Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Min datter har i det siste halve året hatt usedvanlig mye utflod i trusene sine, jeg mener virkelig mye, så jeg er litt bekymret. Hun har ikke sagt noe selv, men ser dette da jeg vasker trusene hennes. Det lukter ikke vondt, og fargen og konsistensen er normal, men lurer likevel på om det er noe galt. Selv har jeg aldri hatt denne mengde utflod selv. Bør hun gå til legen? Kan hun ha fått en kjønnssykdom? Vet hun har hatt sex med kjæresten sin, men det hadde hun før hun fikk denne mengden utflod. Hva bør jeg si eller gjøre? Anonymkode: db7ae...2e5
Gladjente00 Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Du bør ikke si eller gjør noe, folk er forskjellige, noen har mer og noen har mindre
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Hun kan ha fått bakteriell vaginose? Anonymkode: 69e7c...129
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Sett frem en pakke truseinnlegg på badet. Ellers så tror jeg ikke at jeg hadde sagt noe. Vil tro hun hadde hatt kløe, svie, fæl lukt osv om noe var galt? Og da hadde hun sikkert sagt noe, eller kontaktet lege selv. Anonymkode: 54489...602
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun kan ha fått bakteriell vaginose? Anonymkode: 69e7c...129 Som jeg skrev i hi, det lukter ikke vondt. Hi Anonymkode: db7ae...2e5
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sett frem en pakke truseinnlegg på badet. Ellers så tror jeg ikke at jeg hadde sagt noe. Vil tro hun hadde hatt kløe, svie, fæl lukt osv om noe var galt? Og da hadde hun sikkert sagt noe, eller kontaktet lege selv. Anonymkode: 54489...602 Nei nei nei... truseinnlegg gjør det verre! Hold henne unna den driten! Noen har mer enn andre. Jeg hadde alltid mye. Mamma sa gudskjelov aldri noe, da hadde jeg antakelig følt meg elendig når jeg puttet trusene til vask. Anonymkode: ad04d...642
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Så utrolig invaderende at du lukter på trusene hennes. Anonymkode: c1be9...492
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Som jeg skrev i hi, det lukter ikke vondt. Hi Anonymkode: db7ae...2e5 Det er ikke sånn at det ALLTID lukter. Ellers enig med hun over. Du går rimelig over streken når du lukter på trusene hennes. Anonymkode: 69e7c...129
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter har i det siste halve året hatt usedvanlig mye utflod i trusene sine, jeg mener virkelig mye, så jeg er litt bekymret. Hun har ikke sagt noe selv, men ser dette da jeg vasker trusene hennes. Det lukter ikke vondt, og fargen og konsistensen er normal, men lurer likevel på om det er noe galt. Selv har jeg aldri hatt denne mengde utflod selv. Bør hun gå til legen? Kan hun ha fått en kjønnssykdom? Vet hun har hatt sex med kjæresten sin, men det hadde hun før hun fikk denne mengden utflod. Hva bør jeg si eller gjøre? Anonymkode: db7ae...2e5 Du studerer din datters truser, lukter og undersøker konsistensen på utfloden hennes? Nei, du bør absolutt ikke si noe. Hun kommer til å tro at du er gal eller pervers! Anonymkode: 4c5f8...d6a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter har i det siste halve året hatt usedvanlig mye utflod i trusene sine, jeg mener virkelig mye, så jeg er litt bekymret. Hun har ikke sagt noe selv, men ser dette da jeg vasker trusene hennes. Det lukter ikke vondt, og fargen og konsistensen er normal, men lurer likevel på om det er noe galt. Selv har jeg aldri hatt denne mengde utflod selv. Bør hun gå til legen? Kan hun ha fått en kjønnssykdom? Vet hun har hatt sex med kjæresten sin, men det hadde hun før hun fikk denne mengden utflod. Hva bør jeg si eller gjøre? Anonymkode: db7ae...2e5 Hun finner det ut selv uten din hjelp. Har man ikke helsestasjon for slik? Og mest sannsynlig er det sæden til typen. Eller kanskje vi rett og slett har vært opphisset når hun er med typen sin. Du er bare ekkel og rar. Grensen til pervers. Hvem lukter på.sin datters truser? Anonymkode: ffa42...0ae
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun finner det ut selv uten din hjelp. Har man ikke helsestasjon for slik? Og mest sannsynlig er det sæden til typen. Eller kanskje vi rett og slett har vært opphisset når hun er med typen sin. Du er bare ekkel og rar. Grensen til pervers. Hvem lukter på.sin datters truser? Anonymkode: ffa42...0ae *hun Anonymkode: ffa42...0ae
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 Herregud! Nå blir jeg forbanna! Makan! Grunnen til at jeg har luktet, er fordi jeg har holdt trusene hennes i hånda mi for svarte. Og jeg er redd for at det er noe i veien med barnet mitt. Nå for dere jaggu ta dere sammen! Hva f... er galt med dere? Hi Anonymkode: db7ae...2e5
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud! Nå blir jeg forbanna! Makan! Grunnen til at jeg har luktet, er fordi jeg har holdt trusene hennes i hånda mi for svarte. Og jeg er redd for at det er noe i veien med barnet mitt. Nå for dere jaggu ta dere sammen! Hva f... er galt med dere? Hi Anonymkode: db7ae...2e5 Øh.. nei.. hva er galt med deg?? Det er ikke normalt å studere og lukte på undikkene til sin 16-årige datter!!!! Anonymkode: 2cf88...393
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud! Nå blir jeg forbanna! Makan! Grunnen til at jeg har luktet, er fordi jeg har holdt trusene hennes i hånda mi for svarte. Og jeg er redd for at det er noe i veien med barnet mitt. Nå for dere jaggu ta dere sammen! Hva f... er galt med dere? Hi Anonymkode: db7ae...2e5 Nei. Det er ikke normalt å henge seg opp i utflod eller flekker i trusene til en 16 åring! Om så utfloden er grønn skal du IKKE si noe! En 16 åring er opplyst og vet fint selv HVOR man kan få hjelp. Dette legger du deg bare ikke opp i. Om min mor hadde kommentert trusene mine ville jeg aldri ha lagt truser til vask igjen. Hva om hun luktet på dine!? Hun er 16 år og snart voksen, hun har sex og har kjæreste. Hun er ikke 10 år og mammas lille jente lengre. Anonymkode: b8633...b86
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #15 Skrevet 2. oktober 2019 Kan hende utfloden er resultat av kåte tanker en 16 åring helt normalt kan gå med 😁 Anonymkode: df0d6...b02
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #16 Skrevet 2. oktober 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei nei nei... truseinnlegg gjør det verre! Hold henne unna den driten! Noen har mer enn andre. Jeg hadde alltid mye. Mamma sa gudskjelov aldri noe, da hadde jeg antakelig følt meg elendig når jeg puttet trusene til vask. Anonymkode: ad04d...642 Mulig det, men er ikke noe særlig å føle at det er vått i trusen hele tiden heller, skikkelig ubehagelig. Jeg sliter med det samme som HI sin datter. Alltid vært sånn (siden puberteten). Lukter ikke, men kommer til tider mye. Har alltid vært flau over det, og bruker alltid truseinnlegg. Blir ikke verre av å bruke det, og kunne ikke klart meg uten. Anonymkode: 2b1e6...393
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #17 Skrevet 2. oktober 2019 I slike tråder skulle jeg virkelig ønsket at det låg en funksjon som fortalte alder på de som svarer i tillegg til kjønn og alder på barna deres. Min erfaring er i alle fall at det jeg fant helt hårreisende før jeg fikk barn har endret seg. Det samme har det gjort etterhvert som barna mine har blitt eldre. Man endrer seg etterhvert som erfaringene endrer seg... (nå kommer alle anonyme her til å fortelle de har døtre selv i alderen fra 16 år og oppover 🙄) Til HI, jeg hadde nok ikke kommet viftende med trusa og sagt hva er dette. Og så lenge det ikke er misfarget eller luktende tror jeg også jeg hadde latt være. Men, hvis samtalen ikke har vært der ang «floraen» i underlivet så tror kanskje jeg hadde på et tidspunkt prøvd å pratet om det. Anonymkode: 26810...8d9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #18 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg gjetter på at det er sæd hvis de har sex. Kanskje hun f.eks. har begynt på hormonell prevensjon mot kondom tidligere, og at det er derfor det er flekker nå og ikke før? Jeg har forresten også tenåringsdøtre, og jeg ser også i trusene før jeg vasker slik at jeg kan spraye dem hvis det er mensflekker. Hadde ødelagt mange truser hver måned hvis jeg ikke gjorde det. Anonymkode: 71c61...a7b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #19 Skrevet 2. oktober 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjetter på at det er sæd hvis de har sex. Kanskje hun f.eks. har begynt på hormonell prevensjon mot kondom tidligere, og at det er derfor det er flekker nå og ikke før? Jeg har forresten også tenåringsdøtre, og jeg ser også i trusene før jeg vasker slik at jeg kan spraye dem hvis det er mensflekker. Hadde ødelagt mange truser hver måned hvis jeg ikke gjorde det. Anonymkode: 71c61...a7b Det er forskjell på å se på trusene i farta i tilfelle uhell med blod, å å lukte fordi man syns det er mye utflod + sjekke konsistensen 🤢 Det er ikke noe normalt med det i det hele tatt. En 16 åring er nesten myndig, mange bor på hybel og på internat. Om de er bekymret selv for utflod så finnes det helsesøster på skolen, helsesøster på helsestasjonen og lege. For alt HI vet kan datteren allerede ha vært hos fastlegen. Fastlegen har taushetsplikt ovenfor mor. Ser en over skrev "har alltid vært flau over det". Akkurat derfor bør ikke mor si noe. "Jeg ser du har mye utflod, det er mye mer enn vanlig, kan du ha en sopp infeksjon?" Hvor da datter kanskje sjekker og oppdager "faen, det er så mye utflod at tom. Mamma reagerer. Men jeg et bare sånn. Flaut!" Anonymkode: b8633...b86
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #20 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg syns ikke det er unormalt å legge merke til mye utflod i trusene. Og syns faktisk dette går under kategorien omsorg, syns det er bra du får det med deg og vurderer om du skal gjøre noe. (Er hun gravid? Noen får økt utflod ved graviditet). Prat med henne om prevensjon, og sykdommer. Fortell henne at hvis hun merker endringer nedentil at hun bør finne grunnen til det. Ikke fortell henne at du har sett i trusene hennes, for da kan hun skamme seg. Jeg la flaut mine egne mensen -truser til vask og både mamma og pappa vasket uten å si de hadde lagt merke til det, er glad for det. Men bry deg, det er godt, 💞 god mor og heldig datter! Anonymkode: 85544...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå