Gå til innhold

Selge bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge eneboligen vår, da vi har kjøpt nytt hus og skal flytte. Har hatt flere meglere på besøk nå, og prisen de estimerer at boligen er verdt, spriker mellom 3.6 og 4.2. Den ene mener vi bør legge oss på 3.6 og satse på mange interessenter og budrunde, mens en annen mener vi bør gå høyt ut på 4.2 og heller gå ned i pris om det ikke slår an. 

Jeg er bare forvirret nå og aner ikke hva som er taktisk lurt. Er redd for at det ikke blir noen budrunde på 3.6 og at man etter det ikke kan gå enda lengre ned i pris. 

Har dere noen erfaringer eller tips til denne problemstillingen?

Anonymkode: 6b4d4...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke bli budrunde på 3,6? Det viktigste er faktisk å få folk på visning, og at de skriver seg opp som interessenter. Med 4,2 risikerer du å ikke dukke opp i automatiske Finn-søk hvor folk har sagt f.eks. maks 4 mill.

Hvor god tid har dere?

Anonymkode: da84c...9bd

Skrevet

Et tips er å ta høyde for at dere kan gå ned 5% i pris om dere må legge ut på nytt. Så ikke legg ut til lavest mulig pris på første runde. 

Anonymkode: 59669...92e

Skrevet

Det er veldig stille om dagen. Veldig. Så med mindre dere bor i et strøk hvor boligeier nærmest blir revet vekk hadde jeg heller satt prisen høyere. Verst tenkelig er jo å ha satt prisen for lavt og sitte der uten et eneste bud. Dessuten pruter folk på pris og venter lenge med å legge inn bud. Da ville jeg heller hatt noe å gå på. Har akkurat solgt to boliger og er mest fornøyd med salget hvor vi gikk høyt ut og heller hadde is i magen. 

Anonymkode: fe181...abc

Skrevet

Utifra hva jeg har hørt herfra så er det vanskeligere å få solgt huset når det bikker over en million, dermed er det enklere å sette prisen under millionen for da kommer det flere på visning. Så her er det lettere å selge en leilighet til 2,9 istede for 3,1 feks. Selv om den første kanskje ender i samme prisklasse etter budrunde så selges den mye raskere.

Må dere selge raskt? Hvor mye må dere ha for huset og hva er ønskelig? Kanskje greit at dere snakker om hva dere må ha, om dere kan ha huset ute for salg ett halvt års tid eller ikke før dere så snakker med megler igjen. 

Anonymkode: 13f8a...3f3

Skrevet

Husk også at for megleren er det veldig kjekt med hus som er litt lavt priset. Da et det lite jobb for dem, og de får omtrent det samme betalt. Du må i utgangspunktet selge for prisantydning  

Jeg ville nok gått for en pris midt imellom. 

Anonymkode: 170de...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...