Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg er usikker på om det er meg det er noe galt med, situasjonen eller min søster. Jeg har en eldre søster, og jeg er så klart veldig glad i henne og hennes familie, men så er det en del ting som skurrer. Moren våres er død, hennes far er død, min far lever men har ikke mye kontakt med han. Ingen av oss har hatt en lett oppvekst, men vi har begge klart oss bra. Hun er gift og har en flott familie, jeg er enslig mor med et barn, men klager ikke, synes jeg har klart meg veldig bra. Jeg har flyttet til en stor by, hun bor fortsatt i hjembygda våres. Slik jeg ser det så har begge deler sine positive og negative sider. Vi er ganske forskjellig og jeg kunne lagt frem mye mer bakgrunn, men la meg heller komme til saken. Når moren våres døde arvet vi hvert vårt middagservice, hun har sitt hjemme, men mitt står på hytten til faren min. I julen for ey par år siden lurte sønnen hennes på om ikke de kunne få det som var på hytta og min søster ble sur på meg når jeg sa nei. Alt ble kleint siden vi var på besøk hos de så i fjor så var sønnen min og jeg på hotell, orket ikke å reise dit, men da var det også feil. Jeg kjenner jeg gruer meg til i år for jeg føler vi blir invitert for at det skal se bra ut. Jeg leier ut et hus i hjembygda og der hadde jeg et service etter min farmor stående som nå er borte. Det var der i begynnelsen av juli, men enten har leieboer tatt det med eller så har noen andre tatt det. Det er bare at det kun var leieboer, min søster og jeg som viste det var der. Jeg vet hun har sagt til folk at jeg aldri hadde klart meg uten henne. Mulig jeg er helt paranoid men jeg føler at hun ler av meg og ikke er glad på mine vegne for ting som skjer i mitt liv. Hadde hun og familien hennes vært i byen og trengte en plass å sove kunne de gjerne lånt min leilighet selv om jeg ikke var der. Vi hadde kun en helt tom leilighet denne helgen og de skulle bort noe som er helt greit men det kom ingen tilbud om at vi kunne bo der.... Ikke for det, vi klarte oss ra og koset oss på kvelden og jobbet på dagen. Jeg klarer ikke å sette fingeren på det, men føler av og til hun er sjalu på meg,men jeg skjønner ikke hvorfor..... Hjelp!! Anonymkode: aca65...fc0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Hjelp med hva da? Anonymkode: 6d827...0fc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelp med hva da? Anonymkode: 6d827...0fc Å prøve å sortere tankene mine.... Er jeg helt på jordet? Noen andre som har opplevd lignede med søsken? Anonymkode: aca65...fc0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Jeg hadde først funnet ut om det var leieboer eller søster som hadde tatt servise, for å stjele er ikke ok. Anonymkode: d5919...fcb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Hvorfor skulle hennes sønn tømme hytten til DIN far? Det gir jo ikke mening. Anonymkode: 5238e...c7f
Fru Ugle Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Her høres det ut som at det er mye usagt mellom dere.... dere må jo snakke sammen, ellers baller det bare på seg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Først synes jeg du skal spørre leietaker om denne vet hvor serviset er blitt av. Vet ikke denne så ville jeg snakket med søsteren din. Hvis kommunikasjonen er vanskelig mellom dere og dere ikke får det til så kan det være et alternativ å få time sammen på familievernkontoret. Man skal strekke seg langt for familie, men ikke for langt heller. Nettopp fordi man gjerne egentlig er så glade i hverandre og har så mye felles i fortiden så kan man også bli mer sårbar og ting kan vakke på seg av det som er vanskelig. Så gjør et forsøk på å strekke ut en hånd til henne, men ikke la deg tråkke på heller. Anonymkode: 2664d...e66
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Sett bort fra det savnede serviset, så var dette et sammensurium av mye vagt.... Hva skal du frem til? Anonymkode: f3725...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå