Gå til innhold

Noen som vasker håret kun en gang i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man bør kun vaske håret en gang i uken. Jeg har vanligvis vasket der hver 2. Dag, men bestemte meg for å prøve. Jeg vasket håret på torsdag så er nå på dag 4. Bruker tørrsjampo hver dag da. Skyller det kun med vann når jeg dusjer hver dag.

Bør jeg slutte med det? Hvor fett vil det bli? Hva slags sjampo og kur bør jeg bruke når jeg vasker det?

Anonymkode: f4805...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask det for guds skyll minst annenhver dag! Vasker man det en gang i uken så stinker man på lang avstand. 

Har to på jobben min som skryter av at de vasker håret kun en gang i uken, og tro meg, de stinker. Lukter svett hår lang vei, og folk orker ikke å være i nærheten av dem. 

Anonymkode: 703dd...b08

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hørt at man bør kun vaske håret en gang i uken. Jeg har vanligvis vasket der hver 2. Dag, men bestemte meg for å prøve. Jeg vasket håret på torsdag så er nå på dag 4. Bruker tørrsjampo hver dag da. Skyller det kun med vann når jeg dusjer hver dag.

Bør jeg slutte med det? Hvor fett vil det bli? Hva slags sjampo og kur bør jeg bruke når jeg vasker det?

Anonymkode: f4805...9e9

Hvis du bruker tørrsjampo, så er det jo ikke en dag i uka. Så hva er vitsen? 

Anonymkode: 1e5fc...eec

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vask det for guds skyll minst annenhver dag! Vasker man det en gang i uken så stinker man på lang avstand. 

Har to på jobben min som skryter av at de vasker håret kun en gang i uken, og tro meg, de stinker. Lukter svett hår lang vei, og folk orker ikke å være i nærheten av dem. 

Mens jeg har en kollega som ikke vasker håret i det hele tatt! Ikke lukter hun, og håret ser rent og friskt ut. Frisøren min har opplevd det samme, med en kunde som hadde sluttet å vaske håret helt. Hun hadde hatt et nydelig hår som overhode ikke luktet.

Du skjønner at jo oftere du vasker håret, jo mer fett og talg vil hårbunnen produsere? Mens hvis du venner håret av med hyppig vask, så vil også produksjonen av fett og talg reduseres?

Anonymkode: c3232...c56

Skrevet

Vasker annenhver måned for å spare på vannet og miljøet.😅

Anonymkode: c46e9...a6a

Skrevet

Hvis du først skyller det og du også bruker tørrsjampo ser jeg ikke vitsen? Da kan du vel like godt vaske håret på vanlig vis, så blir du ren og lukter godt i samme slengen. En gang i uka er for lite, man får jo svette, fett og døde hudceller, støv og matos i håret. Tipper du lukter litt svett hodebunn....

Anonymkode: f9338...6c1

Skrevet

Vasker håret hver 4-6 dag. Lukter selvfølgelig ikke, da vasker jeg det. Har jeg stått bøyd over fårikål-kjelen eller vært på trening vasker jeg det. Håret blir aldri fett og er sunt og glansfullt. Før vasket jeg håret hver dag, ble langt mer slitt og veldig fort fett.

Anonymkode: d4924...c18

Skrevet

🙋🏻‍♀️ Jeg vasker håret ca én gang per uke. Det lukter ikke vondt, blir ikke fett og er sunnere enn det noen gang har vært. Bruker også organiske produkter. 

Anonymkode: 1af00...524

Skrevet

Dere som sier dere ikke lukter: Vi som er rundt dere er uenige. 

Og HI, hvis du bruker tørrsjampo så kan du jo like godt vaske det?

Anonymkode: 82161...5b5

Skrevet

Tørrshampo får hodebunnen min til å gå bananas... Bruker det på hytta (uten vann), men det gjør hodebunnen veldig kløete.

Å vaske håret så sjeldent fungerer kanskje hvis man har lite fettproduksjon. For oss med det ville det både sett og luktet grusomt 

Anonymkode: c6a4d...43f

Skrevet

Det eneste du kan vite er at dersom det lukter vondt av noens hår så er det trolig uvasket. Men hvis det IKKE lukter vondt av noens hår, så vet du heller ikke om det er nyvasket eller ikke. Det tar tid å avvenne håret fra vask.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste du kan vite er at dersom det lukter vondt av noens hår så er det trolig uvasket. Men hvis det IKKE lukter vondt av noens hår, så vet du heller ikke om det er nyvasket eller ikke. Det tar tid å avvenne håret fra vask.

Forsåvidt sant, det eneste man kan lukte er om det er brukt parfyme. Jeg vasker med neutral, og det lukter ikke godt, på en parfymert måte. Det lukter bare rent.

Anonymkode: c46e9...a6a

Skrevet

Jeg vasker det 1 gang i uka, eller etter trening om jeg bli svett såklart. Men om jeg ikke vasker det skyller jeg det heller ikke, bruker heller ikke tørrshampoo. Gikk vel rundt en mnd før det ble bedre og nå blir det ikke lengre fett mellom hver dusj.

Om du bruker tørrshampoo så er det jo liten vits, da vasker du det jo teknisk sett.

Anonymkode: 4053e...9df

Skrevet

Men hva er vitsen? 

Hvorfor i all verden er det liksom stas å vaske håret minst mulig?

Å være ren og nydusjet er jo en deilig følelse, jeg klør bare av å tenke på dere som går med rusk og rask i en uke om gangen 🤯

Anonymkode: 9ff2a...0aa

Skrevet

Tror de fleste er i stand til å vite hvor ofte de selv må vaske håret...

Jeg vasker det vanligvis 2 ganger i uka, har alltid hatt tørt hår, så det blir ALDRI fett. Men det ser finere ut når det er nyvasket, blir litt mer "liv" i det. Skal jeg ut på noe, så vasker jeg det selvfølgelig. 

Anonymkode: 6ab1d...8e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er vitsen? 

Å være ren og nydusjet er jo en deilig følelse, jeg klør bare av å tenke på dere som går med rusk og rask i en uke om gangen 🤯

Kan bare svare for meg selv, og grunnen min var at håret raskt ble fett og måtte etterhvert vaskes hver dag. Det var frisøren min som anbefalte meg å vaske det sjeldnere og det har fungert veldig godt. Dusjer selvsagt hver dag og har stort sett håret i en knute, så er ikke mye rusk og rask😊 

Anonymkode: d4924...c18

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og HI, hvis du bruker tørrsjampo så kan du jo like godt vaske det?

Nei, det er jeg ikke enig med deg i. Kjenner folk som vasker håret sjelden/aldri, og det lukter IKKE. 

Anonymkode: 57228...e0e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er vitsen? 

Jeg vet ikke hva du jobber med siden du får rusk og rask i håret... 🙄

Den eneste jeg kjenner som får rusk og rask i håret er femåringen min. 

Mulig vi andre har en litt mer ryddig livsstil enn deg?

Skrevet

Jeg vet ikke hva du jobber med siden du får rusk og rask i håret... 🙄

Den eneste jeg kjenner som får rusk og rask i håret er femåringen min. 

Mulig vi andre har en litt mer ryddig livsstil enn deg?

Åh, så søtt😘

Med rusk og rask mener jeg selvsagt ytre påvirkninger som hårprodukter, matos, nedbør, støv osv. Beklager, jeg glemte dem som tar alt bokstavelig. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, så søtt😘

Med rusk og rask mener jeg selvsagt ytre påvirkninger som hårprodukter, matos, nedbør, støv osv. Beklager, jeg glemte dem som tar alt bokstavelig. 

Ja nettopp. Jeg har ikke noe av det du nevner i håret mitt. Så da står jeg fast ved at jeg har en mer ryddig livsstil enn deg. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja nettopp. Jeg har ikke noe av det du nevner i håret mitt. Så da står jeg fast ved at jeg har en mer ryddig livsstil enn deg. 

Du er aldri utenfor døren du da. Hvis du ikke er det, så er som alle andre folk som får både støv og andre ting i håret. Slutt å lur deg selv.

Anonymkode: 60e70...c51

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er aldri utenfor døren du da. Hvis du ikke er det, så er som alle andre folk som får både støv og andre ting i håret. Slutt å lur deg selv.

Anonymkode: 60e70...c51

Støv i håret kan du ha selv! 😂

Nei, jeg har ikke støv i håret. Dersom du har støvete hår anbefaler jeg en husvask!! 😂

Skrevet

Jeg vasker håret én gang i uka. Bruker ingen produkter utenom sjampo, balsam og kur, og håret blir ikke fett før dag 6. Har aldri fått kommentarer på at jeg lukter, heller at folk blir forbløffet over hvor rent håret virker etter dagesvis uten vask. Jeg dusjer jo hver dag, bare ikke håret. 

Å skylle i håret i vann hver dag virker antakelig mot sin hensikt, HI. 

Anonymkode: bb336...e48

Skrevet

Før vasket jeg håret hver dag. Brukte hårføner og rettetang nesten daglig. Det ble fort fett.

Etter at jeg lot krøllene blomstre som de ville, vasker jeg håret kun 2 ganger i uken med Shampo uten sulfat.  Ca. 2 hver mnd vasker jeg med en skikkelig renseshampo og kurer det.

Skyller raskt i rent vann om håret ser ut som et fuglereir når jeg står opp for å få frem krøllene igjen.

Jeg har til og med fått kommentarer på at håret mitt lukter godt. Men det har vært en overgangsfase som var litt ekkel.

Anonymkode: 6b471...13a

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg ingenting på. 

Anonymkode: 97b59...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...