Gå til innhold

Dere alenemødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere jobber med, og hvordan dere får både hverdags -og økonomikabalen til å gå opp?
:) 

Anonymkode: 924dd...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i kulturskole. Jeg er helt alene om barna. Her har besteforeldre, naboer og firskjellige tenåringer vært uvurderlige! Nå er barna på ungdomsskole så nå er problemet ikke fullt så stort, men de er stadig mere alene enn jeg liker, og det kan i perioder være vanskelig å få fulgt opp skikkelig.

Økonomisk går det akkurat rundt. Men det bør ikke komme to uforutsette ting i samme måned. Oppsparing er bare å glemme. Barna går på aktiviteter de får i jule/bursdagsgave av besteforeldrene. Vi bor billig.

Anonymkode: 6b3b4...7cf

Skrevet

Jobber i universitetssektoren, far har hatt minimumssamvær, jeg har mye fleksibilitet i arbeidstid og -sted så jeg får til både barna, karrieren, forskningen og undervisningen, men det har vært slitsomt mange ganger. Eier egen bolig og har aldri vært avhengig av noen for å få til å følge opp barn.

Anonymkode: 2e4f2...2fb

Skrevet

Jeg er student. Får støtte fra lånekassen, bostøtte, barnebidrag og utvidet barnetrygd, totalt ca 20 000 pr måned. Det går rundt. Sliter mer med å få tid nok til studiene, men det går greit det òg. Har bare ett barn og han er ganske stor, så det hjelper. 

Anonymkode: e03f2...1f8

Skrevet

Regnes jeg som alenemor når jeg har ungene ca 50/50?

Jobber som avdelingsleder for SFO, har ca 34000 utbetalt i måneden + barnetrygd + grunnstønad for cøliaki. 

Eier ikke egen bolig, ingen krise for meg. 

Jobber mer de ukene ungene er borte, sånn at jeg kan jobbe 7 timers dager når de er hjemme. Leverer i barnehagen ca 8, jobber fra 8.15 - 15.15/1530, henter i barnehagen senest kl. 16. God tid til middag, leksehjelp og lek på ettermiddagen. 

Er veldig klar over at jeg har det relativt lett, og heldig med kort vei til jobb og fleksible dager. 

Anonymkode: f114d...f97

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen får barn når de har så dårlig økonomi. Hva skjedde med å holde sammen for barnas skyld så barna ikke må vokse opp i fattigdom? Noen ganger er det faktisk det beste.

Anonymkode: cff86...9bd

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor noen får barn når de har så dårlig økonomi. Hva skjedde med å holde sammen for barnas skyld så barna ikke må vokse opp i fattigdom? Noen ganger er det faktisk det beste.

Det er vel ingen her som indikerer at de er fattige? Noen har det litt ekstra romslig, mens andre har akkurat hva de trenger. 
Får inntrykk av at alle som har lagt igjen et svar er hardtarbeidende og dyktige damer. Jeg er imponert. 

HI

Anonymkode: 924dd...9ae

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Yeah right. Det var det jeg skulle tenkt mens han truet med å kvele meg mens barna så på....

Anonymkode: 6b3b4...7cf

Skrevet

Jeg er rådgiver i offentlig sektor. Har lang reisevei til jobb, men vil ikke bytte jobb før jeg eventuelt absolutt ikke skulle få hverdagen til å gå opp. Blir jeg sen på grunn av trafikken en dag kan barna gå hjem når sfo stenger. En dag i uka får jeg hjelp av besteforeldre slik at jeg kan jobbe opp litt avspasering. 

Økonomien er ok, men blir stramt dersom det kommer flere store utgifter på en gang. Har en grei buffer. Kan få hjelp av mine foreldre, men unngår det om det ikke skulle være noe som ville rammet barna. Jobb og et verv utenom gir meg litt i overkant av 600 000 i året. Får også en ekstra barnetrygd og skattefradrag. 

Barna har alt av klær, utstyr og flere fritidsaktiviteter. Reiser på fin ferie hvert år. Vi bor dyrt da jeg beholdt boligen etter bruddet. Boligen er perfekt med tanke på størrelse, beliggenhet, min smak innvendig og ingen behov for modernisering de neste ti årene. 

Anonymkode: 5fa1b...120

Skrevet

Jeg er lærer, og bruker familie og innleid barnepike til alle kvelder/ettermiddager som går med. Får det økonomisk greit til å gå rundt foreløpig, ungene er små. 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har råd til å gå på fritidsaktiviteter begge to, dra på kino, kafé, aktivitetsklubb, bursdager. Vi spiser sunnere mat enn de fleste familier, koser oss i helgene og reiser på hytteturer etc når det passer oss. Ja, vi har kanskje mindre enn de fleste, men vi er da langt fra fattige. 

Anonymkode: e03f2...1f8

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer, jobber akkurat nå som støttepedagog for ett barn i bhg (ansatt som spes.ped, så tar all spes.ped i bhg min).

Utbetalt ca 28000 i mnd, utvidet barnetrygd, redusert AKS og 2000 kr i bidrag. Leier leilighet og har bil. Ett barn. Uvurderlig hjelp fra mamma, hun stiller som barnevakt og hjelper til med henting på skolen. Sparer ca 2000 kr i mnd. 

Er i svømmehallen to ganger i mnd, lager sunne, velfylte matbokser og spiser godt. Har alt vi trenger av forsikringer, mat, klær og utstyr. Lider absolutt ingen nød. 

Vi er på 2-3 ferieturer hvert år, men bor da gratis hos familie, så er kun reise og noe mat vi betaler. 

Anonymkode: 26d83...408

Skrevet

Jeg jobber som økonomisjef og har en fastlønn på 1,2 millioner + eventuelle bonus. Jeg har en ekstra barnetrygd, 8000 i bidrag og ett barn som er 14 år. Jeg har vært alene med barnet siden det var fire og de første årene etter hadde jeg en del hjelp fra mine foreldre. Vi har alt vi trenger, eier et hus, samt at min datter driver med sprangridning og det koster mange tusen hver måned i oppstalling, private ridetimer, utstyr til hesten og rytter, deltakeravgift på stevner mm.

Anonymkode: 19e26...d02

Skrevet

90%alene med mine. Jobber som psykolog. Tjener greit men tidskabalen er verre. Ett barn med ekstra behov. Vurderer derfor å flytte nærmere familien min, selv om det er laaaaangt unna.  Før jeg går på en skikkelig smell selv. 😕 

Anonymkode: 50499...14c

Skrevet

Jeg jobbet i staten og hadde utbetalt 27 000 i lønn. Barnetrygd og bidrag i tillegg, så hadde det romslig. Ble arbeidsledig før sommeren og nå sliter jeg skikkelig. Kuttet alt jeg kan kutte, så det går rundt, men sliter med å skaffe ny jobb.

Anonymkode: 7fb88...4c5

Skrevet

Jeg er alenemor til ett barn. Har rundt 30.000 inn pr mnd som er lønn, gjenlevendepensjon, dobbel barnetrygd, barnepensjon og dekning av SFO. 

Eier bolig og har lite i lån. Har det veldig romslig økonomisk. Betaler regningene mine, sparer litt og resten går i det store sluket.

Jobber redusert så har ikke så mye behov for barnevakt i det daglige. Men ordner seg somregel enten jeg skal på fest eller være sosial med venninner. 

Har det veldig bra, selv om jeg virkelig skulle ønske at far til barnet var her.

Anonymkode: 6ec16...74c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde veldig god økonomi og jeg ville gjort alt for å være sammen, men når mannen heller vil fly med ungpiker enn å tenke på familien, så har man ikke så mye valg. 

Anonymkode: fc301...950

Skrevet

Jeg jobber med eldre :) Økonomien er stort sett bra, men fra august til november sliter jeg litt, order seg etter 12 november, men går ikke utover barna,bare meg selv.

Anonymkode: b9de0...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...