Gå til innhold

Jeg lurer på om datteren min strever med sosiale koder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ti år.

Har hatt det tøft sosialt i starten av skolen. Men i dag har hun gode venner, og ser ut til å fungere bra sammen med dem i de fleste tilfeller.

Men.. hun er dårlig på å ønske folk velkommen eller si hadet på en god måte. Når noen kommer innom er hun ikke sånn som jeg forventer at man skal være.. smilende, inviterende.. Hun blir gjerne litt stressa hvis hun møter venner på steder hvor hun ikke forventer det, og kan da nøye seg med et hei før hun går videre.. 

Er dette bekymringsverdig, eller hører det til alderen at man ikke helt har vennet seg til jovialt smalltalk? 

Jeg er opptatt av dette med sosiale ferdigheter og har vært bevisst på å rettlede i forhold til normal høflighet.. men det ser ikke ut til å smitte over.

Jeg vet at hun bærer med seg den sosiale usikkerheten fra da hun var mindre, og vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.. 

Anonymkode: 42e4e...c35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tenker jeg er helt normalt for alderen. Har tre barn selv og har opplevd det samme. Det går seg til. Eldste er nå 15 år og veldig sosialt velfungerende😉

Anonymkode: 55dfd...38e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette tenker jeg er helt normalt for alderen. Har tre barn selv og har opplevd det samme. Det går seg til. Eldste er nå 15 år og veldig sosialt velfungerende😉

Håper det stemmer 😊 Det virker bare som om mange av de andre barna mestrer det så mye bedre. 

HI

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper det stemmer 😊 Det virker bare som om mange av de andre barna mestrer det så mye bedre. 

HI

Det er nok veldig forskjell på unga der. Min eldste var helt fjern på det der. Om han møtte kamerater på butikken, så måtte vi be han si hei til de. Var nesten litt pinlig til tider. Som sagt så er ha veldig  sosialt velfungerende i dag🙂 Mellomste har vært flinkere slik, men hun har heller ikke vært veldig sprudlende når hun har fått besøk.

Minste er 8 år og både hun og venninner er av samme ulla. Nesten litt beskjedne akkurat i det de kommer på besøk, selv om de kjenner hverandre veldig godt.

Skrevet

Min gutt er litt sånn i mobilen. Når en kompis ringer så sier han: hei, hva er det?.( trøndersk): ka e det?)  Ikke akkurat veldig høflig 🤣

Anonymkode: 6b632...dbe

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min gutt er litt sånn i mobilen. Når en kompis ringer så sier han: hei, hva er det?.( trøndersk): ka e det?)  Ikke akkurat veldig høflig 🤣

Ja, det gjør jenta vår også.. Jeg som er verdensmester i jovial tone får helt panic 😂😂

HI

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør jenta på 8 år her og😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...