Gå til innhold

Hvorfor reagerer folk på at menn bruker sminke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er pent når menn steller med og tar vare på seg selv og kroppen sin.

Likevel reagerer folk fortsatt på at menn sminker seg. Hvorfor? Er vi ikke forbi det stadiet at menn ikke får se pene og vakre ut?

ulcoej5vf8q31.jpg

Anonymkode: 36c8b...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser jo ut som en dukke?

Ellers er det vel ganske akseptert at menn sminker seg? Jeg bor virkelig på landet og selv her er det ingen som reagerer på at noen menn sminker seg. 

Anonymkode: d7db2...497

Skrevet

Frastøtende. Det der er ikke menn. 

Anonymkode: 9da56...3b3

Skrevet

Hva som er pent og vakkert er subjektivt. Ditt eksempel ser ekstremt fotoshoppet ut, ev. har mer sminke enn en sminkemanisk dame vil bruke til fest...

Dette er ikke i nærheten av hva jeg vil se som tiltrekkende eller maskulint, men hver sin smak, andre får gjøre hva de vil, jeg bryr meg ikke.

Anonymkode: 9815e...311

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er pent når menn steller med og tar vare på seg selv og kroppen sin.

Likevel reagerer folk fortsatt på at menn sminker seg. Hvorfor? Er vi ikke forbi det stadiet at menn ikke får se pene og vakre ut?

ulcoej5vf8q31.jpg

Anonymkode: 36c8b...8c4

Men det er jo ikke pent, han ser ut som en dukke og det heller creepy.

Anonymkode: 2a182...1c1

Skrevet

Det er i tiden å kritisere menn uansett.

Skadelige mannsnormer, machomenn, hvite menn som pusher 50, hvite privilegerte pappa gutter, mannlige sykkelidioter, bondeknøler, Trump-typer.....osv...osv.

Så klart er menn med sminke også en målskive for feministisk hets! 

Anonymkode: 52ee5...6c5

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skadelige mannsnormer, machomenn, hvite menn som pusher 50, hvite privilegerte pappa gutter, mannlige sykkelidioter, bondeknøler, Trump-typer.....osv...osv.

Uff, du høres ikke ut som om du har det bra med deg selv.

Logg av nettet og kom deg ut i den virkelige verden - det er fullt av gode personer der, både kvinner og menn, hvis du er villig til å se det og delta selv på en positiv måte.

Anonymkode: 9815e...311

Skrevet

Menn med sminke er ikke menn. Nå må verden godta at biologien er som den er, PG særlig Norge , prøver litt for hardt å gå foran som et godt eksempel 

Anonymkode: e3fdb...0b9

Skrevet

Er det folk som reagerer på at menn bruker sminke? Jeg ville ikke tenkt over det hvis jeg hadde møtt mannen på bildet, men han er jo tydeligvis enten homofil eller transseksuell siden han har sminket seg veldig feminint. Det mest vanlige er vel at de bruker litt concealer eller foundation bare for å jevne ut, og det er jo ikke noe galt i det. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror det er feminister som hetser menn som bruker sminke? 

Jeg kjenner ingen som reagerer, men jeg har vokst opp på landsbygda på 80-tallet, og det var ikke kvinner som rakket ned på homofile (for å ta et eksempel som var aktuelt da). Hetsen/hatet/avskyelig kom fra andre menn. Spesielt manne-menn som drakk hjemmebrent, kjørte senkede biler og gikk på jakt. 

Tror neppe det er feminister som inndkrenker menns spillerom her heller. 

Anonymkode: b0bfc...d2f

Skrevet

Mannen på "bildet" er en tegning, så ham synes jeg ikke noe som helst om.

Jeg synes for øvrig at det er trist at også menn faller i samlesekken "jeg er ikke bra nok og må prøve å bøte på mitt mangelfulle ytre med maling" 

Skrevet

Menn må gjerne bruke sminke for min del. Leer ikke et øyelokk av det. Men jeg synes ikke det er tiltrekkende. Det er mye annet visuelt jeg ikke tiltrekkes av også.

Anonymkode: 23ebe...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...