Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Skal for første gang på 10 år sette mine bein på ett treningssenter. Er i bra form siden jeg går mye i fjellet og løper litt, men apparater er jeg helt blank på. Målet mitt er å stramme opp kroppen og bli sterkere i rygg og armer. Hvilke øvelser bør jeg gjøre? Kommer til å trene 4-5 ganger i uken. Anonymkode: f0505...33e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Be om en veiledningstime og få dem til å sette opp program for deg. Ut fra dine ønsker. Da lærer du også øvelsene rett.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Du kommer aldri til å klare å trene 4-5 dager i uken sånn helt uten videre. Kanskje de 2-3 første ukene, helt til du innser hvor mye innsats og disiplin det krever og hvor mye du går glipp av hjemme. Jeg ville startet med å finne en pt. Hør litt rundt om folk vet om en bra en - men treningssentrene bruker å ha flinke folk. Tren med pt én dag i uken, og få han eller henne til å sette opp et enkelt program som du kan gjennomføre alene en annen dag i uken. Å starte med to treningsøkter per uke er mye lettere å gjennomføre, også over tid. Etterhvert som du får etablert rutinen og blir sterkere i kroppen (og ikke er så hekkans støl etter hver økt) kan du øke med én og én dag i uka. Veien til helse er ikke en sprint, men et maraton. Tålmodighet er nøkkelen 😊 Lykke til! Anonymkode: 5550c...d32
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Tren 3 ganger i uka, maks 4. Aldri tren mer enn en time, da gidder du ikke holde på lenge. Kroppen MÅ ha hvile mellom øktene, hvis ikke er treningen bortkastet, i tillegg er det stor fare for skader og betennelse i muskler og ledd. Veiledningstime er lurt, lær deg å bruke apparatene slik at du ikke får angst for å dumme deg ut. Resten står fint beskrevet på hvert apparat som oftest, hvilke muskler som trenes. Det klarer du også tenke deg til selv, eller kjenne. Prøv deg fram. Ikke bruk pt, trening handler om selvstendighet og viljestyrke. Det må du sørge for selv. Ikke gjør deg avhengig av en pt. Hilsen en som har trent i 20 år. Anonymkode: a16c8...db3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 ..meg igjen. Ikke vær redd for å snakke med, eller spionere på andre som trener. Du lærer mye bare ved å være på et treningssenter. Lag eget treningsprogram. Da har du full kontroll på alt, og du får den selvtilliten du trenger for å kjøre et langt løp. Trening er en livsstil, ikke en dugnad. Anonymkode: a16c8...db3
frk Nilsen Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 8 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Be om en veiledningstime og få dem til å sette opp program for deg. Ut fra dine ønsker. Da lærer du også øvelsene rett. Dette.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tren 3 ganger i uka, maks 4. Aldri tren mer enn en time, da gidder du ikke holde på lenge. Kroppen MÅ ha hvile mellom øktene, hvis ikke er treningen bortkastet, i tillegg er det stor fare for skader og betennelse i muskler og ledd. Veiledningstime er lurt, lær deg å bruke apparatene slik at du ikke får angst for å dumme deg ut. Resten står fint beskrevet på hvert apparat som oftest, hvilke muskler som trenes. Det klarer du også tenke deg til selv, eller kjenne. Prøv deg fram. Ikke bruk pt, trening handler om selvstendighet og viljestyrke. Det må du sørge for selv. Ikke gjør deg avhengig av en pt. Hilsen en som har trent i 20 år. Anonymkode: a16c8...db3 Åhhh, jeg er så uenig med deg. Hilsen ei som aldri i livet hadde kommet igang med trening uten å bruke pt (perfekt for å bygge den selvsikkerhet jeg trengte for å tørre å trene alene og samtidig være sikker på at det jeg gjorde var rett) - som nå har aktivt drevet med styrkeløft i flere år og har økter som strekker seg over 3-4 timer. Det du sier om hvile mellom øktene er jeg enig i. Restitusjon er kjempeviktig. Husk også å spise nok. Anonymkode: 5550c...d32
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Åhhh, jeg er så uenig med deg. Hilsen ei som aldri i livet hadde kommet igang med trening uten å bruke pt (perfekt for å bygge den selvsikkerhet jeg trengte for å tørre å trene alene og samtidig være sikker på at det jeg gjorde var rett) - som nå har aktivt drevet med styrkeløft i flere år og har økter som strekker seg over 3-4 timer. Det du sier om hvile mellom øktene er jeg enig i. Restitusjon er kjempeviktig. Husk også å spise nok. Anonymkode: 5550c...d32 Ja da, noen trenger ekstra veiledning, men det beste er alltid å klare seg selv. Så lange økter passer i hvert fall ikke til hvem som helst. Jeg trener aldri over 1 time, og trener jeg like mye som de fleste andre bruker minst 2 timer på. Jeg er av den asosiale typen som bare trener på treningsstudio, og som bruker samme treningstøy hver gang, for å slippe å bruke tid på det. Hemmeligheten for meg ved trening er å ha gode rutiner, som tar lite tid 😊 Anonymkode: a16c8...db3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja da, noen trenger ekstra veiledning, men det beste er alltid å klare seg selv. Så lange økter passer i hvert fall ikke til hvem som helst. Jeg trener aldri over 1 time, og trener jeg like mye som de fleste andre bruker minst 2 timer på. Jeg er av den asosiale typen som bare trener på treningsstudio, og som bruker samme treningstøy hver gang, for å slippe å bruke tid på det. Hemmeligheten for meg ved trening er å ha gode rutiner, som tar lite tid 😊 Anonymkode: a16c8...db3 Hvorfor er det "alltid" best å klare seg selv, mener du? Jeg ser så utrolig mange på treningssenteret som ikke aner hva de driver med, har et dårlig sammensatt program (som de har laget selv eller helt ukritisk kjøpt på Internett), har elendig teknikk og ikke gjennomfører øvelsene på en god eller nyttig måte, og rett og slett risikerer alvorlige skader. De aller fleste som ikke "kan" trene kan, etter min mening, ha enormt utbytte av å få hjelp fra en person med kompetanse på området. Det er ikke uten grunn at folk som driver med idrett på et noe høyere nivå betaler tusenvis av kroner for en god coach/trener. Det er vel verdt pengene! Anonymkode: 5550c...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå