Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 En gutt i klassen til min sønn har det ikke bra. Det ser vi på oppførsel. Han mobber, er ekkel, truer,. Har tatt opp med rektor. Men det skjer ikke noe. Foreldrene er utenlandsk, snakker dårlig norsk og dem har 7 barn. Neste år skal dem på ungdommskolen. Tørr ikke å tenke på hvordan han blir i tenårene. På fotballbanen er han også ufin. Frekk mot treneren, sine lagspiller og det mot motstanderlaget. Hvor er barnevernet her??? Dem dukker opp ofte der dem egentlig ikke trenger Anonymkode: 7e72a...bcd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Har du meldt det til barnevernet da? Anonymkode: 71f02...bfc
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Har du meldt fra til barnevernet, da, Hi? Anonymkode: 1ae2f...6f7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Hva skal du melde? At han er frekk? Anonymkode: f8423...388
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Hvis du mener det er grunn til bekymring, så melder du. Tror du bv bare skal dukke opp av seg selv, eller hva tenker du? Anonymkode: cbdc0...3aa
Mamma_til_2 Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 At du tar ett enkelt barn/ enkel familie opp med rektor er hårreisende, rektor har ikke lov til og snakke med deg om det (med mindre du er kontaktlærer ellet annen lærer på skolen) dette vet du! Og vill du at BV skal gjøre noe så må du kontakte de.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Barnevernet bruker tid alt for mye tid og ressurser på og undersøke falske bekymringer som blir ringt inn av sjalue venninner og kontrollerte x damer. Av unge mødre som bare må si til «noen «at en eller annen løgn for venninna på en fest tittet med et rart blikk på typen. Dessuten er det sjelden BV gjør noe med muslimske familier. Anonymkode: 20f47...17f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg forstår ikke helt problemstillingen skal du melde til bv fordi ungen er en frekk ungdom? Altså han har klær, går på fotballtrening, skole, er ikke utsultet eller har blåmerker etter slag. Han er rett og slett frekk og mobbende mot andre? Vet du bv hadde ikke hatt noe annet å gjøre en å dra til folk med frekke ungdom. Eller har det noe med å gjøre at han er av utenlandsk opprinnelse og at han har mange søsken??? Anonymkode: 022c5...f07
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 da må du melde hvis du er redd for han ikke har det bra Anonymkode: 89afe...cf7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg regner med at du mener at det er merkelig at rektor ikke har kontaktet barnevernet. Du kan som andre nevner kontakte de selv, så tar de kanskje tak i dette. I ganske mange andre land er fyskis avstraffelse av barn mer vanlig og godtatt enn her i Norge, dermed sliter en del foreldre med oppdragelse av barna om det ikke lenger er lov å gi de et klask på rompa m.m. Ellers så kan det være at gutten faktisk får juling hjemme og reagerer på samme måte mot andre i klassen. Vi hadde tilsvarende problem på skolen til sønnen min, det var spesielt e* som mobbet, ropte stygge ting mot andre og ved to tilfeller kastet saks mot medelev. H*n fikk kun noen dager utvisning, de som ble mest plaget av h*n byttet skole. Anonymkode: 85cae...b17
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Ja, mener at det er rart at skolen ikke gjør noe. Han har vært sånn siden tidlig i barneskolen. Treneren må ta han ut av kamper pga han sparker andre og bruker stygge ord. Han truer med å få med seg storebror og kamerater hvist ikke noen gjør som han vil. Det er ikke normal tenårings oppførsel. Foreldrene har jeg aldri sett. Ikke på skolen eller på kamper. Det er jo synd på gutten, så jeg håper han får hjelp Anonymkode: 7e72a...bcd
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, mener at det er rart at skolen ikke gjør noe. Han har vært sånn siden tidlig i barneskolen. Treneren må ta han ut av kamper pga han sparker andre og bruker stygge ord. Han truer med å få med seg storebror og kamerater hvist ikke noen gjør som han vil. Det er ikke normal tenårings oppførsel. Foreldrene har jeg aldri sett. Ikke på skolen eller på kamper. Det er jo synd på gutten, så jeg håper han får hjelp Anonymkode: 7e72a...bcd Dette er ingen barnevernssak... Forsøker alltid å ikke være spydig. Men i dag synker jeg så lavt som å peke på at dine holdninger og degraderinger om denne ungdommen og hans familie pga opprinnelsesland og størrelse på søskenflokk som deler av argumentasjonen. Sorry, det er vel så skadelig for ungdom å ha den type gift i lufta hjemme. Anonymkode: f8423...388
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke helt problemstillingen skal du melde til bv fordi ungen er en frekk ungdom? Altså han har klær, går på fotballtrening, skole, er ikke utsultet eller har blåmerker etter slag. Han er rett og slett frekk og mobbende mot andre? Vet du bv hadde ikke hatt noe annet å gjøre en å dra til folk med frekke ungdom. Eller har det noe med å gjøre at han er av utenlandsk opprinnelse og at han har mange søsken??? Anonymkode: 022c5...f07 Dette. Du har sagt fra til rektor, og rektor kan naturligvis ikke si noe til deg tilbake. Det riktige her er å ta kontakt med foreldrene om sønnen. Anonymkode: 95d7d...3ab
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg regner med at du mener at det er merkelig at rektor ikke har kontaktet barnevernet. Du kan som andre nevner kontakte de selv, så tar de kanskje tak i dette. I ganske mange andre land er fyskis avstraffelse av barn mer vanlig og godtatt enn her i Norge, dermed sliter en del foreldre med oppdragelse av barna om det ikke lenger er lov å gi de et klask på rompa m.m. Ellers så kan det være at gutten faktisk får juling hjemme og reagerer på samme måte mot andre i klassen. Vi hadde tilsvarende problem på skolen til sønnen min, det var spesielt e* som mobbet, ropte stygge ting mot andre og ved to tilfeller kastet saks mot medelev. H*n fikk kun noen dager utvisning, de som ble mest plaget av h*n byttet skole. Anonymkode: 85cae...b17 Synes ikke du skal spekulere i årsaksforhold. Det vi vet fra HI er bare at gutten er utagerende. Anonymkode: 95d7d...3ab
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 Og hvor ble det av hi da? Hva er greia med å lage et innlegg, men ikke gidde å føkge det opp. Anonymkode: 71f02...bfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå