Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende på et lite privateid senter. Jeg har oppdaget bat hun som eier senteret ikke har rent mel i posen på mange fronter men det verste er at jeg har funnet ut at hun stjeler av en felles pott vi har mellom alle oss som jobber her, som skal sikre driften. En tidligere ansatt har betegnet henne som en pervers narsissist uten like. Jeg trodde ikke på det men det blir bekreftet for meg mer og mer. Nå må jeg bestemme meg for om jeg ønsker på bli eller ikke. Uten å ta det økonomiske i betraktning så ønsker jeg ikke å fortsette å være der, men det betyr at jeg må starte litt på nytt igjen, og ta med meg de privatkundene jeg har til et annet sted, dersom de ønsker å følge meg. Hvis ikke, blir de der, og jeg mister den inntekten. Jeg har et annet sted jeg kan starte, men det blir å starte på nytt. Det er skikkelig slitsomt å jobbe på et sted hvor du aldri for kred for den innsatsen du gjør, hvor alt foregår i skjul og du blir tatt på senga hva nye avgjørelser angår. Men det er hennes rett, det er tross alt hennes sted. Så jeg vurderer følgende: 1. Avslutte hele "samarbeidet" og lukke alle dører 2. Diskutere fram en løsning som passer meg - men det betyr at jeg må legge meg flat angående mye tull, svelge kameler og annet rusk Innerst inne så ønsker jeg å komme meg bort derfra. Det er skadelig i lengden, og folk er falske, umoralske og miljøet er ikke bra. Men for det økonomiske så vurderer jeg å finne en løsning. Men det virker helt feil på meg at jeg skal gå slik på akkord med meg selv. Jeg er avhengig at sjefen gir meg kunder gjennom senteret, men hun kan gjøre akkurat som hun vil, fram til nå har hun valgt med omhu hvilke kunder hun gir til hvem. Ps. Vi er tre personer som lider oss gjennom dette, så det er ikke noe jeg finner på. Anonymkode: 27b09...95c
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Siden dere er tre som opplever/ser det samme, så ville jeg skaffet bevis og så anmeldt henne. Da tenker jeg det også er større sjanse for at kundene følger dere hvis det kommer frem hvordan hun har holdt på. Er det snakk om mye penger hun har stjålet fra dere så skal hun jo også erstatte dette. Jeg ville ikke ha fortsatt der uansett, for slik hun holder på kommer hun ikke til å bedre seg, tvert imot. Hun ser at hun kommer unna med alt hun gjør, og hun vil forsøke å kontrollere deg/dere med å forsøke å hindre dere i å få kunder. Jeg har vært borti noe lignende (minus tyveri), og man får ingen endring på slike personer. Eneste fornuftige er å komme seg unna dem. Men i ditt og de to andres tilfelle ville jeg først skaffet bevis og så anmeldt henne. Ikke sagt noe til henne før dere har anmeldt. Anonymkode: b9dcf...110
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Jeg ville ikke vært på et slikt sted! Min erfaring er at det gjør mere skade for deg enn det er verdt. Og slike problemer har det med å eskalere. Ja, nå er det fellespotten hun tar av, men det er en god sjangse for at det kommer til å eskalere. Begynn å se etter et sted i nærheten hvor du kan reetablere deg og når planen er klar og så trekker du deg ut av senteret og anmelder om du har gode nok beviser. Anonymkode: 94974...0dd
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Hun gjør det fordi hun har sluppet unna med det lenge. Hun fortsetter med det fordi hun slipper unna med det. Men - noen ganger er det faktisk bedre å velge sine kamper med omhu. Anonymkode: e3bad...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå