Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Hei. Jeg har ett barn som er født i Norge og jeg har all foreldreansvar alene. Far er utenlandsk statsborger og lokket oss med å få et fantastisk liv med han i utlandet. Etter en stund så endret han seg, begynte med psykisk manipulasjon, nektet meg å ta med barnet ut selvom baby ble fullammet og prøvde skremme meg fysisk og psykisk til å gi fra meg passet til barnet. Heldigvis hadde jeg ikke gitt fra meg pass dagen før så jeg fikk pakket ting fort og tok første tilgjengelig fly tilbake til Norge. I Norge har jeg all lov på min side. Far har prøvd å få familie og venner mot meg, og jeg har brutt all kontakt for å beskytte min familie og meg selv fra han. Altså en veldig manipulerende mann og jeg er redd for meg selv og baby etter at jeg har rømt fra han og gir han ingenting av reaksjon/følelser/respons. Nå har far kontaktet advokat for å gå lenger med saken. Er det noen her som vet om en god advokat som tar barnesaker men som også forstår seg på narsissistiske/manipulerende mennesker? Helst i Oslo området. Setter stor pris på anbefalinger da jeg har behov for å forberede meg for en rettssak og for å gjøre mitt beste å beskytte barnet fremover. Anonymkode: 2e60d...f9a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Du bør kontakte krisesenteret for veiledning. De kan også bistå med advokatanbefalinger. Ellers er firmaet Bax, Elisabeth Brodtkorp, Anne Rivå eller Randi Spydevold folk jeg har bra inntrykk av på området. Alle disse er oslobaserte. Anonymkode: 8f813...af8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Smart å forhøre seg med advokat, men ille at barnekidnapping skal lønne seg. Anonymkode: 5ab6d...27d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 På 03.10.2019 den 11.51, Anonym bruker skrev: Smart å forhøre seg med advokat, men ille at barnekidnapping skal lønne seg. Anonymkode: 5ab6d...27d Når en mann oppfører seg som hi beskriver, er det best for mor og barn å komme seg vekk. Anonymkode: fa670...7c9
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 På 3.10.2019 den 11.51, Anonym bruker skrev: Smart å forhøre seg med advokat, men ille at barnekidnapping skal lønne seg. Anonymkode: 5ab6d...27d Hvor fikk du barnekidnapping fra?? Hi har fullt foreldreansvar alene. Det er det nok en god grunn til fra før. Og med en slik oppførsel som far her viser er han skadelig for mor og barn, da er mor pliktig til å komme seg unna for å beskytte barn, noe annet ville vært omsorgssvikt. Heldigvis er Hi oppegående nok til å ikke bare forstå det, men faktisk gjøre det som skulle til for å komme seg unna. Anonymkode: 5f0dc...446
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Hi, som andre sier, kontakt et krisesenter, der kan du bo midlertidig til du får litt mer oversikt og trygget situasjonen din. Jeg vet ikke om advokater, men du bør nok skaffe deg en så fort som mulig. Jeg ville også rådført meg hos politiet hvis du tror din eks kan true deg og/eller barnet. Kanskje du kan få hemmelig adresse en periode også. Ta vare på deg selv og vit at du gjør det rette! Anonymkode: 5f0dc...446
Gladjente00 Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Oi.. dette var som å lese om filmen « ikke uten min datter» så lenge du har full foreldreansvar så stiller han lite opp der. Bor han i utlandet? Hvilket land? Spar på all meldinger du får i fra han og de han sender til andre. De blir brukt mot han. Ta og kontakt med krisesenteret, da de kan veilede og hjelpe deg i denne situasjonen. De har desverre vært borti slike saker før. Endret 4. oktober 2019 av frustrertfrue33 Glemte varsling av svar
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 Hi igjen. Jeg vet hva jeg har med å gjøre og han vil nok gå langt for å ødelegge meg slik han har prøvd allerede, men kommet ingen vei da han ikke har klart å manipulere de rundt meg. Derfor går han videre med advokat nå. Nå har jeg tatt kontakt med advokat og skal forberede meg om det blir en rettssak. Har all dokumentasjon av SMS, e-poster, screenshot av hacking han har gjort osv. Har god støtte i familie så vi klarer oss fint, men er klar over hvor langt han vil gå for at jeg skal lide så trenger å forberede meg. Han har ingen tilknytning til Norge. Takk for svar dere og nei, jeg har ikke kidnappet mitt eget barn. Under ingen omstendigheter skal jeg la barnet mitt og meg selv være i et manipulerende og undertrykkende forhold fordi han er far til barnet. Jeg ble lurt til å tro at han ønsket godt for oss, da det viste seg å ikke stemme så måtte jeg gjøre det jeg måtte og få oss begge i psykisk og fysisk trygghet. Anonymkode: 2e60d...f9a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor fikk du barnekidnapping fra?? Hi har fullt foreldreansvar alene. Det er det nok en god grunn til fra før. Og med en slik oppførsel som far her viser er han skadelig for mor og barn, da er mor pliktig til å komme seg unna for å beskytte barn, noe annet ville vært omsorgssvikt. Heldigvis er Hi oppegående nok til å ikke bare forstå det, men faktisk gjøre det som skulle til for å komme seg unna. Anonymkode: 5f0dc...446 Hi skriver "i Norge har jeg all lov på min side". Det, sammen med at far har hyret advokat, gjør at jeg regner med at far har loven på sin side i sitt land. I et slikt tilfelle ville alle sett på det som kidnapping hvis det var far som hadde tatt med barnet vekk fra mor i Norge og til sitt hjemland. Anonymkode: 5ab6d...27d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Hvilket land bor far i? Anonymkode: cd827...2da
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi skriver "i Norge har jeg all lov på min side". Det, sammen med at far har hyret advokat, gjør at jeg regner med at far har loven på sin side i sitt land. I et slikt tilfelle ville alle sett på det som kidnapping hvis det var far som hadde tatt med barnet vekk fra mor i Norge og til sitt hjemland. Anonymkode: 5ab6d...27d Spiller ingen rolle så lenge Hi har fullt foreldreansvar fra Norge. Da var det eneste riktige å komme seg unna en mann som ødelegger henne og barnet. Du må gjerne ri dine kjepphester, men dette har ingenting med kidnapping å gjøre. Eller hva mener du Hi skulle gjort - blitt der, latt seg ødelegge fullstendig, latt sitt barn bli fullstendig ødelagt av en mann som helt tydelig ikke evner å være far, kanskje til og med bli i et land som kunne ført til at far, bare fordi han var mann og selv om han er helt uegnet til å ta ansvar for et barn, i verste fall kunne få delt eller full omsorg for barnet? Det er IKKE kidnapping når Hi og barnet er norske statsborgere og Hi har fullt foreldreansvar, når hun da velger å reise hjem igjen til Norge med barnet - det er å reise hjem! Anonymkode: 5f0dc...446
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle så lenge Hi har fullt foreldreansvar fra Norge. Da var det eneste riktige å komme seg unna en mann som ødelegger henne og barnet. Du må gjerne ri dine kjepphester, men dette har ingenting med kidnapping å gjøre. Eller hva mener du Hi skulle gjort - blitt der, latt seg ødelegge fullstendig, latt sitt barn bli fullstendig ødelagt av en mann som helt tydelig ikke evner å være far, kanskje til og med bli i et land som kunne ført til at far, bare fordi han var mann og selv om han er helt uegnet til å ta ansvar for et barn, i verste fall kunne få delt eller full omsorg for barnet? Det er IKKE kidnapping når Hi og barnet er norske statsborgere og Hi har fullt foreldreansvar, når hun da velger å reise hjem igjen til Norge med barnet - det er å reise hjem! Anonymkode: 5f0dc...446 Det kan godt hende det var en riktig ting å gjøre, men bør huske at når land har uloke regler kan det være å regne som kidnapping i et land men ikke i det andre. Vi har en del saker der fedre har tatt med seg barna til sitt hjemland og det landet har bestemt at barnet skal bli hos faren. Da blor det kalt kidnapping. Anonymkode: 5ab6d...27d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 Hvorfor støtter dere henne så mye??? dere vet KUN en side av saken. ALLTID 2 sider av samme sak Anonymkode: 920d3...e9b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #14 Skrevet 7. oktober 2019 Mulig du også kan finne tak i Facebook grupper hvor det er jenter som har opplevd det samme som deg og hvor faren bor i samme land som faren til ditt barn. Anonymkode: 877f9...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå