Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Har dere ubunden tid eller jobber dere fulle vakter? Anonymkode: 2b307...8d8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Jobber man som ped leder på disp, skal man også ha minimum 4 timer planleggingstid. I kommunale barnehager/KS heter det ikke ubunden tid lenger, men planleggingstid. Dvs at noe av tiden skal brukes på arbeidsplass. I private kan det være ubunden tid. Fortsatt minimum 4 timer. Hilsen tillitsvalgt i Utdanningsforbundet (og tidl Norsk Lærerlag) i 19 år og hovedtillitsvalgt i kommunen 2 år. Anonymkode: 5ebd8...a3d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Takk for svar, jeg ble nylig satt på disp i tillegg til en annen pedleder og fikk beskjed fra styrer at jeg ikke skal ha ubunden tid eller plantid.. hi Anonymkode: 2b307...8d8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, jeg ble nylig satt på disp i tillegg til en annen pedleder og fikk beskjed fra styrer at jeg ikke skal ha ubunden tid eller plantid.. hi Anonymkode: 2b307...8d8 Du skal fungere som pedleder, men ikke ha ansvaret for noenting, ikke ansvar for planlegging, foreldresamtaler, møter?Hvem skal gjøre de tingene da? Anonymkode: 41b78...787
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Den andre Pedlederen tror jeg, vurderer å søke ny jobb.. hi Anonymkode: 2b307...8d8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Den andre Pedlederen tror jeg, vurderer å søke ny jobb.. hi Anonymkode: 2b307...8d8 Men det er jo en god deal for deg å få betalt som pedleder, men ikke ha ansvar for noenting. Det hadde aldri jeg godtatt hvis jeg var den andre pedlederen. For en merkelig ordning Anonymkode: 41b78...787
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 Enig! Men hun (Pedlederen) skal ha plantid, jeg får ikke det, men skal likevel ha ansvar for noen av foreldresamtalene og aktivitetene. Hi Anonymkode: 2b307...8d8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Er du ansatt pedleder eller barnehagelærer? Man kan fint være barnehagelærer uten pedleder-ansvar Anonymkode: d844c...427
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig! Men hun (Pedlederen) skal ha plantid, jeg får ikke det, men skal likevel ha ansvar for noen av foreldresamtalene og aktivitetene. Hi Anonymkode: 2b307...8d8 Har du ikke plantid kan du jo heller ikke forberede aktiviteter og foreldresamtaler? Det ville jeg sagt til styrer. Vi er to ped.ledere og har 4 timer plantid hver. Anonymkode: bd193...44f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig! Men hun (Pedlederen) skal ha plantid, jeg får ikke det, men skal likevel ha ansvar for noen av foreldresamtalene og aktivitetene. Hi Anonymkode: 2b307...8d8 Du skal selvfølgelig ha plantid, ikke godta noe annet. Uten plantid har du ikke tid til å ha foreldresamtaler og planlegge aktiviteter Anonymkode: 41b78...787
Mamma_til_2 Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 Er du leder så skal du ha det samme som de andre, har du ikke lederansvar så skal du ha 2t i uken.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Er du leder så skal du ha det samme som de andre, har du ikke lederansvar så skal du ha 2t i uken. Det der er ingen allmenn bestemmelse. Utdanningsforbundet har forhandlet frem en avtale for ALLE PEDAGOGER i kommunale barnehager. Den sier at alle skal ha minimum 4 timer planleggingstid. Hvor mye som er bundet til arbeidsplass, og hvor mye som er sammen med andre pedagoger i barnehagen, er opp til barnehagene å organisere. Men dette gjelder både ped ledere og barnehagelærere. Uansett. I de private kan de ha forhandlet fram andre avtaler, men det skal være minimum 4 timer. Eier kan imidlertid si at alt skal være bundet til arbeidsplassen. Anonymkode: 5ebd8...a3d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 Takk for svar, da kan jeg vise sjefen at jeg faktisk har krav på dette. Hi Anonymkode: 2b307...8d8
Mamma_til_2 Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det der er ingen allmenn bestemmelse. Utdanningsforbundet har forhandlet frem en avtale for ALLE PEDAGOGER i kommunale barnehager. Den sier at alle skal ha minimum 4 timer planleggingstid. Hvor mye som er bundet til arbeidsplass, og hvor mye som er sammen med andre pedagoger i barnehagen, er opp til barnehagene å organisere. Men dette gjelder både ped ledere og barnehagelærere. Uansett. I de private kan de ha forhandlet fram andre avtaler, men det skal være minimum 4 timer. Eier kan imidlertid si at alt skal være bundet til arbeidsplassen. Anonymkode: 5ebd8...a3d Ja selvsakt, jeg tenkte bare en dag i uken og hos oss har de to timer i slengen over 2 dager der før tenkte jeg bare 2 timer! Men det er 4 timer i uken. Lederne våre har 2 timer i uken pluss en hel dag i mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå