Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 I dag da jeg var på jobb fikk jeg brått kraftige blødninger. Jeg skjønte med en gang hva det var. Det skjedde rett før dagen var over så jeg ble på jobb, dro i barnehagen for å hente barnet mitt og rett hjem. Har blødd til og fra hele ettermiddagen og kvelden fra vi kom hjem. Har ikke veldig vondt, men får det ved mye bevegelse. Blør fremdeles og er veldig sliten. Er det greit å ta en egenmelding i morgen? Anonymkode: 7c411...171
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Ja, det synes jeg, spesielt om du er en del uker på vei. En spontanabort er en ganske stor belastning for kroppen. Klem ❤️ Anonymkode: 19095...da4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det synes jeg, spesielt om du er en del uker på vei. En spontanabort er en ganske stor belastning for kroppen. Klem ❤️ Anonymkode: 19095...da4 Hvirfor i helvete aborterer kroppen om det er en belastning? Anonymkode: 8de84...9bf
Optatium Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvirfor i helvete aborterer kroppen om det er en belastning? Anonymkode: 8de84...9bf Det er nå fortsatt en belastning. Vondt både fysisk og psykisk. Jeg syns du skal ta en dag, kanskje to, og hvile og hente deg inn litt. Sørge litt om du har behov for det❤️
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvirfor i helvete aborterer kroppen om det er en belastning? Anonymkode: 8de84...9bf Hvorfor blir vi dårlige når det er en belastning for kroppen? Hvorfor får vi hjerteinfarkt, blindtarmbetennelse, blodpropp, you name it. Det er jo en belastning for kroppen🤦♀️ Selvfølgelig kan du ta deg en egenmeldingsdag, Hi. Jeg ble sykemeldt i 14 dager etter MA. Blødde som en foss i nesten 6 dager og ble fysisk veldig dårlig. I tillegg er det jo en psykisk belastning❤️ Anonymkode: 8cdfc...fe2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Veldig spesielt at du må høre her inne om det er greit. Dersom du er så i tvil at du må spørre ukjente om du bør ta en egenmelding så synes jeg du bør gå på jobb. Da er du ikke syk nok til å bli hjemme. Dersom du selv føler deg dårlig og ikke tror du klarer være på jobb, så tar du en egenmelding. Anonymkode: 57dff...2ca
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig spesielt at du må høre her inne om det er greit. Dersom du er så i tvil at du må spørre ukjente om du bør ta en egenmelding så synes jeg du bør gå på jobb. Da er du ikke syk nok til å bli hjemme. Dersom du selv føler deg dårlig og ikke tror du klarer være på jobb, så tar du en egenmelding. Anonymkode: 57dff...2ca Det er ikke veldig spesielt, nei. Du, derimot er veldig spesiell som lirer av deg noe så dumt Anonymkode: c90ef...403
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Takk for støtte og svar til dere som svarte ordentlig. Var våken i hele natt med konstante blødninger. Smertene tok seg opp og besvimte til slutt. Største belastningen er likevel psykisk Anonymkode: 7c411...171
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 Selvfølgelig er det greit å ta en sykedag pga spontanabort. God bedring❤️ Med meg gikk smertene raskt over etter at blødningen var skikkelig igang, håper det raskt blir bedre hos deg også. Anonymkode: 6c486...330
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for støtte og svar til dere som svarte ordentlig. Var våken i hele natt med konstante blødninger. Smertene tok seg opp og besvimte til slutt. Største belastningen er likevel psykisk Anonymkode: 7c411...171 Ville nok også tatt meg en tur til legen, om du besvimer pga smerter. Bli hjemme til du har fått hentet deg inn litt. ❤ Anonymkode: 98bb7...7fb
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har hatt mange SA. Dessverre. Ingen av dem var i nærheten av å kunne hemme meg i arbeid, eller noe som helst annet. Jeg har også født to barn og aldri besvimt av smerten selv om det var sinnsykt vondt. Om du BESVIMER av smerten vil jeg si det er noe alvorlig gærent, kom deg til lege! Nå.. Anonymkode: 74cb3...954
MammantilNurket Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 Vil det ikke være lurt å oppsøke gynekolog, om ikke annet for indre UL? Tenker at noen dager hjemme er helt riktig. Ble selv sykemeldt i 14 dager. Riktignok var dette i forbindelse med MA og jeg måtte få abortpille. Ble også satt på paralgin forte mens det pågikk, og var på to kontroller hos gynekolog i etterkant. Hadde veldig vondt og kraftige blødninger, i tillegg til den psykiske påkjenningen. Føler veldig med deg, og sender deg en god klem ❤️
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 Stor klem! Ta deg en tur til legen hvis det ikke blir bedre i løpet av kort tid. Anonymkode: 8cff5...9d0
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 Ja det er helt innafor med egenmelding. Jeg har hatt MA i uke 14 hvor jeg ble satt i gang med piller. Det var helt forferdelig vondt. Er spontanabort like ille er det ikke noe å tenke på. Anonymkode: 2a8bc...ee1
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvirfor i helvete aborterer kroppen om det er en belastning? Anonymkode: 8de84...9bf Du kan ikke så mye om kvinnekroppen, regner jeg med. Når man blir gravid endres mye i kroppen, ikke minst hormoner som påvirker en hel rekke funksjoner i kroppen. Kroppen innstiller seg på et svangerskap. Når man går hele svangerskapet og så føder er omstillingen lettere for kroppen, fordi det er det den er "programert" til å gjøre. Når et svangerskap blir avbrutt brått og plutselig så kan det bli kluss i hormonene fordi de endres for brått, og dette kan være en stor belastning for kroppen fysiologisk. Det er individuelt hvor mye man påvirkes fysisk, og det kan også variere ikke bare fra kvinne til kvinne, men fra svangerskap til svangerskap hos samme kvinne. I tillegg til dette så kommer selvfølgelig den psykiske belastningen. Hi, siden du hadde så sterke blødninger og smerter - oppsøk lege. En venninne av meg var som deg, hun fikk beskjed om at hun burde kommet inn langt tidligere, for det viste seg at hun trengte utskrapning. Anonymkode: 19095...da4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg syns du skal få sykemelding fra legen. EN dag kan da ikke være nok?? Anonymkode: 573ab...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå