helt normalt. Eldste her var 13 da han kom i stemmeskiftet og voksespurt. Yngste var 14, og han måtte få nye joggesko tre ganger det året, for han vokste ut av skoene på ca 2 mnd. Det er helt utrolig hvor fort guttekroppene vokser og gror. Ikke rart de trenger mye mat og mye søvn.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Guttungen her var 12. Akkurat fylt 13 nå og er midt i det. Til jul fikk han nye klær i str 164. Nå bruker han 176/S/M. Han er 174 cm, kommet i stemmeskiftet og har fått litt skjegg på haka. Anonymkode: f2c3b...12e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Det høres normalt ut, ja. Her er begge vi to normalt høye, jeg bitte litt over snittet og han bitte litt under. Han på 17 år tok meg igjen som 12-åring, faren som 14-åring og er nå 1.96 m! Vi aner ikke hvor de genene kommer fra 🤷♀️ Han har en oldefar som var 1.91, men det er det. 15-åringen begynte å strekke seg skikkelig i fjor og er nå 1.77. Regner med han vokser en god bit til. Anonymkode: dfdb0...ff2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Ganske normal vil jeg tro. Gutten her kom i stemmeskiftet rundt siste året på barneskolen, fikk et hopp i veksten i løpet av det skoleåret, tross han allerede var ganske lang. Passerte 1.90 som 15 åring, så håper på at det er stopp nå. Først sommeren mellom 9-10 klasse at majoriteten av guttene i klassen fulgte etter. Nå, siste året på ungdomsskolen, er det få gutter som ikke har hatt «veksthoppet». Anonymkode: 73f2a...41b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Sønnen min fikk det veksthoppet rett etter konfirmasjonen. Da han ble konfirmert, var han rundt 165. Nøyaktig ett år senere, be han 176. Anonymkode: 31560...9b7
Twintipp Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 13 år her, og blitt skikkelig ungdom. Dun på overleppa og haka, ferdig med stemmeskiftet. Skikkelig ungdom på alle måter🤪
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Litt vittig, leste et sted at gutter vokser mest første leveår, også det året de kommer i stemmeskiftet og får skjegg, det er de to gangene i livet de har et skikkelig veksthopp 15-åringen her lo når han trengte passet sitt nå i høst, det er to år gammelt og han har virkelig blitt MYE høyere enn det står i det passet. Anonymkode: f8266...b4e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #11 Skrevet 7. oktober 2019 Både sønnen min og et annet familiemedlem har vokst så fort at de har strekkmerker på ryggen Anonymkode: 91451...ab4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 På 5.10.2019 den 14.09, Anonym bruker skrev: Har en gutt som nærmer seg 14 år. Faren er ganske liten av vekst, og var det når han ble konfirmert også. Har derfor tenkt at min spinkle lille sønn kom til å bli det samme. Nå har han derimot vokst kjempe mye de siste mnd. Er snart like høy som meg (1.71) stemmen er blitt mørkere og oppdaget i dag at han begynner å få mørkt dun på overleppen. Er ikke det litt tidlig? Liten erfaring med gutter 😉 Anonymkode: 41f57...1d9 Nei, min sønn hadde helskjegg som 16 åring... Anonymkode: 477cc...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå