Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har funnet en jobb jeg virkelig har lyst på. Tror ikke jeg kommer til å få den, men når drømmejobben først blir utlyst må man liksom søke. Er egentlig ikke i utgangspunktet på jakt etter ny jobb. Når man søker skal man liksom også oppgi referanser. Er et par kolleger, og min sjef som jeg vet er veldig glade i jobben jeg gjør, problemet er at de nødig vil miste meg. På den ene siden har jeg lyst til å snakke med dem og oppgi dem som referanse, på den andre siden har jeg egentlig ikke lyst til å si at jeg søker på ny jobb. Anonymkode: a01da...4ce
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har funnet en jobb jeg virkelig har lyst på. Tror ikke jeg kommer til å få den, men når drømmejobben først blir utlyst må man liksom søke. Er egentlig ikke i utgangspunktet på jakt etter ny jobb. Når man søker skal man liksom også oppgi referanser. Er et par kolleger, og min sjef som jeg vet er veldig glade i jobben jeg gjør, problemet er at de nødig vil miste meg. På den ene siden har jeg lyst til å snakke med dem og oppgi dem som referanse, på den andre siden har jeg egentlig ikke lyst til å si at jeg søker på ny jobb. Anonymkode: a01da...4ce Ops, her hadde jeg ikke fullført det jeg skrev. Spørsmålet er: Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a01da...4ce
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Du treng ikke oppgi referanse. Skriv heller at den kan oppgis hvis ønskelig. De færreste i dag ønsker å oute at de vurderer alternativene. Dette er de fleste arbeidstakere klar over. Anonymkode: 69cbe...635
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du treng ikke oppgi referanse. Skriv heller at den kan oppgis hvis ønskelig. De færreste i dag ønsker å oute at de vurderer alternativene. Dette er de fleste arbeidstakere klar over. Anonymkode: 69cbe...635 Men dersom TS kommer til andre- eller tredjegangsintervju, vil hun måtte oppgi referanser. TS, hvor lenge har du jobbet der du jobber nå? Jeg pleier å bruke sjefen på min forrige arbeidsplass og en nåværende kollega. Det pleier å være tilstrekkelig. Anonymkode: 1b568...d93
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Hos oss ansetter vi ingen uten å ha nåværende sjef som referanse. Men vi ringer kun referansene til den/de som innstilles til jobben. Så du trenger ikke avtale med referansene dine før vi er ferdige med intervjuet. Anonymkode: 5f512...bb2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dersom TS kommer til andre- eller tredjegangsintervju, vil hun måtte oppgi referanser. TS, hvor lenge har du jobbet der du jobber nå? Jeg pleier å bruke sjefen på min forrige arbeidsplass og en nåværende kollega. Det pleier å være tilstrekkelig. Anonymkode: 1b568...d93 Har jobbet der siden 2008, og arbeidet meg opp fra førstekonsulent til seniorrådgiver så ingen relevante tidligere arbeidsgivere som kan brukes som referanse. Anonymkode: a01da...4ce
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hos oss ansetter vi ingen uten å ha nåværende sjef som referanse. Men vi ringer kun referansene til den/de som innstilles til jobben. Så du trenger ikke avtale med referansene dine før vi er ferdige med intervjuet. Anonymkode: 5f512...bb2 Tusen takk Anonymkode: a01da...4ce
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har jobbet der siden 2008, og arbeidet meg opp fra førstekonsulent til seniorrådgiver så ingen relevante tidligere arbeidsgivere som kan brukes som referanse. Anonymkode: a01da...4ce I løpet av de elleve årene må det ha vært sjefer eller kolleger som har sluttet? De er perfekte å bruke som referanser, så lenge det ikke er for lenge siden. F.eks. hvis en sjef sluttet for to år siden. Anonymkode: 1b568...d93
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hos oss ansetter vi ingen uten å ha nåværende sjef som referanse. Men vi ringer kun referansene til den/de som innstilles til jobben. Så du trenger ikke avtale med referansene dine før vi er ferdige med intervjuet. Anonymkode: 5f512...bb2 Dere innstiller først og ringer referanser etterpå?? hva gjør dere da dersom referansene ikke stemmer med inntrykket fra intervjuet? Gjør om innstillingen etter den er sendt? Anonymkode: 00397...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå