Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Har en regning som forfaller til tirsdag, men føler jeg har ett dilemma. Betaler jeg den i tide så har jeg 450kr igjen frem til den 12/10. Men venter jeg med regningen så har jeg over tre tusen igjen. Må ha diesel og middager frem til den 12. Hva ville DU gjort?, betalt regninga og levd stramt eller betalt regningen ti dager etter forfall og hatt mere penger?? Anonymkode: f385c...042
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Det kommer helt an på hva slags faktura det er. Det enkleste er jo å ringe og be om utsettelse. Anonymkode: 4ca4e...c5f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en regning som forfaller til tirsdag, men føler jeg har ett dilemma. Betaler jeg den i tide så har jeg 450kr igjen frem til den 12/10. Men venter jeg med regningen så har jeg over tre tusen igjen. Må ha diesel og middager frem til den 12. Hva ville DU gjort?, betalt regninga og levd stramt eller betalt regningen ti dager etter forfall og hatt mere penger?? Anonymkode: f385c...042 Hvis det er mulig å leve på det, så hadde jeg betalt den, Evt ringt og fått utsettese Anonymkode: d3dd9...423
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Kommer an på hvilken regning, jeg må av og til prioritere noen regninger foran andre. Anonymkode: eda1b...862
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Det er snakk om sfo regninga til sønnen min. HI. Anonymkode: f385c...042
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Har en regning som forfaller til tirsdag, men føler jeg har ett dilemma. Betaler jeg den i tide så har jeg 450kr igjen frem til den 12/10. Men venter jeg med regningen så har jeg over tre tusen igjen. Må ha diesel og middager frem til den 12. Hva ville DU gjort?, betalt regninga og levd stramt eller betalt regningen ti dager etter forfall og hatt mere penger?? Anonymkode: f385c...042 kommer litt ann på hva det er, er det betalingoppfordring kan du betale senest 10 dager over, så jeg betaler aldri før 1 uke senere, men er det inkasso betaler jeg inn med engang, lot være 1 gang og det var nesten så jeg havnet i retten. er det kun purring, kan du la det gå engang til og er det første regningen hadde jeg blåst i det Anonymkode: 13e9c...112
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om sfo regninga til sønnen min. HI. Anonymkode: f385c...042 Da hadde jeg ringt kommunen og bedt om utsettelse. Anonymkode: 4efd8...dc5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: kommer litt ann på hva det er, er det betalingoppfordring kan du betale senest 10 dager over, så jeg betaler aldri før 1 uke senere, men er det inkasso betaler jeg inn med engang, lot være 1 gang og det var nesten så jeg havnet i retten. er det kun purring, kan du la det gå engang til og er det første regningen hadde jeg blåst i det Anonymkode: 13e9c...112 Du må virkelig få bedre kontroll på økonomien din. Man skal betale regningene FØR man får purring, altså. Så slipper du purregebyr også 👍🏼🙌🏼 Anonymkode: 4efd8...dc5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Du må virkelig få bedre kontroll på økonomien din. Man skal betale regningene FØR man får purring, altså. Så slipper du purregebyr også 👍🏼🙌🏼 Anonymkode: 4efd8...dc5 jeg lever som jeg vil og du gjør det samme Anonymkode: 13e9c...112
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: jeg lever som jeg vil og du gjør det samme Anonymkode: 13e9c...112 Åh, det er deg ja. Ja, da skjønner jeg. Anonymkode: 4efd8...dc5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg lever som jeg vil og du gjør det samme Anonymkode: 13e9c...112 Det kan du gjøre, men ikke råd andre til å følge dumskapen din Anonymkode: d3dd9...423
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 Just now, Anonym bruker said: Det kan du gjøre, men ikke råd andre til å følge dumskapen din Anonymkode: d3dd9...423 altså . noen ganger passer det ikke og betale og sa bare hva hun kunne gjøre siden hun ville utsette Anonymkode: 13e9c...112
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 Pleier ALLTID og betale regningene mine i tide men pga forskjellige årsaker den siste tiden ble det litt knapt med penger. Derfor spurte jeg om ett råd her. Regningen vil bli betalt så fort jeg får lønn.. men er vel ingen her inne som plutselig får uforutsette utgifter som dessverre går utover andre ting virker det som her.. HI Anonymkode: f385c...042
KellyTaylor Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 Gjør som ei ovenfor skriver her, ring kommunen å be om utsettelse på regningen. 👌 Da unnslipper du event purregebyr med renter.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 Kommunen bruker å være grei med utsettelse. Ring dem i morgen, så ordner det seg. Eventuelt kan du be om å få delbetale den. Anonymkode: 9caa7...330
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #16 Skrevet 29. september 2019 Ring kommunen og be om utsettelse, det vil helt sikkert gå så bra at 😊 de har taushetsplikt så det går ikke videre at du sliter økonomiskt Anonymkode: eda1b...862
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #17 Skrevet 29. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring kommunen og be om utsettelse, det vil helt sikkert gå så bra at 😊 de har taushetsplikt så det går ikke videre at du sliter økonomiskt Anonymkode: eda1b...862 Ehh hvor har jeg skrevet at jeg sliter økonomisk?? Dette er første gang jeg har dette dilemma!!! Hvis man må betale noen dager over fristen er og slite økonomisk så tror det er mange du kan si sliter mer enn meg!! HI Anonymkode: f385c...042
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #18 Skrevet 29. september 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pleier ALLTID og betale regningene mine i tide men pga forskjellige årsaker den siste tiden ble det litt knapt med penger. Derfor spurte jeg om ett råd her. Regningen vil bli betalt så fort jeg får lønn.. men er vel ingen her inne som plutselig får uforutsette utgifter som dessverre går utover andre ting virker det som her.. HI Anonymkode: f385c...042 Hvor kommer dette fra? Du har jo fått svar, det er ingen som har sagt noe i den retningen som du antyder her Anonymkode: d3dd9...423
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 Ring og spør om utsettelse. Forklar, uten å gå i detalj, hvorfor. Jeg kan nesten garantere at du får utsettelse uten noe som helst problem. Hvis dette er noe som skjer en sjelden gang, så løfter de ikke et øyenbryn, men setter heller en stjerne i margen merket "Betaler alltid i tide, men ringte og ba om utsettelse i en sjelden, men vanskelig situasjon." Anonymkode: 28e71...0f7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Pleier ALLTID og betale regningene mine i tide men pga forskjellige årsaker den siste tiden ble det litt knapt med penger. Derfor spurte jeg om ett råd her. Regningen vil bli betalt så fort jeg får lønn.. men er vel ingen her inne som plutselig får uforutsette utgifter som dessverre går utover andre ting virker det som her.. HI Anonymkode: f385c...042 Hvorfor så bittert svar? Du har da fått mange gode råd? Anonymkode: 4efd8...dc5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #21 Skrevet 29. september 2019 Jeg sjonglerer slik med regninger hele tiden. Har ikke en eneste betalingsanmerkning. Anonymkode: 01a4d...a96
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #22 Skrevet 29. september 2019 Det er ikke lov å ta purregebyr før det er gått 14 dager over fristen. Uansett vil du ikke bli belastet annet enn evt renter på neste faktura om du betaler 12 dager etter fristen. Anonymkode: 95c43...f4a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #23 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ehh hvor har jeg skrevet at jeg sliter økonomisk?? Dette er første gang jeg har dette dilemma!!! Hvis man må betale noen dager over fristen er og slite økonomisk så tror det er mange du kan si sliter mer enn meg!! HI Anonymkode: f385c...042 Du sliter jo per definisjon med økonomien når du har NULL buffer. En SFO-regning burde ikke veltet lasset. Man bør ha to månedslønner tilgjengelig (f.eks. på sparekonto eller i et rammelån) dersom man har bil/høye utgifter og én dersom man ikke har bil/høye utgifter. Hva gjør dere hvis vaskemaskinen ryker, bilen må på verksted osv.? Anonymkode: d469f...63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå