Gå til innhold

Sint barn som blir fysisk mot andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 6 år som i det siste har blitt mer og mer fysisk når han er sint. Vi har prøvd å anerkjenne sinnet og prøve å veilede han til å finne alternative måter å få utløp for sinnet uten hell. Vi har også snakket sammen i rolige perioder og forklart at det ikke er greit å slå, bite eller lignende bare fordi han er sint, men det skjer igjen og igjen. Vi har også kjeftet, selvsagt uten resultat... hva gjør vi? Har tenkt til å ta samtale med helsesøster, men hva gjør vi når det står på som verst? Man kan nærmest se det lyser av sinne i øynene hans, og han tar ikke til seg informasjon. Viser ingen tegn til anger eller medfølelse mot den som ble bitt, slått eller sparket....

Anonymkode: db915...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At rullgardinen går ned på den måten når han har blitt såpass stor tyder jo på at han sliter med impulskontrollen, det er litt individuelt når barn får litt kontroll på dette, men en 6-åring bør klare å la være med å slå, bite osv selv om han blir sint.

Du skriver han ikke viser noen tegn på anger eller medfølelse, gjelder det etter at sinnet har lagt seg også?

Ville som du snakket med helsesøster først og fremst, og tatt det derfra. Han trenger nok litt hjelp til å mestre dette. Det kan jo hende det er en diagnose i bildet, som ADHD e.l., men det er slett ikke sikkert det er det heller, kanskje er han bare litt umoden på dette punktet. Litt hjelp og veiledning er det uansett greit å få.

Anonymkode: 2fc7f...f09

Skrevet

Lurt å be om hjelp. Min nå niåring kan også rullegardinen på skikkelig ned på, hun har aldri vært fysisk da. Han bare raser. Vi har fått hjelp via helsestasjonen med dette. Når en på seks biter så tenker jeg dere trenger profesjonell hjelp. Alternativt at han biter feil barn og får en skikkelig smell i retur, det pleier noen ganger å hjelpe.

Søk hjelp er mitt råd. 

Anonymkode: 5af58...791

Skrevet

saewHan klarte å styre det tidligere, men etter skolestart er det som om han synes det er "greit" å gjøre det. Før så var det nok at jeg saew stopp da jeg så.det kunne eskalere, men det hjelper ikke lenger. Han har også begynt å bli frekk og svarer tilbake på nesten alt som blir sagt til han. Jeg tenker at dette er atferd som har kommet fra noen på skolen, men det er en veldig uønsket atferd som jeg vil slå ned på så tidlig som mulig, men vet ikke hvordan. 

Skrevet

Han kan vise anger i ettertid om han blir konfrontert med det, men det er ikke alltid. Han kan trekke på skuldrene og komme med unnskyldninger som "han fortjente det" eller "da skulle han ikke ha hermet etter meg" eller "det er jeg som bestemmer"... så det er ikke alltid jeg når inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...