Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Noen ønsker å leve evig, eller i noen hundre år i det minste. Man venter på utviklingen som skal stoppe aldring, fjerne sorgløshet, lage roboter som er bedre å ha sex med enn mennesker. Vi kan høste kunnskap i mange flere år, ta flere utdannelser, ha helse og ungdom i årevis. Man kan se frem til å vinne over dagens smerte og uhelse. En ny intelligens vil redde jordkloden, det er bare å vente å se. Andre er dystopikere, venter på kollaps og at vi mulig må leve uten dagens teknologi. Kun den som besitter god allmennkunnskap og overlevelsesevner vil bestå. Vi vil få et enormt påtrykk av klimaflyktninger, havnivåene stiger, fiskene dør i havet. Vi må drive skadebegrensning. Ingen forstår at flykvoter er feil fokus, når folk vandrer rundt i fleece og forsøpler maten med sprøytemidler, vi tar mao livet av oss selv hver dag. Selv forstår jeg ikke dette behovet for evig liv, syns det virker slitsomt og pinlig egoistisk. Hva er deres tanker, ønsker og tro for fremtiden? Hva gjør dine barnebarn som voksne? Hvordan er verden og hvor er vi på vei? Anonymkode: a7785...7f0
Syngensang Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Trur nok levestandarden går ned. Håpar det, den må det!! Håpar komande generasjonar ser at lukka ikkje finst i nye kle, digert hus og minst to utenlandsreiser kvart år. Eg håpar at når levestandarden går ned finn ein mykje meir meining i berre det å ha ein heim, å klare å ha ein interessant jobb, klare å betale rekningane sine. Og ein kan bruke tida si ilag med familie og vennar utan å måtte imponere med digert hus, og lange ferieturar. Akkurat no er eg rimeleg pessimistisk mtp på klima, plast, manglande formeringsevne. Kvart tiande born i Danmark td er blitt til ved kunstig befruktning, i 2040 vil vi vere 8 milliardar menneske, men i 2100 vil talet vere halvert.(ifølge ein artikkel eg ikkje hugsar kvar eg las, så ta det med ei klype salt) Men dyr slit og med å formere seg, fisken blir feminisert pga alle hormona damer på p-piller tissar ut. Ekstremvêr gjer det vanskeleg å leve, å dyrke mat blir eit lotteri fordi vêret er ekstremt tørt, eller ekstremt vått. Men på den andre sida har barnedødeligheten halvert seg, og mange har det faktisk betre enn før. Så realisten i meg seier at det blir som regel verre enn ein håpar på, men betre enn det ein fryktar... Flykvoter veit eg ikkje om eg trur funkar, men det er klart at folk må slutte å reise verden rundt og sleppe ut massa klimagassar berre for moro skuld. Men klesindustrien slepp ut mykje meir klimagassar enn flyging osb...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Kollaps. Tror vi kommer til å oppleve en apokalypse i vår levetid. 😕 Anonymkode: 49d21...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå