Gå til innhold

Væske fra brystene (ikke gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden klemte jeg på brystene mine, og da kom det vanntynn gulaktig væske fra areolaområdet. Jeg klemte hardere, og det stod en tynn stråle ut akkurat som når det spruter melk. Dette kunne jeg gjøre i flere dager før det sluttet å komme ut noe når jeg klemte. Som sagt var det litt gulaktig, men hadde ingen lukt. Dette var før jeg ble gravid. 

Noen som vet hva dette kan være? 

Anonymkode: 5887f...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig, selv har jeg grønnaktig. Ingen stråle da, men et nok melk tror jeg. 

Anonymkode: 2ed39...622

Skrevet

Hvis man ikke er gravid eller nylig har ammet skal det ikke komme væske ut av brystene.

Hvis man klemmer mye på brystvortene kan det stimulere til at det kommer væske, men generelt skal det ikke komme væske.

Det kan være flere årsaker, f.eks. et hormonelt problem med for høye nivåer av prolaktin. Få det sjekket hos lege!

Anonymkode: a6a9a...cd1

Skrevet

Det er grunn til en legesjekk. 

Anonymkode: ad064...baf

Skrevet

Hos meg kan det også av og til komme ut litt væske hvis jeg klemmer på brystvortene. Grønnaktig hos meg da.... Mener dere altså at det er grunn til å gå til lege??

Anonymkode: 8b9e1...a4c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos meg kan det også av og til komme ut litt væske hvis jeg klemmer på brystvortene. Grønnaktig hos meg da.... Mener dere altså at det er grunn til å gå til lege??

Anonymkode: 8b9e1...a4c

Ja, væske fra brystene skal sjekkes.

Skrevet

Du bør få det sjekket, men er ikke sikkert at det er noe galt. Jeg kunne klemme ut noen dråper ved eggløsning i 15-16 år etter at jeg sluttet å amme. Av og til fikk jeg også utdrivingsrefleks og det kom noen dråper av seg selv. Ikke noe galt med meg. 

Anonymkode: 74bf7...457

Skrevet

Dette skjedde med ei jeg kjenner, hun hadde betennelse i brystet. 

Anonymkode: 6d1c0...e7a

Skrevet

Forhøyet prolaktinnivå bør behandles så ta en tur til legen. Har selv gått på medisiner for det i mange år, du må nok også ta MR av hjernen for å sjekke alt alt er OK. Jeg har gjort det årlig i mange år...

Anonymkode: 878d2...965

Skrevet

Jeg hadde det (har en toåring) og legen sa det var helt normalt. Fikk henvisning til ultralyd på brystene pga en kul under armen og der forteller de at det er helt normalt å skvise ut væske av brystene etter man har født. De har hatt damer oppi 70 årene der det fortsatt har kommet væske. Fikk beskjed om å slutte å lese alt som står på nett 🙈 prøvene var forøvrig ellers fine. 

Anonymkode: f2390...2eb

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det (har en toåring) og legen sa det var helt normalt. Fikk henvisning til ultralyd på brystene pga en kul under armen og der forteller de at det er helt normalt å skvise ut væske av brystene etter man har født. De har hatt damer oppi 70 årene der det fortsatt har kommet væske. Fikk beskjed om å slutte å lese alt som står på nett 🙈 prøvene var forøvrig ellers fine. 

Anonymkode: f2390...2eb

Men fordi det kan være tegn på problemer som trenger behandling skal man alltid få en lege til å vurdere det hvis man har væske fra brystene.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forhøyet prolaktinnivå bør behandles så ta en tur til legen. Har selv gått på medisiner for det i mange år, du må nok også ta MR av hjernen for å sjekke alt alt er OK. Jeg har gjort det årlig i mange år...

Anonymkode: 878d2...965

Vet du hvor høye verdiene dine var av prolaktin da du fikk dette?

Jeg har noe forhøyede verdier, ikke væske fra brystene, gjentatt MR av hodet (av annen grunn) har ikke vist noe unormalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...