Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Skrev i et tidligere innlegg om uteblitt barnebidrag. Ringte nav innkreving, og fikk vite at min eks har hatt trekk fra sykepenger, men ar sykepengene nå er opphørt og at de ikke har fått i gang trekk hos arbeidsgiver. Vet også at han allerede har lønnstrekk i forbindelse med store beløp av skyldig skatt. Har prøvd å søke litt, men stemmer det at ved flere lønnstrekk så kommer barnebidrag først? Jeg er oppriktig redd for at han sier opp all jobb, og kun jobber svart - nettopp for å unngå alle disse trekkene. At han stikker utenlands er også en mulighet. Hva vil skje i disse tilfellene? Med barnebidraget altså. Anonymkode: 618c2...4b2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Da vil du bare få bidragsforskudd, om du tjener under en viss sum og har krav på det. Menn kan "rømme" fra bidragstrekk på den måten. Mun pappa gjorde også det. Han ble avsatt i firmaet til en kompis og fikk akkurat nok utbetalt til å unngå trekk (tjente for lite), også fikk han resten av lønnen i varer. Anonymkode: 0be2b...3bc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da vil du bare få bidragsforskudd, om du tjener under en viss sum og har krav på det. Menn kan "rømme" fra bidragstrekk på den måten. Mun pappa gjorde også det. Han ble avsatt i firmaet til en kompis og fikk akkurat nok utbetalt til å unngå trekk (tjente for lite), også fikk han resten av lønnen i varer. Anonymkode: 0be2b...3bc Herregud, skrev på telefonen som rettet vilt, sorry feil... MIN pappa ble ANSATT. Anonymkode: 0be2b...3bc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Å bidragsforskudd er gjerne ikke på er enn 1000 kr;sånn var det hvertfall her. Mens barnebidraget hadde vært 3000 kr. Anonymkode: 1336b...bc4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da vil du bare få bidragsforskudd, om du tjener under en viss sum og har krav på det. Menn kan "rømme" fra bidragstrekk på den måten. Mun pappa gjorde også det. Han ble avsatt i firmaet til en kompis og fikk akkurat nok utbetalt til å unngå trekk (tjente for lite), også fikk han resten av lønnen i varer. Anonymkode: 0be2b...3bc 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å bidragsforskudd er gjerne ikke på er enn 1000 kr;sånn var det hvertfall her. Mens barnebidraget hadde vært 3000 kr. Anonymkode: 1336b...bc4 Jeg fikk bidragsforskudd inntil nylig, men gikk opp i lønn og tjener nå for mye. Hadde laveste sats bidragsforskudd som er 1600, og det er faktisk litt høyere enn bidraget jeg får... Grunnen til at jeg får så lite i bidrag er at barna har ganske mye samvær med far, OG IKKE MINST: at han bevisst jobber lite hvitt og mye svart, nettopp for å holde dette nede. Anonymkode: 618c2...4b2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg fikk bidragsforskudd inntil nylig, men gikk opp i lønn og tjener nå for mye. Hadde laveste sats bidragsforskudd som er 1600, og det er faktisk litt høyere enn bidraget jeg får... Grunnen til at jeg får så lite i bidrag er at barna har ganske mye samvær med far, OG IKKE MINST: at han bevisst jobber lite hvitt og mye svart, nettopp for å holde dette nede. Anonymkode: 618c2...4b2 Men da blir jeg ekstra oppsatt på at han i hvertfall skal betale det som er avtalt. Mener ham ikke kan slippe unna alt. Anonymkode: 618c2...4b2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 ta det gjennom nav er det tryggeste. men har han store trekk til andre, er det jo ikke sikkert han får betalt til deg, for de kan vel ikke trekke slik han ikke har noe og leve av, slik jeg forstår det,min eks har 12000 i mnd, så jeg får kun bidragforskudd gjennom nav Anonymkode: 3dea0...72e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: ta det gjennom nav er det tryggeste. men har han store trekk til andre, er det jo ikke sikkert han får betalt til deg, for de kan vel ikke trekke slik han ikke har noe og leve av, slik jeg forstår det,min eks har 12000 i mnd, så jeg får kun bidragforskudd gjennom nav Anonymkode: 3dea0...72e Så vidt jeg kan se av lovverket, så går trekk til bidrag foran alle andre trekk.... Anonymkode: 618c2...4b2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 6 minutes ago, Anonym bruker said: Så vidt jeg kan se av lovverket, så går trekk til bidrag foran alle andre trekk.... Anonymkode: 618c2...4b2 hvis det for eksempel er alvorlige inkasso krav går de først, vet det pga eksen hadde en sønn fra før ,han betalte bidrag til,men slapp pga han skylde så mye i inkasso Anonymkode: 3dea0...72e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: hvis det for eksempel er alvorlige inkasso krav går de først, vet det pga eksen hadde en sønn fra før ,han betalte bidrag til,men slapp pga han skylde så mye i inkasso Anonymkode: 3dea0...72e Da har du blitt lurt av eksen. Skatt og bidrag har førsteprioritet. Anonymkode: 07948...e19
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: hvis det for eksempel er alvorlige inkasso krav går de først, vet det pga eksen hadde en sønn fra før ,han betalte bidrag til,men slapp pga han skylde så mye i inkasso Anonymkode: 3dea0...72e 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da har du blitt lurt av eksen. Skatt og bidrag har førsteprioritet. Anonymkode: 07948...e19 Anonymkode: 618c2...4b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå