Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Dere sa jeg burde få hjelp med tankene mine og jeg har tenkt.. kanskje jeg burde fått hjelp. Men hva er vitsen? Jeg blir jo ikke mindre gravid, blir ikke mer pen, får ikke flere venner og jeg får ikke jobb av den grunnen. Hva kan igrunn en psykolog hjelpe med? Ikke har de konkrete råd eller tips heller.... Anonymkode: 44ebb...e40
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Ø... Hva trenger du hjelp til da? Er henvisning til overskriften problemet, at det kommer enda en gutt og at en jente hadde gjort deg penere, gitt deg større nettverk osv? Anonymkode: a008d...4ca
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 En psykolog bidrar med å gi deg selvinnsikt til å se ditt eget handlingsmønster og tankesett med andre øyne, slik at du evner å endre eget perspektiv. Anonymkode: e7870...2b4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere sa jeg burde få hjelp med tankene mine og jeg har tenkt.. kanskje jeg burde fått hjelp. Men hva er vitsen? Jeg blir jo ikke mindre gravid, blir ikke mer pen, får ikke flere venner og jeg får ikke jobb av den grunnen. Hva kan igrunn en psykolog hjelpe med? Ikke har de konkrete råd eller tips heller.... Anonymkode: 44ebb...e40 Men kanskje slutter du å syte, da, legger av deg bortskjemt-furteleppa og begynner å sette pris på at du har 4 friske barn og et godt liv! Anonymkode: ad71e...cb8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men kanskje slutter du å syte, da, legger av deg bortskjemt-furteleppa og begynner å sette pris på at du har 4 friske barn og et godt liv! Anonymkode: ad71e...cb8 Syter jeg? Er jeg bortskjemt? Hva mener du med at jeg har et godt liv? Jeg bare spør Anonymkode: 44ebb...e40
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ø... Hva trenger du hjelp til da? Er henvisning til overskriften problemet, at det kommer enda en gutt og at en jente hadde gjort deg penere, gitt deg større nettverk osv? Anonymkode: a008d...4ca Poenget er at jeg er deprimert. Men ser ikke hvordan en psykolog kan hjelpe. Anonymkode: 44ebb...e40
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: En psykolog bidrar med å gi deg selvinnsikt til å se ditt eget handlingsmønster og tankesett med andre øyne, slik at du evner å endre eget perspektiv. Anonymkode: e7870...2b4 Det hadde vært greit. Men hvilken psykolog skal jeg søke etter? Jeg har gått til psykolog før... følte ikke at det hjalp. .... Anonymkode: 44ebb...e40
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 Hva har du å tape på å snakke med en psykolog eller jordmor? Hvis du prøver og det ikke virker, hva har du tapt? Hva kan du oppnå ved å prøve? Anonymkode: dc07f...a1c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Man får ikke time hos psykolog uten videre altså, da må man i så fall betale 100% ut av egen lomme. Anonymkode: 4d83a...335
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Man får ikke time hos psykolog uten videre altså, da må man i så fall betale 100% ut av egen lomme. Anonymkode: 4d83a...335 Jeg har gått til psykolog før... betalte ikke alt selv. Anonymkode: 44ebb...e40
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er at jeg er deprimert. Men ser ikke hvordan en psykolog kan hjelpe. Anonymkode: 44ebb...e40 Du «ser» ikke hvordan en psykolog kan hjelpe deg med en depresjon? Sånn ut over det at depresjoner og psykisk helse er faget hans? Man er jammen omgitt av idioter noen ganger...! Anonymkode: ad71e...cb8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 Så viss du er deprimert så skal du bare fortsette å være det? Hvorfor få flere barn når du ikke ønsker flere? Anonymkode: 86c99...aa6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gått til psykolog før... betalte ikke alt selv. Anonymkode: 44ebb...e40 Jeg har også gått til psykolog selv. Betalte til frikortet (2000+) så var det "gratis". Men det var ikke privat psykolog, og private har ikke alltid refusjonsrett! Anonymkode: 4d83a...335
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 Jesus, ta deg for faen sammen! Anonymkode: 3ee4c...cde
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 Som en som har mistet sin 4 år gamle sønn i en ulykke vil jeg si at gled deg over barna dine, nyt øyeblikkene, du vet aldri hva morgendagen bringer. Jeg har vært dypt deprimert, fortsatt tungt (savnet etter sønnen min vil altid være der), men gleder meg over mitt nye barn og en psykiater har vært til stor hjelp for meg. Anonymkode: ff590...4b8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 Du får så mye svar her inne som er helt på jordet. Du burde snakke med noen om dette, du går nok å brygger på en fødselsdepresjon og da trenger man hjelp. Hvor lenge gikk du i terapi før? Jeg gikk i 1 år og jeg ble ikke ferdig. Du har jo et problem, og terapi vil hjelpe deg til å evne og se hva du kan gjøre for å komme ut av dne vonde sirkelen du har havnet i. Si ifra til jordmor så kan hun eller fastlegen din henvise deg til kommunal psykolog, og gravide prioriteres. Lykke til, og ta vare på deg selv og ta vare på barna dine ❤️ Anonymkode: 788fe...519
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 Uff, tenkte du at en jentebaby ville fikse livet ditt? Dette er trist på så mange plan.. Anonymkode: 655c4...7ad
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Syter jeg? Er jeg bortskjemt? Hva mener du med at jeg har et godt liv? Jeg bare spør Anonymkode: 44ebb...e40 Ikke meg du svarer her, men ja, når du vet at du er så deprimert som du er nå og ikke har villet skaffe deg hjelp, selv om hjelp er tilgjengelig, da syter du, og da tar du heller ikke det ansvaret du har som mor og kone! Men det er depresjonen din som får deg til å syte. Du kan ikke tillate deg å dyrke depresjonen eller nekte deg helsehjelp du trenger. Du må skaffe deg hjelp! Du har ansvar for egen helse, og når du ikke fungerer, da må du søke hjelp. Du har mye å sette pris på, du har tre barn fra før og nå får du et barn til, forhåpentligvis frisk. Du har valgt å få barn, da må du også ta ansvar som mor og partner og skaffe deg hjelp når du ikke fungerer. Du vet du kan få hjelp, men du har egentlig ikke lyst å ta tak i det, har du tidligere sagt. Da tar du ikke ansvar for egen helse eller som mor. Nå må du snakke med legen din og/eller jordmor, for dette er ikke et valg, du må ta ansvar og sørge for at du får hjelp av de som kan hjelpe deg. Depresjonen din sier at du ikke forstår at noe kan hjelpe. Men logikken din vet at det ikke stemmer! Skaffer du deg ikke hjelp risikerer du dypere og dypere depresjon gjennom svangerskapet og også etter fødselen. Det har du ikke råd til, for du må ta ansvar for de barna du har, den familien du har. Nå må du skaffe deg hjelp. Ring jordmor og lege i morgen! Anonymkode: 53cda...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå