Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Min 14 år gamle datter vil ha jobb. Vil tjene penger. Vi bor i ei lita bygd med bare 1 butikk. Og det er langt til nærmeste by. Så det vil gå bort mye tid til kjøring dit. Selv er jeg uføretrygdet og gjør som regel det meste hjemme. Men, hva tenker dere om denne ideen. Feks hver torsdag ettermiddag skal hun på jobb hjemme. Da skal hun feks støvsuge begge etasjer, samt moppe litt. Tørke støv på stua, kjøkken, gangen, soverom, tømme begge kattedoene. Skifte på senga si. Sette på en vaskemaskin+henge opp etterpå Vanne blomster Inn/ut av oppvaskmaskin Vaske vasken/speil på badet, samt Wc. Jeg tenker at jeg ikke skal være hjemme, da blir det bare til at ho er sliten og så gjør jeg det selv. Og hva skal ho evt få for dette? Er alle de tingene for mye? For lite? Jeg er usikker og hun vil ha jobb...... Anonymkode: 9e624...ea3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Hva med å forhøre seg om andre vil ha vaskehjelp? Eller sitte barnevakt? Jeg passet barn fra jeg var 14 år. Anonymkode: d1d90...22f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Det beste er gjerne å få småjobber utenfor huset, andre "arbeidsgivere" enn mamma og pappa. Mine har klippet gress og måket snø for naboer, stablet ved for bestefar, støvsugd bilen til en bekjent, tatt inn posten og vannet blomster for naboer, gått tur med hunden til onkel når han har måttet jobbe overtid så det blir for lenge å være alene osv osv. Akkurat nå hjelper 15-åringen til i bedriften til en bekjent, og 12-åringen støvsugde inni bilen til en nabo forrige uke. Verden er full av små jobber, man må bare finne dem. Lapper på postkassestativene og det å la ryktet spre seg har gerert mange jobber for mine barn. Det å bidra med husarbeid hjemme får ikke mine unger betalt for, det tar jeg som en selvfølge at alle gjør. Anonymkode: 41f70...180
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Veldig mange fine ideer, men det bor ikke mange her, og 4 av de 5 nærmeste naboene har robotklipper..... Avisa har ikke lenger rute til unge, det kjøres ut med bil tidlig på natta. De som har hund luftet den selv. 3n gutt noen km unna prøvde som bilvask er i fjor. Jeg snakka med mor, og de fikk noen napp første mnd, siden ikke noe. Folk vil gjøre det selv..... Gode ideer, men mulig det hadde funnet i ett større bygdesamfunn. Og btw, jenta vil gjerne jobbe hjemme. Anonymkode: 9e624...ea3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Huff, ikke at det er relevant, men trives du med å bo der? Anonymkode: 0e8ac...ce0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff, ikke at det er relevant, men trives du med å bo der? Anonymkode: 0e8ac...ce0 Lol.... skal bo her til jenta er ferdig med grunnskolen..... Dvs 2 år til. Både jeg og far er født og oppvokst her..... Men det et ikke akkurat verdens navle.... Anonymkode: 9e624...ea3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 Hva med å la jenta komme med forslag selv? Anonymkode: 3c101...3bc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva med å la jenta komme med forslag selv? Anonymkode: 3c101...3bc Det ER hennes forslag, jeg bare lurte på hva andre synes om det, arbeidstid, mengde og lønn osv..... Anonymkode: 9e624...ea3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Ingen som har flere synspunkter??? Anonymkode: 9e624...ea3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ingen som har flere synspunkter??? Anonymkode: 9e624...ea3 Du har jo fått synspunkter, de fleste synes dette er selvfølgelige ting som man ikke får betalt for, det er ting man gjør fordi man bor der og er en del av husholdningen. Skal hun tjene penger må hun i tillegg gjøre ting som ikke er forventet. Anonymkode: 41f70...180
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Hun kan lære seg å binde kranser av naturmaterialer ogselge via blomsterbutikk i byen. Vaske vinduer. Fjøsavløser. Hamdle for gamle. Støttekontakt. Barnevakt. Snømåking. Å hjelpe til hjemme burde være en selvfølge og ikke regnes som jobb. Så lenge dere ikke bruker penger på en hushjelp i dag som dere kan si opp synes jeg det er en dårlig idee. Hun bør lære at husarbeid er moe man må gjøre uansett. Anonymkode: 509cb...43f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 På 2.10.2019 den 11.50, Anonym bruker skrev: Min 14 år gamle datter vil ha jobb. Vil tjene penger. Vi bor i ei lita bygd med bare 1 butikk. Og det er langt til nærmeste by. Så det vil gå bort mye tid til kjøring dit. Selv er jeg uføretrygdet og gjør som regel det meste hjemme. Men, hva tenker dere om denne ideen. Feks hver torsdag ettermiddag skal hun på jobb hjemme. Da skal hun feks støvsuge begge etasjer, samt moppe litt. Tørke støv på stua, kjøkken, gangen, soverom, tømme begge kattedoene. Skifte på senga si. Sette på en vaskemaskin+henge opp etterpå Vanne blomster Inn/ut av oppvaskmaskin Vaske vasken/speil på badet, samt Wc. Jeg tenker at jeg ikke skal være hjemme, da blir det bare til at ho er sliten og så gjør jeg det selv. Og hva skal ho evt få for dette? Er alle de tingene for mye? For lite? Jeg er usikker og hun vil ha jobb...... Anonymkode: 9e624...ea3 Det vil si at hun skal vaske nesten hele huset? Hvor stort er det, hvor lang tid tenker du det vil ta? Får hun lommepenger av deg utenom? Å ta inn/ut av oppvaskmaskinen, skifte på senga si, tømme begge kattedoene, sette på en vaskemaskin+henge opp etterpå og vanne blomster er ikke noe jeg synes hun skal ha spesielt betalt for, jeg synes det er normale ting å bidra med i et hushold. Men å ha ansvar fast for å vaske huset synes jeg hun kan få noe for. Anonymkode: 97303...4f3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Nå er jo dette litt nettopp Førde det ikke er så mange andre muligheter rundt her. Enig i at hun må hjelpe til å "drifte huset" . Og at det er naturlig at de hjelper til, uten betaling. Det er litt derfor dette er litt vanskelig, for hvordan gjøre dette til en fast greie. Tenker ikke at hun må gjøre alt på lista mi hver gang. Jeg bare ramset opp mulige arbeidsoppgaver. Takk for alle tilbakemeldinger.... Anonymkode: 9e624...ea3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jo dette litt nettopp Førde det ikke er så mange andre muligheter rundt her. Enig i at hun må hjelpe til å "drifte huset" . Og at det er naturlig at de hjelper til, uten betaling. Det er litt derfor dette er litt vanskelig, for hvordan gjøre dette til en fast greie. Tenker ikke at hun må gjøre alt på lista mi hver gang. Jeg bare ramset opp mulige arbeidsoppgaver. Takk for alle tilbakemeldinger.... Anonymkode: 9e624...ea3 Det heter fremdeles ikke Førde. Men hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine, jeg spør jo for å kunne svare deg på spørsmålet ditt om hvor mye hun kan evt få for jobbene. Anonymkode: 97303...4f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå