Gå til innhold

Tips til å bli mindre «lat»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver «lat» i hermetegn da jeg jobber 100% i bhg, har fire barn som følges opp, mann som er sjømann, og hus som ryddes og vaskes 😅
Men jeg er i en sliten periode, alt som må gjøres blir gjort, men sitter/ligger mye i sofaen, sløver. Legger på meg, og blir tyngre i kroppen, og mer sliten, kjenner jeg «bruker meg opp» på jobb, og burde tatt mer vare på meg selv. 
Noen tips til å bli mindre «lat», og få opp energien igjen?

Anonymkode: 4d804...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er høst, man blir nesten litt automatisk mer lat da.. Men har du sjekket at ikke noen av lagrene dine er brukt opp? Altså om du har noen mangler i næringsstoffer? 

Men med 4 barn i hus, sjømann og full jobb = 👏👌👍🤘🙌 💕

Du gjør allerede mye jobb da sier e bare 😁

Anonymkode: 8a12e...e01

Skrevet

Nei, har det som deg 4 born to jobbar som utgjer meir enn 100 %, har heldigvis mann med "vanleg" jobb. Har oppdaga at eg er nødd til å "late" meg på sofaen somme kveldar,  ellers går eg i veggen. Ellers bør eg finne tid til å trene, men ikkje bytte ut trening med avslapping eller, eg må ha eitpar kveldar der eg ikkje "må". Det som fungerer best er når eg har sesong i den einie mest fysiske jobben min, då får eg trening og jobb i ein smekk... 

Anonymkode: 03fbb...243

Skrevet

Jeg må finne noe å glede meg til.

F eks funker det bedre for meg å se på værmeldingen og så bestemme at på søndag skal jeg gå en skikkelig tur for da blir det nydelig vær! I stedet for å bestemme at "jeg skal gå en time etter middag hver fredag". Det blir bare en sur plikt og da er det enklere å late seg. 

"På lørdag drar jeg i svømmehallen med barna"

"Mandag kveld skal jeg springe til/fra butikken for å kjøpe rundstykker til frokosten tirsdag."

"Torsdag låner jeg naboens hund og går kveldstur."

Slike ting. Trim for trimmens skyld har aldri motivert meg.

Anonymkode: 4ed48...511

Skrevet

Sjekk jernlagrene dine, D-vitaminer osv.