Gå til innhold

Datet i 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en fyr nå i 3 mnd. Vi har hele veien vært enige om å ta det slow. For meg er det i utgangspunktet helt ok å ta det sakte, da jeg har et barn, og kom ut av et veldig turbulent forhold for 1 år siden, med mishandling. Daten min sier at han vanligvis trenger tid på å finne ut hva han vil, og at han holder litt igjen, sier han er litt skadet fra tidligere erfaringer. Dette respekterer jeg. Samtidig føler jeg at jeg har kommet til et punkt nå, hvor man enten må step it up, eller så kommer det til å dø ut. Jeg er litt sliten av å føle at jeg ikke er 100% trygg på hvor jeg har han, selvom han viser genuin interesse og er kjærlig i kontakten. Jeg er litt usikker på hele situasjonen, da jeg holder litt igjen på følelsene mine. Føler ikke at jeg kan garantere han noe, men føler nå at det må skje noe mer snart slik at jeg kan finne ut hva jeg vil med denne mannen. Har noen forslag til hvordan jeg kan ta dette opp med han? Synes det er så vanskelig når jeg selv faktisk er usikker på hva jeg vil.

Anonymkode: afc24...e29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere datet i tre måneder så tenker jeg at dere bør kjenne hverandre nok til å kunne si om dere skal være kjærester eller ikke. Å være kjærester er jo også en "prøveperiode", men hvor man forplikter seg til forholdet. Det betyr ikke at man da forplikter seg til ekteskap. Om man etter tre måneder ikke vet om man vil være kjærest med den andre, da tenker jeg at man ikke har nok følelser.

Unntak finnes sikkert.

Det som er viktig for deg er at at du formidler det som er riktig for deg, så får dere se om dere er enige eller ikke. Er dere ikke det så er det gjerne like greit å finne ut av det nå før dere bruker enda mer tid sammen og investerer enda mer følelser i det.

Jeg ville sagt det ganske rett ut, at dere har datet i tre måneder og at du lurer på om dere nå skal definere dere som kjærester. Hvis han ikke vil det ville jeg spurt hvorfor han fremdeles er så usikker. Jeg ville lyttet til det han sa, og så ville jeg fortalt hva jeg trenger i et forhold. Går det ikke ihop så går det ikke ihop, er det vilje og nok følelser så finner dere en ordning som begge kan ha det godt med.

Anonymkode: 291cb...bbd

Skrevet

Har dere hatt sex? 

Anonymkode: a75c3...b76

Skrevet

Hvorfor slik hast? Kan dere ikke fortsette å date og leve i nuet? Ta vare på ungen din og lær deg han du dater å kjenne. Man kjenner hverandre nemlig ikke etter 3 mnd , da man stort sett viser din beste side! Og har du barnefri feks? Hvis du er den som har med ungen på alle dater / overnattninger så skjønner jeg at han ikke orker helt å engasjere seg. 

Jeg kjenner flere slike damer som involverer barna sine fra dag 1 og poenget er? 

Skrevet

Han har ikke møtt barnet mitt, og jeg kommer ikke til å introdusere han for barnet mitt før jeg føler meg tryggere på oss. Jeg føler i grunn ikke at jeg har hastverk, men føler at jeg holder igjen litt følelsesmessig fordi jeg vet at han også gjør det. Vi har hatt sex, og ser hverandre gjennomsnittlig 1-2 ganger i uka (er 1 time kjøring mellom oss). Snakker ellers sammen hver dag på meldinger, noen dager mye, andre dager kun en kort "hvordan går det" typ. Jeg føler at hvis jeg skal kunne finne ut mer om mine egne følelser/let the guard down, så må jeg bli tryggere på hvor han står kanskje? Vet ikke helt, føler meg bare usikker nå. Hvordan skal jeg evt ordlegge meg?

Anonymkode: afc24...e29

Skrevet

Jeg «datet» kjæresten min i ett år før vi begynte å diskutere å treffe barn. Det var altså bare annenhver helg og en ukedag i ny og ne. Vi datet bare hverandre, men tok det rooooooolig. Nå er vi kjærester på fjerde året. Samboerskap har vi bestemt å vente med til ungene er store. Rolig var bra for oss. 

Anonymkode: 6ecbd...26c

Skrevet

Jeg er som deg hi og ønsker og har behov for tidlig avklaring. For meg har det stor betydning for hvor mye jeg da engasjerer meg. Å date med sex i bildet i månedsvis uten å vite han elsker meg er uaktuelt. Da føler jeg meg bare utnyttet.

Føler du å vite så snakk med ham. 

Anonymkode: d189e...55e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...