Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #1 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg går rundt og håper jeg får en sykdom så jeg snart skal gå bort. Jeg har virkelig ikke noe å se frem til. Jeg føler min kontakt med andre er direkte stengt. Det som ga meg glede før gir det meg ikke lenger. Jeg følte livet var innholdsrikt, men det er liksom bare å jobbe for å overleve og selve livet eller består seg av å sove . Det er konstant iskaldt rundt meg og kroppstemperatur min er generelt lav. Hvorfor er det slik at vi som ikke føker vi har noe å leve for får være friske? Anonymkode: 127b9...d84
beef sister Skrevet 5. oktober 2019 #2 Skrevet 5. oktober 2019 Tja... Du er jo ikke frisk? Fra somatiske lidelser kanskje, men åpenlyst ikke fra psykiske.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #3 Skrevet 5. oktober 2019 6 minutter siden, beef sister skrev: Tja... Du er jo ikke frisk? Fra somatiske lidelser kanskje, men åpenlyst ikke fra psykiske. Men hva kommer psykiske sykdommer av? Anonymkode: 127b9...d84
beef sister Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 25 minutes ago, Anonym bruker said: Men hva kommer psykiske sykdommer av? Anonymkode: 127b9...d84 Du får forsøke å sette deg inn i aktuell forskning, så blir du kanskje litt klokere. Jeg kan ikke gi deg et ekspertsvar, du får heller søke råd hos terapeuten din. Det er uansett en hel rekke forhold som kan bidra til psykisk lidelse. Noen har arvelig sykdomsdisposisjon for enkelte psykiske lidelser. Og så kan gode oppvekstsforhold forebygge psykisk sykdom, mens belastende oppvekstsforhold kan gjøre det motsatte. Noen psykiske lidelser kan utløses av vanskelige livsforhold (somatisk sykdom - noen medikamenter kan også bidra/forsterke, trøblete ekteskap, traumatiske livshendelser ++++). Hvis du er deprimert, vil det kunne være nyttig å identifisere årsaken(e) til egen psykisk lidelse, samt de opprettholdende faktorene. Dette gjør du naturligvis i samråd med terapeut. Start der, du, fremfor å stå på stedet hvil og gnåle om det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå