Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Venninne til min datter sa følgende til meg her om dagen. - Jeg vil aldri fortelle om noe hjemme for da får jeg trøbbel med barnevernet. Jeg kjente det frøs til i meg. Hun har også fortalt at moren hadde vært hos barnevernet fordi hun hadde sagt noe på skolen som de meldte bekymring for. Barnet er fortsatt hos mor og de har ikke noe med barnevernet å gjøre nå (i følge barnet) Men er det ikke en rar ting for en på ni år å si? All informasjon har jeg fra barnet, men historien om at mamma måtte snakke med barnevernet er troverdig. Hva tenker dere? Anonymkode: 0ab7a...393
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Ikke nødvendigvis. Kanskje hun har oppfattet at noe hun sa utløste en undersøkelse, og at det var belastende for mor. De fleste barn vil ikke belaste sine foreldre. Det må ikke dermed være noe galt hjemme. Det kan selvsagt være det. Anonymkode: 5b8a6...fa1
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Det er vanskelig å si, det kan være mange grunner til at moren har hatt en samtale med barnevernet uten at noe nødvendigvis er galt. At jenta sa det hun sa til deg trenger ikke å bety noe som helst, det kan være noe hun har overhørt voksne snakke om eller noe hun har fått med seg i media bare. Noen barn sier de utroligste ting som ikke stemmer i det hele tatt og noen ganger sier barn noe på skolen som høres helt annerledes ut enn det egentlig var når det tas ut av sammenhengen. Det du må gjøre er å forsøke å tenke deg godt om og kjenne på magefølelsen din. Er det ting som gjør at du er bekymret for om jenta har det bra? Noe du vet eller har mistanke om som gjør at du tenker at hun trenger hjelp? Hvis svaret er ja så kontakter du barnevernet og forteller om det. Anonymkode: 05b32...49e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Det som skjer innforbi 4 vegger skal vær der med mindre det er omsorgssvikt eller overgrep. Jeg har sett så mange foreldre som har fått barnevernet hos seg da ungen deres har sakt noe som ikke henger på grep pga hun ikke har fått viljen sin. Det har jeg selv opplevdt da hun eldste min sa til helsesøster og sa at hun bare fikk kjeft hjemme osv. Fable vi innkalt og forklarte hva det går i. Heldigvis er det ei oppegående helsesøster som la 2 Og 2 i sammen og snakket med henne videre. Så hun skjønte at det gikk ikke. Barn i dag trur de sitter på makta hjemme og at det er bare å gå å snakke om usanne ting og tru at det ikke blir konsekvenser ut ifra det. Og det har de blitt lært opp fra barnehagen om å fortelle voksne om ting og tang. Det er ett farlig spill som kan gjør en situasjon til noe ekstremt, og ikke minst ekstra unødvendig bekrymringer for foreldre for noe som ikke er sant. Anonymkode: 187c2...c1d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Å ringe til barnevernet så skal det vêr en større ting en det du fikk der! Snakk om å sløse dyrkbar tid for de som jobber der, foreldre, som de kunne ha brukt på viktige saker der barn virkelig trenger hjelp Anonymkode: 187c2...c1d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg vet om ei jente som har sagt at mor slår henne, etter krangler med mor. Hørte de krangle om noe trivielt (mobil tror jeg), og da sa jenta at hun skulle gå til lærer og si at hun ble slått. Mor virket veldig oppgitt når hun sa at det er jo ikke sant.. De så ikke meg, så det virket helt troverdig. Denne jenta kommer ofte med trusler om.diverse med medelever også... Anonymkode: fd3bf...d6d
Gladjente00 Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet om ei jente som har sagt at mor slår henne, etter krangler med mor. Hørte de krangle om noe trivielt (mobil tror jeg), og da sa jenta at hun skulle gå til lærer og si at hun ble slått. Mor virket veldig oppgitt når hun sa at det er jo ikke sant.. De så ikke meg, så det virket helt troverdig. Denne jenta kommer ofte med trusler om.diverse med medelever også... Anonymkode: fd3bf...d6d Da hadde jeg ringt selv til læreren og fortalt hva det gikk i forkant, og gitt beskjed om det til datteren. Maken til frekkhet!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som skjer innforbi 4 vegger skal vær der med mindre det er omsorgssvikt eller overgrep. Jeg har sett så mange foreldre som har fått barnevernet hos seg da ungen deres har sakt noe som ikke henger på grep pga hun ikke har fått viljen sin. Det har jeg selv opplevdt da hun eldste min sa til helsesøster og sa at hun bare fikk kjeft hjemme osv. Fable vi innkalt og forklarte hva det går i. Heldigvis er det ei oppegående helsesøster som la 2 Og 2 i sammen og snakket med henne videre. Så hun skjønte at det gikk ikke. Barn i dag trur de sitter på makta hjemme og at det er bare å gå å snakke om usanne ting og tru at det ikke blir konsekvenser ut ifra det. Og det har de blitt lært opp fra barnehagen om å fortelle voksne om ting og tang. Det er ett farlig spill som kan gjør en situasjon til noe ekstremt, og ikke minst ekstra unødvendig bekrymringer for foreldre for noe som ikke er sant. Anonymkode: 187c2...c1d Hjelpe meg... Anonymkode: e7e8d...653
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det som skjer innforbi 4 vegger skal vær der med mindre det er omsorgssvikt eller overgrep. Jeg har sett så mange foreldre som har fått barnevernet hos seg da ungen deres har sakt noe som ikke henger på grep pga hun ikke har fått viljen sin. Det har jeg selv opplevdt da hun eldste min sa til helsesøster og sa at hun bare fikk kjeft hjemme osv. Fable vi innkalt og forklarte hva det går i. Heldigvis er det ei oppegående helsesøster som la 2 Og 2 i sammen og snakket med henne videre. Så hun skjønte at det gikk ikke. Barn i dag trur de sitter på makta hjemme og at det er bare å gå å snakke om usanne ting og tru at det ikke blir konsekvenser ut ifra det. Og det har de blitt lært opp fra barnehagen om å fortelle voksne om ting og tang. Det er ett farlig spill som kan gjør en situasjon til noe ekstremt, og ikke minst ekstra unødvendig bekrymringer for foreldre for noe som ikke er sant. Anonymkode: 187c2...c1d Locoalert! Anonymkode: dcd52...37a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har ingen mistanke om noe. Det var en periode for to år siden at min datter fortalte at mammaen til X var slem fordi X hadde sagt det i timen. (Mulig det var utløsende årsak til at BV ble koblet inn) Jeg tok det ikke så alvorlig fordi moren virker normal og kjærlig og to måneder senere husket ikke min datter å ha sagt det. Jeg har dog observert mor i heftig diskusjon med forskjellige lærere men har skygget unna så vet ikke hva det gikk i. Jeg fikk bare en veldig ubehagelig følelse inni meg da hun sa det, kroppsspråk og holdning, hun var så trist og flat. Jeg forsøkte å fiske litt, hvorfor er du redd for barnevernet da? Hun svarte bare at de kunne lage skikkelig trøbbel. Ville ikke presse meg på. Skal definitivt følge litt med. Og dere som tror jeg skal ringe BV for dette. NEI, jeg skal ikke det. Jeg lurte på deres tanker, om det er grunn til bekymring eller om, slik noen sier, barn sier de rareste ting. HI Anonymkode: 0ab7a...393
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Locoalert! Anonymkode: dcd52...37a Så du hadde synest at det var greit at barnet ditt gikk til andre voksne, gjerne foreldrene til venner og snakket om det dere diskutere hjemme? At ungen sier at den ikke trives hjemme, og i bakgrunnen så er det kun for hun/ han ikke hadde fått viljen sin, blitt fratatt tlf osv? Anonymkode: 187c2...c1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå