Gå til innhold

Hvorfor oppfordrer folk alltid andre til å sikte lavt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor oppfordrer dere alltid folk til å sikte på de kjedeligste ting? Hvirfor skriver dere ikke feks «bli med på idol kanskje du vinner»»kontakt modellbyrå» «søk på flyvertinne» i stedet driver folk å skriver «ikke vær kresen, søk på vaskeri, vaskehjelp, osv?

Anonymkode: 7ceb6...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du (folk) må jo gjerne sikte høyt, men skaff deg en jobb du har mulighet for å få i mellomtiden. 

Alle kan ikke bli modell eller rockestjerne, men om du tror du er en av de - Supert👍 Bare ikke lev på nav i mellomtiden, skaff en jobb en vet en kan få, bidra i fellesen, og så jobb mot målet i mellomtiden. 

Anonymkode: 3ce58...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor oppfordrer dere alltid folk til å sikte på de kjedeligste ting? Hvirfor skriver dere ikke feks «bli med på idol kanskje du vinner»»kontakt modellbyrå» «søk på flyvertinne» i stedet driver folk å skriver «ikke vær kresen, søk på vaskeri, vaskehjelp, osv?

Anonymkode: 7ceb6...2cf

Er det viktig å få en jobb må du faktisk søke på noe realistisk. Man må jo ha noe å leve av.

Jeg ville uansett aldri oppfordre noen til å delta på idol eller kontakte modellbyrå. Det er i mine øyne ikke noe å strepe etter. Så vil jeg heller oppfordre folk til å ta kurser/gå på folkehøyskole/dra på intensivkurs i sommerferien for å utvikle seg selv/lære mere/få nye muligheter. Slikt teller. 

Anonymkode: 2315c...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikt lavt, gift deg med en uteligger, ikke en mann med alt på stell, god jobb, god lønn, og med ambisjoner.

Du må jo trass alt være realistisk.

Anonymkode: 56b35...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det viktig å få en jobb må du faktisk søke på noe realistisk. Man må jo ha noe å leve av.

Jeg ville uansett aldri oppfordre noen til å delta på idol eller kontakte modellbyrå. Det er i mine øyne ikke noe å strepe etter. Så vil jeg heller oppfordre folk til å ta kurser/gå på folkehøyskole/dra på intensivkurs i sommerferien for å utvikle seg selv/lære mere/få nye muligheter. Slikt teller. 

Anonymkode: 2315c...ffb

I Norge må vi ikke gå inn for å ha noe å leve av. Det er mer mennesker enn arbeidsplasser, så om du ikke er på nav er noen andre det. 

Det du nevner under kan man også på byråer. 

Anonymkode: 7ceb6...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, er det deg med asberger som angrer på at du ikke prøvde med tyrkeren igjen?

Det er ikke snakk om å sikte lavt, det er snakk om å sikte realistisk. Selvfølgelig finnes det de som synger bra nok til at de kan melde seg på Idol, men jammen er det mange som hadde trengt en realitycheck også, som overhodet ikke er god nok men likevel melder seg på ;)

Jeg sier til min 10-åring at hun kan bli akkurat hva hun vil, de målene hun har må hun bare jobbe mot så finnes det ingen grense for hva hun kan få til. Men samtidig sier jeg sannheten når hun plutselig sa at hun var kjempeflink til å turne så hun kunne melde seg på Norske talenter. Da fortalte jeg at å ha et talent, og å jobbe mot å kunne leve av det, er ikke det samme som å turne to ganger i uken og stort sett klare det samme som alle de andre på partiet...

Anonymkode: 2c566...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Norge må vi ikke gå inn for å ha noe å leve av. Det er mer mennesker enn arbeidsplasser, så om du ikke er på nav er noen andre det. 

Det du nevner under kan man også på byråer. 

Anonymkode: 7ceb6...2cf

For noe tull!!!

Hvor er din selvrespekt? Med den holdning kommer du aldri til å lykkes, uansett hvor høyt eller lavt du satser.

Og for å ha det sagt, hverken idol eller modellbyrå er det jeg vil kalle å sikte høyt!

Anonymkode: 2315c...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kjenner deg igjen, HI, det gjør jeg også.

Det er ikke snakk om å be andre sikte lavt. Det er snakk om å være så virkelighetsorientert at man går for det som er mulig her og nå.

Og du ser ut til å glemme én helt vesentlig ting i alle trådene dine:

Hvis du skal bli bra, hvis du skal gjøre noe du trives med i livet ditt, hvis du skal bli lykkelig - da må DU jobbe for det! Da må DU være villig til å gjøre det som må til.

Når man viser at man ikke er villig til det, da er det fornuftig å legge listen langt lavere også.

Så atter en gang - DU har et valg, vil du gjøre det som er nødvendig for å bli bra? Ditt valg!

Anonymkode: 37909...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange forskjellige folk på forumet og mange forskjellige meninger. Har du bestilt billett til Tyrkia nå?

Anonymkode: 641e3...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...