Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Nå har vi akkurat hatt valg og stemt på miljøet, bra! Dette til tross for at vi vet at vi får høyere priser på forbruksvarer og at vi må legge om våre vaner. Det andre store området vi ga vår støtte til var lokalt landbruk. Samtidig har vi rekordmange reiser til Sverige. Dette gir mye unødvendig bilkjøring, støtte til utenlandsk landbruk, 99,9 % handler mer enn de trenger osv. Denne handelen koster dessuten ca. 14000 norske arbeidsplasser. Jeg synes dette er dobbeltmoral, er det ikke det? I alle fall at vi selger våre verdier på billigsalg hver gang vi drar kortet i Sverige. Anonymkode: 4e7fa...43f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Jeg har ikke "stemt på miljøet", jeg så jeg handler der med god samvittighet. Folk får jo gjøre det som passer best for en selv. Så kan dere andre dyrke grønnsaker i hagen og vaske klær hver 14. dag om dere vil det. Ikke glem å boikotte jeans, da (vann) Anonymkode: c581a...6a3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Det er ikke de samme menneskene, de jeg kjenner som stemmer grønt jobber også med å redusere forbruket sitt. Uheldigvis gir de fleste andre blaffen. Anonymkode: 0810e...120
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Jeg stemmer grønt og er opptatt av klima og miljø, men ikke i så stor grad at jeg glemmer å være solidarisk med medmenneskene mine. Alle har ikke råd til å velge grønne alternativer. Noe av det dummeste jeg vet er velfødde nordmenn som føler seg moralsk overlegne fordi de kjører elbil og kildesorterer søppel. Det er enkelt å velge grønt når man har mye ressurser. Jeg vil tro at mange som handler i Sverige gjør dette fordi det hjelper på økonomien deres. Anonymkode: fb7e8...6dc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Det er ikke dobbeltmoral med mindre det gjelder de samme menneskene. Norge er veldig delt her, ikke minst generasjonsmessig. Tror ikke du kan forvente at en kunnskapsresistent boomer med kun folkeskole ofrer billig flesk, sprit og sigaretter for noe han mener han er bedre egnet til å forstå enn de med doktorgrad på området. Anonymkode: 33eaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke dobbeltmoral med mindre det gjelder de samme menneskene. Norge er veldig delt her, ikke minst generasjonsmessig. Tror ikke du kan forvente at en kunnskapsresistent boomer med kun folkeskole ofrer billig flesk, sprit og sigaretter for noe han mener han er bedre egnet til å forstå enn de med doktorgrad på området. Anonymkode: 33eaf...c3e 😅 Morsomt hvordan folk tror at alle med utdanning tror på miljøhysteriet. Anonymkode: c581a...6a3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 😅 Morsomt hvordan folk tror at alle med utdanning tror på miljøhysteriet. Anonymkode: c581a...6a3 De fleste med utdanning stoler på vitenskapelig metode, og dermed på forskerne. Anonymkode: 33eaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Jeg kjører elbil og sorterer, samt gjør mitt for å spare miljøet. Allikevel handler jeg en gang i mnd i Sverige og da handler jeg masse. Ene grunnen er fordi jeg sparer mye og den andre er grunnet mye større utvalg i butikkene enn her Anonymkode: 13b79...c6b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke "stemt på miljøet", jeg så jeg handler der med god samvittighet. Folk får jo gjøre det som passer best for en selv. Så kan dere andre dyrke grønnsaker i hagen og vaske klær hver 14. dag om dere vil det. Ikke glem å boikotte jeans, da (vann) Anonymkode: c581a...6a3 Du er gjennomført, litt som Trump, sier rett ut det du mener og handler deretter. Bortsett fra at du strekker det et hakk lenger ved å drite i norske arbeidsplasser. Jeg kjenner flere som tok bilen til stemmelokalet for å stemme Mdg og i tillegg er de hardeste svenskehandlerne. Det er de jeg tar opp i tråden her. Anonymkode: 4e7fa...43f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Allikevel handler jeg en gang i mnd i Sverige Anonymkode: 13b79...c6b Om du stemte på et miljøparti så vet du at det er en stemme for å øke prisen på forbruksvarer i Norge. Enda større grunn vil du ha for å handle i Sverige. Det som taper på dine handlinger er miljøet, norsk landbruk og norske arbeidsplasser. Altså, din stemme for miljø blir i praksis en stemme mot miljøet. Anonymkode: 4e7fa...43f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner flere som tok bilen til stemmelokalet for å stemme Mdg og i tillegg er de hardeste svenskehandlerne. Det er de jeg tar opp i tråden her. Anonymkode: 4e7fa...43f Det gjør ikke jeg, men jeg skjønner jo at det er irriterende. Likevel er det jo bedre at de stemmer grønt enn at de ikke gjør det heller. Anonymkode: 0810e...120
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du stemte på et miljøparti så vet du at det er en stemme for å øke prisen på forbruksvarer i Norge. Enda større grunn vil du ha for å handle i Sverige. Det som taper på dine handlinger er miljøet, norsk landbruk og norske arbeidsplasser. Altså, din stemme for miljø blir i praksis en stemme mot miljøet. Anonymkode: 4e7fa...43f Jeg stemte ikke på mdg eller grønt. Og det er overraskende mange nordmenn som jobber i butikkene på grensen her. Og om jeg handler der en gang i mnd handler jeg jo resten i Norge Anonymkode: 13b79...c6b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 Jeg stemte på mer penger til fattige, men inntil vi får det er vi helt nødt til å handle i Sverige. Ikke kjøper vi mer enn vi trenger heller, det har vi ikke råd til. Tror vi er mer miljøvennlig enn de fleste i Norge, da vi ikke har noe valg. Vi har én bil og kjører under 4000 km i året, tar aldri fly, kjøper brukt og bruker det vi har til det er ødelagt. Anonymkode: 1bc6d...fd4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Likevel er det jo bedre at de stemmer grønt enn at de ikke gjør det heller. Anonymkode: 0810e...120 Er det? Man stemmer frem høyere priser for å redusere handelen og redde miljøet, men reiser til et annet land for å omgå reglene? Det må jo bli verre! Anonymkode: 4e7fa...43f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #15 Skrevet 30. september 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste med utdanning stoler på vitenskapelig metode, og dermed på forskerne. Anonymkode: 33eaf...c3e Det er mange forskere som sier at det bare er propaganda altså. Anonymkode: c581a...6a3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #16 Skrevet 30. september 2019 Det er ikke harrytassene i matchende joggedresser str xxxl med handlevogna stappa av potetgull og bacon og smågodt og røyk som stemte MDG. Anonymkode: a86bb...f4f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mange forskere som sier at det bare er propaganda altså. Anonymkode: c581a...6a3 Forsvinnende få. Anonymkode: 33eaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #18 Skrevet 30. september 2019 Det er vitenskapelig bevist at for hver kasse brus du kjøper i Sverige, så øker sjansen med 50% for å stemme Frp. Kjøper du i tillegg noen kartonger røyk, så er vi oppe i 100% Anonymkode: 5df2d...c59
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #19 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemte på mer penger til fattige, men inntil vi får det er vi helt nødt til å handle i Sverige. Anonymkode: 1bc6d...fd4 Så du stemte langt ute på venstresida. Mer penger til de som ikke jobber, noe som finansieres av bl.a. dyrere forbruksvarer. Da får vi vel større grunn til å reise til Sverige for å handle. Miljøet og norske arbeidsplasser taper uansett? Anonymkode: 4e7fa...43f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #20 Skrevet 30. september 2019 Fatter ikke at noen vil kjøpe billig EU-kjøtt. Flere EU land bruker faktisk 1000 x mer antibiotika i husdyrproduksjon enn Norge (EUs egen rapport), og antibiotikaresistente bakterier er svært utbredt. Anonymkode: 3662f...d67
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #21 Skrevet 30. september 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå har vi akkurat hatt valg og stemt på miljøet, bra! Dette til tross for at vi vet at vi får høyere priser på forbruksvarer og at vi må legge om våre vaner. Det andre store området vi ga vår støtte til var lokalt landbruk. Samtidig har vi rekordmange reiser til Sverige. Dette gir mye unødvendig bilkjøring, støtte til utenlandsk landbruk, 99,9 % handler mer enn de trenger osv. Denne handelen koster dessuten ca. 14000 norske arbeidsplasser. Jeg synes dette er dobbeltmoral, er det ikke det? I alle fall at vi selger våre verdier på billigsalg hver gang vi drar kortet i Sverige. Anonymkode: 4e7fa...43f Dobbeltmoral? ikke alle i hele Norge har stemt på mijøet. Det er faktisk et fåtall som stemte på miljøet. Anonymkode: 07a91...950
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #22 Skrevet 30. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Forsvinnende få. Anonymkode: 33eaf...c3e Det kan diskuteres. Det er forskere som har sluttet i jobben fordi de ikke orker å høre på tullet. Fordi de har SETT at det ikke stemmer, de har sett det på nært hold Anonymkode: c581a...6a3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #23 Skrevet 30. september 2019 Tydelig at det er mange som gir en stor F i miljøet og hvor mye antibiotika de får i seg fra EU maten. Det er vel greit så lenge man står for det. Men denne svenskehandelen tar 14000 norske arbeidsplasser. Jeg skjønner ikke at noen kan være likegyldig til det. Om vi reduserer denne handelen får mange flere av oss arbeid som gir bedre kjøpekraft. I alle fall de som ikke har arbeid i dag vil dra nytte av at vi skjerper oss. Anonymkode: 4e7fa...43f
Optatium Skrevet 30. september 2019 #24 Skrevet 30. september 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjører elbil og sorterer, samt gjør mitt for å spare miljøet. Allikevel handler jeg en gang i mnd i Sverige og da handler jeg masse. Ene grunnen er fordi jeg sparer mye og den andre er grunnet mye større utvalg i butikkene enn her Anonymkode: 13b79...c6b Som om jeg skulle sagt det selv.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #25 Skrevet 30. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tydelig at det er mange som gir en stor F i miljøet og hvor mye antibiotika de får i seg fra EU maten. Det er vel greit så lenge man står for det. Men denne svenskehandelen tar 14000 norske arbeidsplasser. Jeg skjønner ikke at noen kan være likegyldig til det. Om vi reduserer denne handelen får mange flere av oss arbeid som gir bedre kjøpekraft. I alle fall de som ikke har arbeid i dag vil dra nytte av at vi skjerper oss. Anonymkode: 4e7fa...43f Hvorfor synes du det er rart at folk ikke bryr seg så mye om disse arbeidsplassene? Det blir vel tilsvarende flere i Sverige, om de arbeidsløse er her eller der spiller vel ikke så stor rolle? Miljøproblemene derimot, rammer alle. Anonymkode: 0810e...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå