Gå til innhold

Bør jeg bare holde kjeft eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to venninner som jeg føler jeg har havnet i et lite dilemma med. Saken er slik: Venninne 1, la oss kalle henne Anne, har fått seg kjæreste og er veldig forelsket. Denne fyren er en flørt så det holder, han er veldig glad i damer. Han har tidligere lagt inn aksjer hos meg, men jeg er gift og har ikke vært interessert. Så han har ikke kommet noen vei. Venninne 2, som vi kaller Helene, er alltid blid og hyggelig, og prater med alle. Hun har fått en god tone med typen til Anne, og jeg ser at han stadig prater mer med henne enn med kjæresten sin, når vi er sammen. Han flørter åpenlyst med Liv, og det levner ingen tvil om at han har sansen for Liv. Folk rundt begynte til og med å kommentere det. 

Liv synes dette ble såpass ubehagelig at hun sa ifra til fyren at hun ikke ønsket denne type oppmerksomhet lengre. Hun er også gift. Så nå er han helt kald mot Liv, og snakker nesten ikke til henne i det hele tatt. Sikkert like greit, men dette er jo ikke noe Anne vet om. For Liv har ikke sagt noe om dette til Anne. Anne stusser litt over det hele, men ingenting blir sagt ifra Liv sin side. 

Og så sitter jeg helt på sidelinjen og vet alt, men skal liksom ikke si noe til Anne om dette. Jeg synes det er så ubehagelig. For Anne er jo sammen med en douche! Hvordan hadde dere håndtert dette? 

Anonymkode: 4e95d...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, nå blandet jeg helt liksom-navnene 😛 Altså Helene ble plutselig til Liv....Beklager::-P 

Skrevet

Hadde sagt noe til Anne.

Anonymkode: dd91e...6ff

Skrevet

Dette angår ikke deg...bare la ting dø ut av seg selv 

Anonymkode: dda34...a44

Skrevet

Kjenner Liv Anne? Hvorfor snakker ikke Liv med Anne? Hvor nær venninne er Anne av deg? Dersom dette var mine nærmeste venner, ville jeg først snakket med Liv, og så ev. snakket med Anne sammen. Dersom jeg var Anne ville jeg satt pris på å få vite dette! Dessuten ville jeg stolt på mine beste venner mer enn en ny kjæreste.

Anonymkode: de4cd...578

Skrevet

Jeg synes både du og de andre venninnene som har opplevd dette fra typen skal fortelle det til Anne. Tror det er bedre hun hører det fra hver enkelt, da blir det enda mer troverdig.

Men om de andre ikke vil fortelle synes jeg du skal fortelle Anne hvordan typen holder på, slik at Anne slipper å kaste bort mer av tiden og livet sitt på en slik dust.

Anonymkode: a1a55...432

Skrevet

HI her,

Jeg har tenkt at Anne kanskje burde legge to og to sammen. Hun har også kjent til denne fyren ifra før, og sett hvordan han flørta med både meg og andre damer. Derfor holder vi nok litt igjen. For hun er så forelsket i ham og ser så glad ut. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her,

Jeg har tenkt at Anne kanskje burde legge to og to sammen. Hun har også kjent til denne fyren ifra før, og sett hvordan han flørta med både meg og andre damer. Derfor holder vi nok litt igjen. For hun er så forelsket i ham og ser så glad ut. 

Der hun er nå så ser hun ikke slikt og "glemmer" ting hun har sett før, hun innbiller seg at det ikke har noe med det forholdet hun og han har nå, at det har vært alle mulige grunner som kan forklare at han har gjort som han har gjort eller at han ikke mente det slik det ble oppfattet.

Hun trenger venninner som minner henne på virkeligheten, spesielt siden han holder på nå som han er sammen med Anne også. Han har jo ikke endret seg, han fortsetter akkurat som før, forsøker å legge ned andre damer enn de han er sammen med og har ingen respekt hverken for hun han er sammen med eller andres ekteskap.

Jeg tenker at det er nettopp i slike situasjoner man som venner skal stille opp.

Om Anne vil høre på dere er jo en helt annen sak, når hun er så forelsket. Men det er bedre dere sier fra og hun tar egne valg nå (selv om hun kanskje fortsetter sammen med ham), enn om hun senere oppdager hvordan han holder på, og da ev. får vite at han også har forsøkt seg på dere. Det vil føles som et dobbelt svik, tror jeg.

Skrevet

Men hvis Liv har sagt nei til ham så er det vel ikke lengre aktuelt? 

Anonymkode: 57e84...e0a

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis Liv har sagt nei til ham så er det vel ikke lengre aktuelt? 

Poenget er vel at han ikke har respekt for Anne og deres forhold når han forsøker seg på andre damer, til og med Annes venninner, når han er sammen med Anne.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel at han ikke har respekt for Anne og deres forhold når han forsøker seg på andre damer, til og med Annes venninner, når han er sammen med Anne.

Det er jo sant, fyren er drittsekk. Jeg syns du kan følge med litt til og dersom han finner enda flere å holde på med så kan du si det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...