Gå til innhold

Dere andre på leiemarkedet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å få bekreftelse på at hendvendelsen er mottatt når dere sender mail på boliger dere vil leie? Hva står det i de mailene da? Jeg får nesten aldri svar, og hvert fall ikke med noe mer informajosn enn takk for din hendvendelse. 

Anonymkode: 2275f...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid fått bekreftelse, ja. Hvor de takker for interessen og ev avtaler visning. 

Så avtaler vi visning og har alltid fått tilbakemelding etterpå om jeg er aktuell eller ikke. 

Nå er det noen år siden jeg var på leit da, men har aldri opplevd det du beskriver.

Anonymkode: 6d87c...9cf

Skrevet

Jeg er utleier selv, og de gangene vi har lagt leiligheten ut på Finn, har det rent inn 50-70 henvendelser bare første døgnet, og så gjerne tilsvarende de neste dagene. Det sier seg selv at jeg ikke kan holde på å svare alle. Jeg skummer gjennom dem som virker ok, de som er full i språkfeil eller ikke inneholder noe av informasjonen vi ber om bare sletter jeg. Kan være det er det samme for dem du sender til, at de får så mange at de bare svarer dem som er aktuelle. 

Anonymkode: 78ce2...c16

Skrevet

Da vi endelig fikk leie hadde vi lagt ut annonse selv. Hun som kontaktet oss sa at forrige gang hun hadde annonsert boligen til leie hadde hun fått 60 henvendelser på en dag, derfor hadde hun i stedet valgt å sjekke annonser fra folk som ønsket å leie denne gangen. Skjønner godt at man ikke orker å svare alle når man blir kontaktet av så mange.

Anonymkode: 53bc0...9ad

Skrevet

Jeg har nesten alltid fått positivt svar, men du må være tidlig ute. Dvs de første timene etter den er lagt ut, og du må skrive litt om deg selv.

Anonymkode: 2327b...89f

Skrevet

Hva skriver du i henvendelsene da? 

Passer du på rettskriving og gramatikk? Forteller du lett om deg selv, eller er det full avhandling? Svarer du på det de spør etter i annonsen? Er du i målgruppa til utleier? 

Står det f.eks at nav-garanti eller husdyr ikke godtas og du har noen av de, blir du silt ut.

Anonymkode: 6d87c...9cf

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skriver du i henvendelsene da? 

Passer du på rettskriving og gramatikk? Forteller du lett om deg selv, eller er det full avhandling? Svarer du på det de spør etter i annonsen? Er du i målgruppa til utleier? 

Står det f.eks at nav-garanti eller husdyr ikke godtas og du har noen av de, blir du silt ut.

Anonymkode: 6d87c...9cf

I dag er det mange steder mulig å få depositumslån med pant fra NAV. 

Anonymkode: 2327b...89f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I dag er det mange steder mulig å få depositumslån med pant fra NAV. 

Anonymkode: 2327b...89f

Hvis du har NAV- garanti vil jeg anbefale å be om dette isteden HI.

Anonymkode: 2327b...89f

Skrevet

Jeg leier ut. Vel jeg har gjort det. Det renner inn med henvendelser. Jeg svarer bare de som er interessante. Det er veldig opplagt hvem som peker seg ut. De skriver mye om seg selv, hva jobber de med, hvor lenge vil de leie, referanse fra tidligere leieforhold osv..det skal være en match. De får komme på visning. Ut over det er det magefølelse og kjemi om hvem som får boligen..

Anonymkode: 5b1b6...8dc

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dag er det mange steder mulig å få depositumslån med pant fra NAV. 

Anonymkode: 2327b...89f

Og det er jo helt greit. Poenget var at det er viktig å lese annonsen og svare utfra det, men selvfølgelig være ærlig.

Anonymkode: 6d87c...9cf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo helt greit. Poenget var at det er viktig å lese annonsen og svare utfra det, men selvfølgelig være ærlig.

Anonymkode: 6d87c...9cf

Ja, det er jeg enig i.

Anonymkode: 2327b...89f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er utleier selv, og de gangene vi har lagt leiligheten ut på Finn, har det rent inn 50-70 henvendelser bare første døgnet, og så gjerne tilsvarende de neste dagene. Det sier seg selv at jeg ikke kan holde på å svare alle. Jeg skummer gjennom dem som virker ok, de som er full i språkfeil eller ikke inneholder noe av informasjonen vi ber om bare sletter jeg. Kan være det er det samme for dem du sender til, at de får så mange at de bare svarer dem som er aktuelle. 

Anonymkode: 78ce2...c16

Rart med tanke på at du ikke skriver riktig selv

Anonymkode: 4d40b...3ab

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rart med tanke på at du ikke skriver riktig selv

Anonymkode: 4d40b...3ab

Neivel? Ikke du heller.

Anonymkode: 78ce2...c16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...