Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Er det sånn at jeg kan bestille 31.desember og motta pakken i 2020 og fortsatt slippe toll? Eller må pakken være meg i hende før 2020? Anonymkode: 259bd...94a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Pakken må vær forbi tolla i 2019. Anonymkode: 62613...64c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Pakken blir fortollet når den kommer til Norge så den må gjøre det før 2020 Anonymkode: c1931...699
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Jævla drittregel. Helt bakvendtland, blir så provosert over at staten setter håndjern på oss på det viset. Helt sykt rett og slett. Fortollingsgebyrene er dessuten en spøk. Posten tar nesten 150 kroner for en jobb som tar to sekunder, andre firmaer som DHL og UPS tar over 200 kroner. Det er dårlig utvalg i Norge når det kommer til mange produkter, særlig for oss med allergier og der andre hensyn må tas. Blir dyrt for oss i tida som kommer. Anonymkode: 7c752...321
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Pakken må vær forbi tolla i 2019. Anonymkode: 62613...64c Men hvordan kan man kontrollere det da? Anonymkode: 8d6dc...3b8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jævla drittregel. Helt bakvendtland, blir så provosert over at staten setter håndjern på oss på det viset. Helt sykt rett og slett. Fortollingsgebyrene er dessuten en spøk. Posten tar nesten 150 kroner for en jobb som tar to sekunder, andre firmaer som DHL og UPS tar over 200 kroner. Det er dårlig utvalg i Norge når det kommer til mange produkter, særlig for oss med allergier og der andre hensyn må tas. Blir dyrt for oss i tida som kommer. Anonymkode: 7c752...321 Ja. Og oss som driver med hobby. Heeeeelt sykt. Hva tenker de med egentlig? Den kunne bare stått som den er!!! Anonymkode: 8d6dc...3b8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan kan man kontrollere det da? Anonymkode: 8d6dc...3b8 Du lar være å bestille i god tid før nyttår så du er sikker på at pakkene kommer før de nye reglene trer i kraft. Anonymkode: 2626c...faf
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jævla drittregel. Helt bakvendtland, blir så provosert over at staten setter håndjern på oss på det viset. Helt sykt rett og slett. Fortollingsgebyrene er dessuten en spøk. Posten tar nesten 150 kroner for en jobb som tar to sekunder, andre firmaer som DHL og UPS tar over 200 kroner. Det er dårlig utvalg i Norge når det kommer til mange produkter, særlig for oss med allergier og der andre hensyn må tas. Blir dyrt for oss i tida som kommer. Anonymkode: 7c752...321 Er det ikke Norge som har vært helt bak mål som har hatt denne "frigrensa" da, i andre land vi kan sammenligne oss med må de fortolle fra første krone? Anonymkode: 2626c...faf
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er svært få varer det er toll på. 25% mva betaler du på (nesten) alle varer og tjenester du kjøper. Problemet er gebyret du må betale for å få lov til å betale mva. Anonymkode: 2ec28...627 Kommer nok en endring på dette, regner med at fortolling på en eller annen måte blir digitalisert så man slipper betale noen over disk for å gjøre det. Anonymkode: 2626c...faf
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 Venstresiden betaler for velferden gjennom skatter. Høyresiden betaler for velferden gjennom avgifter. Bare to år igjen til ny regjering. Da blir tollen (eller "merverdien") og avgiftene borte igjen. Men til gjengjeld må de med mye betale mer i skatt. Anonymkode: 60e5b...db9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #11 Skrevet 2. oktober 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Venstresiden betaler for velferden gjennom skatter. Høyresiden betaler for velferden gjennom avgifter. Bare to år igjen til ny regjering. Da blir tollen (eller "merverdien") og avgiftene borte igjen. Men til gjengjeld må de med mye betale mer i skatt. Anonymkode: 60e5b...db9 Er du sikker på det, da, at det kun vil vare i to år? Anonymkode: 8d6dc...3b8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #12 Skrevet 2. oktober 2019 Når du ser hva mange bruker det til, handel fra wish og kina-ræl, godterier og brus fra Sverige? Helt greit at det stenges litt. Anonymkode: 88f63...018
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå