Gå til innhold

Arv - 2 millioner. Hva ville DU bruket pengene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalt lån, investert i fond - både lang- og kortsiktig sparing, samt tatt en real ferietur på hele familien.

Anonymkode: 156ce...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde brukt 100 000kr på reise.

ca 200 000 på fond.

resten hadde jeg investert i bolig. Tror jeg hadde kjøpt en leilighet som jeg hadde leid ut.

Anonymkode: 5f6f0...423

Skrevet

Siden jeg ikke har lån så trenger jeg ikke nedbetale noe, så da ville jeg ha avsatt penger til ungene, fremtidige konfirmasjoner, bryllup, og pusset opp begge badene her hjemme. Svosj - penger borte :D

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke korrekt. Så lenge man kan bevise at man har mottatt arv og at pengene er gått til boliglån, oppussing så skal arven holdes utenfor og det blir en skjevdeling ved et eventuelt brudd. Min eksmann var like skråsikker som deg på at ettersom min arv hadde blitt brukt til å betale ned på felles boliglån og pusset opp bad så falt min arv inn i felleseiet. Jeg skaffet meg advokat for å gjøre skiftet og jeg fikk igjen hver en kr som kunne spores til huset, det være seg ekstra nedbetaling av lånet til kjøp av fliser til badet.

Anonymkode: 86f98...9f4

Hadde du da kvitteringer? Jeg tenker på skjevdeling og særkullsbarn og arv...

Anonymkode: a7101...c56

Skrevet

Jeg ville kjøpt en liten leilighet som jeg kunne leid ut. Om du finner noe til rundt 2 Mill så har du investert penger i noe som sannsynligvis vil øke over tid ihvertfall om du ser ti år eller lengre frem. Samtidig har du inntekter fra leiligheten hver måned. Og kanskje kan barna bo der om noen år om det passer sånn.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke korrekt. Så lenge man kan bevise at man har mottatt arv og at pengene er gått til boliglån, oppussing så skal arven holdes utenfor og det blir en skjevdeling ved et eventuelt brudd. Min eksmann var like skråsikker som deg på at ettersom min arv hadde blitt brukt til å betale ned på felles boliglån og pusset opp bad så falt min arv inn i felleseiet. Jeg skaffet meg advokat for å gjøre skiftet og jeg fikk igjen hver en kr som kunne spores til huset, det være seg ekstra nedbetaling av lånet til kjøp av fliser til badet.

Anonymkode: 86f98...9f4

Mulig jeg formulerte meg litt for skråsikkert, men poenget er mer at hvis du har en avtale på forhånd så slipper du advokater osv hvis det skulle bli slutt. Du slipper også risikoen ved å måtte bevise hva pengene er brukt på.

Anonymkode: 8deab...e31

Skrevet

Jeg hadde brukt 300.000kr på å betale ned billånet, 100.000kr på en flott ferietur med familien neste sommer, og resten på å bygge ut huset. Vi har planer om å bygge ut for ca 1.500.000kr, så hadde da sluppet å ta opp mer boliglån😊

Anonymkode: 68887...365

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Overskriften sier det meste. 
Vil trolig arve 2 millioner. Ønsker å forvalte pengene smart og lurer på hva DU ville gjort. 

Anonymkode: 6f7a8...d7a

betalt lånet og reist for resten :)

Anonymkode: 05ddd...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...