Gå til innhold

Hvordan blamere en 17-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du inviterer til familiebesøk hvor slektens eldste er en eldre dame med nedadgående sosiale sperrer, og 17-åringen er litt sjenert og må trues inn i finstasen, til å barbere seg og i det hele tatt sosialisere seg med noe annet enn elektroniske duppedingser som begynner med I-p.

Så kan du lene deg tilbake å observere. 

Oldemor (slektens gamle dame), blir plutselig obs på 17-åringen og spør nærmeste person, svigerinne, om hvem denne kjekke unge karen er. Svigerinne informerer om at det er oldemor sitt oldebarn.

Oldemor (høyt, til 17-åringen): Kom hit bort, unge mann!

17-åringen lunter lydig i retning oldemor. Oldemor måler ham opp og ned med blikket noen ganger.

Oldemor: Du VAR da blitt kjekk!

17-åringen (høflig): Jo, takk for det.

Oldemor: Kom hit og gi meg en skikkelig klem!

17-åringen bretter sitt lange legeme passelig sammen for å tilfredsstille sin bitte lille oldemor sitt krav om fysisk kontakt, retter seg opp, smiler stivt og høflig, mumler noe om at han skal bare og peker vagt i motsatt retning og trekker seg hurtig litt bakover.

Oldemor (altfor høyt til svigerinne (oldemor hører dårlig og har åpenbart glemt at det ikke gjelder alle andre)): Å, du og du for en kjekkas! Hadde det ikke vært for at han er så ung og oldebarnet mitt skulle jeg sannelig vist ham noen triks ja. Ja, hehehe, du skjønner hva jeg mener? Noen triks, du vet, hehehe!

Alle både hører og skjønner hva oldemor mener.

17-åringen (i det han passere meg for å søke tilflukt på rommet sitt): Herregud, mamma!

Familiebesøk med oldemor blir sjeldent kjedelige, gitt.

Anonymkode: e9602...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes alt for mange kjedelige familieselskap! Godt noen unntak eksisterer.

Skrevet

Fantastisk 😂

Min mann er svært lik sin bestefar og til eldre og mer fjern bestemor ble til mer betatt ble hun av sitt barnebarn. 

Det var rørende på en måte for det var tydelig at hun husket mannen sin fra da de var unge og hun var himmelstormende forelsket, men for barnebarnet ble det ganske kleint etterhvert. 

Så jeg vet om minst en som har full sympati med din (?) sønn. 

Anonymkode: cc1b4...583

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fantastisk 😂

Min mann er svært lik sin bestefar og til eldre og mer fjern bestemor ble til mer betatt ble hun av sitt barnebarn. 

Det var rørende på en måte for det var tydelig at hun husket mannen sin fra da de var unge og hun var himmelstormende forelsket, men for barnebarnet ble det ganske kleint etterhvert. 

Så jeg vet om minst en som har full sympati med din (?) sønn. 

Haha, ja min sønn. Og jeg snakket med ham etterpå. Nøyaktig hva som foregikk i oldemor sitt hode vet jeg dog ikke.

HI

Skrevet

Om noen år, når oldemor har gått bort og 17-åringen er blitt voksen og sikrere så tenker jeg nettopp denne episoden kommer til å være en av de som virkelig får dere til å smile og minnes oldemor med kjærlighet :)

Anonymkode: d0bd8...819

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om noen år, når oldemor har gått bort og 17-åringen er blitt voksen og sikrere så tenker jeg nettopp denne episoden kommer til å være en av de som virkelig får dere til å smile og minnes oldemor med kjærlighet :)

Garantert! Oldemor er helt herlig 😊

HI

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Garantert! Oldemor er helt herlig 😊

HI

Hun høres herlig ut! 😊

Synes det høres ut som om dere er en god familie :)

Skrevet

Oldemor er my kind of woman👌🏻

Anonymkode: 3156d...b08

Skrevet

For en ekkel, pervers gammel dame :) Dement, sa du? 

Anonymkode: e9968...d93

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en ekkel, pervers gammel dame :) Dement, sa du? 

Anonymkode: e9968...d93

Nja, har nok litt tendenser i den retningen. Hun er ikke ekkel, altså, bare har mistet et snev av de normale sperrene 😂

HI

Skrevet

Veldig ufin kommentar. Hadde kjønnene vært byttet om ville det blitt ramaskrik. Selv om hun begynner å bli senil bør ikke barn eller unge trenge å oppføre seg høfflig mot gamle griser, hverken råner eller purker.

Anonymkode: ef98c...eaf

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig ufin kommentar. Hadde kjønnene vært byttet om ville det blitt ramaskrik. Selv om hun begynner å bli senil bør ikke barn eller unge trenge å oppføre seg høfflig mot gamle griser, hverken råner eller purker.

Skjønte at en slik kommentar ville komme.

Nei det tror jeg ikke det hadde blitt. Mannens bestefar var dement og tok av og til feil av sin avdøde kone og unge datterdatter. Han foreslo ved en anledning « Du, skal vi ikke gå å legge oss». 

Da han ble gjort oppmerksom på feilen ble han veldig flau. Han var en pertentlig og søt gammel mann. 

Sånn kan gamle folk være. Med litt kunnskap og raushet går samvær mellom eldre og unge stort sett fint.

Skrevet
5 minutter siden, Hjertefru skrev:

Skjønte at en slik kommentar ville komme.

Nei det tror jeg ikke det hadde blitt. Mannens bestefar var dement og tok av og til feil av sin avdøde kone og unge datterdatter. Han foreslo ved en anledning « Du, skal vi ikke gå å legge oss». 

Da han ble gjort oppmerksom på feilen ble han veldig flau. Han var en pertentlig og søt gammel mann. 

Sånn kan gamle folk være. Med litt kunnskap og raushet går samvær mellom eldre og unge stort sett fint.

Denne damen tok ikke feil. Hun viste utmerket godt hvem gutten var og hvor mye yngre han var. Hun ble kåt, krevde nærkontakt og komm med sexuell sjikane. Det er ikke ok selv om offeret er en gutt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Denne damen tok ikke feil. Hun viste utmerket godt hvem gutten var og hvor mye yngre han var. Hun ble kåt, krevde nærkontakt og komm med sexuell sjikane. Det er ikke ok selv om offeret er en gutt.

Å rull inn! Du ødelegger en morsom tråd. 

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke opplevd mange demente eldre, skjønner jeg. Ei heller kjenner du vel til begrepene empati, raushet og omsorg . 

Anonymkode: a1412...77f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jøss.

Du har hatt lite å gjøre med eldre folk, iallfall.

Skrevet
1 time siden, Hjertefru skrev:

Jøss.

Du har hatt lite å gjøre med eldre folk, iallfall.

Jeg har hatt for mye å gjøre med gamle folk som tror de kan si og gjøre hva de vil fordi ingen setter dem på plass og jeg har fått min andel hender opp under skjørtet og "tilfeldig" strykende over puppene da jeg var barn. Det skal ikke mine barn måtte tollerere.

Skrevet

Håper eg blir ei slik oldemor, som har god humor😜❤️

Anonymkode: 21448...d65

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt for mye å gjøre med gamle folk som tror de kan si og gjøre hva de vil fordi ingen setter dem på plass og jeg har fått min andel hender opp under skjørtet og "tilfeldig" strykende over puppene da jeg var barn. Det skal ikke mine barn måtte tollerere.

Jeg kan berolige deg med at 17-åringen har det helt fint og lo godt av hele episoden selv senere da vi snakket om det. Oldemor mente nok ikke at noen andre enn svigerinne skulle høre kommentaren, og hun mangler rett og slett litt sperrer for hva som er greit. Hun er et helt fantastisk menneske som dessverre begynner å bli veldig gammel, og hodet er ikke helt som før. Dette er ikke noe hun har sagt eller gjort før heller, men vi som kjenner oldemor vet at hun ikke er "sånn" og tar det derfor med humor.

HI

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du beskriver her er noe ingen skal måtte oppleve. Men det har ikke noe med det forteller å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...