Gå til innhold

iPhone 8 ikke godt nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen fyller 18 og hun trenger ny telefon. Hun bruker den jo døgnet rundt så jeg ser at hun ønsker seg de nyeste og beste, men jeg syns iPhone 8 er dyrt nok selv om det er 18 års dag. Hun får sertifikatet utenom bursdag og tar det nesten som en selvfølge. Hun mener selv at å få 8 er ikke vits for den er så drita dårlig når det er kommet så mange nye versjoner etter dette. Er det virkelig kommet dit hen?

Anonymkode: 037be...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 18-åring har 8, han fikk den til jul da så det er litt siden. 

Han får ikke flere mobiler av oss, neste må han kjøpe selv og velger selv hva han vil ha. 

Anonymkode: f7560...10d

Skrevet

Du kan jo si at hun kan få det beløpet 8-eren koster og legge til resten selv, enten med sparepenger eller øvrige penger som hun får til bursdagen. Personlig synes jeg det er vilt å få 8-eren også. Det er vanvittig mye penger rett og slett!

Skrevet

Jeg har iPhone 6s og synes den er helt innafor jeg. Og jeg bruker den mye. Min datter på 20 har den samme. Jeg har alltid sagt til barna at de kan få tlf til jul/bursdag og da betaler jeg det jeg synes er rimelig å betale. Vil de ha noe annet enn det, så får de skaffe det selv.

Anonymkode: d48d8...686

Skrevet

Hun burde jo ikke kjøpe iPhone, de er jo bare så dyre og dårligere. 

Anonymkode: 315b7...127

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun burde jo ikke kjøpe iPhone, de er jo bare så dyre og dårligere. 

Anonymkode: 315b7...127

Det er din mening. Hele familien har iPhone og er veldig fornøyd. Hun har i tillegg AirPods, iPad og Mac så det er bare stress og tøys å bytte telefon merke så lenge man er strålende fornøyd med dem. 
HI

Skrevet

Vel, hvis min datter hadde fått førerkort til bursdagen hadde ny telefon utgått altså

Anonymkode: eb595...df7

Skrevet

Hadde min 18-åring oppført seg slik hadde hun ikke fått telefon i det hele tatt. Da hadde hun fått et kort der jeg skrev at hun fikk sertifikat. Sånn bortskjemt oppførsel hadde jeg rett og slett ikke premiert. Hadde hun ikke hatt penger skulle hun fått låne penger om hun kom opp med en nedbetalingsplan. Mulig 17.000,- for ny telefon plutselig hadde sett litt annerledes ut.

Jeg har en iPhone 6 og har enda ikke truffet på en app jeg ikke kan bruke på min telefon. 

Anonymkode: 4a861...70e

Skrevet

Den er ikke veldig dårlig, men det er jo forskjell på den og en xs. Jeg har xs, mamma har 8. Hennes er liksom så liten og skjermen er litt annereledes, men jeg vil ikke kalle  den dårlig. utviklingen til mobilene går fortere enn vi rekker å bruke dem opp. Hver sin gang sier jeg. jeg skal ha min xs til den ikke fungerer lenger, og da har det nok kommet mange nye iphone ;)  hva med 8 plus? den er noe større..jeg vurderte den da jeg kjøpte meg ny men det ble en xs

Skrevet

Hva med å sjekke ut OneCall sin nestenny? 

Anonymkode: 2663d...69f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jentungen fyller 18 og hun trenger ny telefon. Hun bruker den jo døgnet rundt så jeg ser at hun ønsker seg de nyeste og beste, men jeg syns iPhone 8 er dyrt nok selv om det er 18 års dag. Hun får sertifikatet utenom bursdag og tar det nesten som en selvfølge. Hun mener selv at å få 8 er ikke vits for den er så drita dårlig når det er kommet så mange nye versjoner etter dette. Er det virkelig kommet dit hen?

En gave til flere tusen er ikke bra nok? Hun er bortskjemt, hadde ikke gitt henne noen telefon, hadde heller ikke gitt henne hele sertifikatet, men deler av det i 18 års gave

Anonymkode: a3a40...fcd

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

WTF? Jeg har iPhone 5s og føler overhodet ikke noe behov for en nyere versjon. Jeg er en voksen og merittert person som bruker telefonen til seriøse gjøremål. Hva skal en 18-åring med mobiltelefon i det hele tatt. Hun må jo være født etter årtusenskiftet, dvs. nærmest barnehagealder i mine øyne.

Anonymkode: 9367b...a6d

WTF?????? troller du nå??? jeg lurer ofte på hvilke folk som er på andre siden av skjermen på forumene, for noen er så gammeldagse og kjedelige i sine meninger. havner dere alle på forum fordi dere blir venneløse pga deres kjedelige holdninger?

Skrevet
17 minutter siden, Hvit_bil skrev:

WTF?????? troller du nå??? jeg lurer ofte på hvilke folk som er på andre siden av skjermen på forumene, for noen er så gammeldagse og kjedelige i sine meninger. havner dere alle på forum fordi dere blir venneløse pga deres kjedelige holdninger?

Mulig jeg er kjedelig, men det er i mine øyne likevel bedre enn å være en bortskjemt tenåring. Vil man ha det nyeste nye får man tjene penger til det selv. Å forvente 17.000,- i gave i tillegg til førerkort er pokker meg uanstendig grådighet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg er kjedelig, men det er i mine øyne likevel bedre enn å være en bortskjemt tenåring. Vil man ha det nyeste nye får man tjene penger til det selv. Å forvente 17.000,- i gave i tillegg til førerkort er pokker meg uanstendig grådighet.

Det var ikke det jeg siktet til. det var heller det at du mente at en 18 åring ikke bør ha mobil

Skrevet

Hvorfor regner alle med at attenåringer ønsker seg den dyreste pro-telefonen? Det finns flere alternativ som er litt dyrere enn 8. Jeg tenker at dealen om at hun får nok til en 8 i gave og må legge til resten selv er helt grei. En XR eller 11 vil vare lenger enn en 8.

Anonymkode: 47fdc...5ee

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du fått 17.000 fra?

Anonymkode: a3a40...fcd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke mobil da jeg var 18. 

Haha, sånn går det jo ikke an å argumentere. Min bestemor hadde ikke hverken tv, telefon eller pc, derfor skal ikke vi ha det liksom 😉 Da jeg var 18 var mobil knapt funnet opp, husker jeg var rundt 20 da en jeg kjenner kjøpte en sånn stor bærbar tekefon til å ha i bilen... 

Verden går nå fremover, og alle 18-åringer i dag har mobil. Det er sånn de holder kontakt med venner. 

Men enig i at de ikke trenger nyeste modell, da får de finne seg en jobb ved siden av skolen og betale selv. Min 18-åring har som sagt 8'eren.

Anonymkode: f7560...10d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

driter jeg i. kanskje du er oppvokst i gamledager..da hadde de fleste ikke mobil.

Skrevet

Hi, noe har tydeligvis feilet i oppdragelsen av denne 18-åringen. Nå kan du gjøre noe for at hun skal få øynene opp for hva ting koster og hva det kreves for å tjene penger.

Siden hun er så sur ville jeg sagt at hun får sertifikat. Vil hun ha en mobil må hun faktisk jobbe for den, tjene pengene.

Hun skal snart stå på egne ben, hun bør lære før hun flytter at ting ikke kommer så lettvint som det hun tror.

Anonymkode: 8c581...50b

Skrevet

Hadde kjøpt en Doro til henne. 

Anonymkode: 0751f...917

Skrevet

Mine unger syns ikke det er innafor med så gammel mobil, men de vet også at de må jobbe for å kjøpe seg nyere mobil. De vet egentlig at de burde ha en mye gamlere mobil, men.... i hele påska var jeg uten mobil for min iphone 5se holdt veldig mye lengre på strømmen enn deres mobiler. Selv om mine er flere år gamlere enn deres også. Hu ene prøvde å si vi kunne bytte mobiler, men helt uaktuelt for jeg vil ikke ha en mobil som nesten må stå i laderen hele tia. Begeg ble skuffet over hvor kort mobilene holdt på strømmen sist de kjøpte seg nye. Hun ene kjøpte den siste modellen, sto på venteliste osv. Hu andre kjøpte en tidligere modell siden hu ikke gadd å jobbe for mer penger. 

Jeg har skjønt at en mobil er ikke bare en mobil lengre, det viktigste er ikke at den holder på strømmen, kan ringes med og sende en mld med. Jeg har gitt opp og bruker min eldgammlemobil som må lånes ut når ungene skal på eggjakt og hva annet de spiller i perioder.

Anonymkode: 8b809...a4c

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe noe helt annet til henne som er i den prisklassen du tenker å bruke. Det er egentlig ikke noen vits i å kjøpe en mobil hun egentlig ikke vil ha. Da er det bedre hun bruker den hun har et år eller så mens hun sparer til en ny hvis hun ikke har penger nok til å kjøpe den nå. En attenårling mez dyre vaner bør jo jobbe i tillegg til skolen for å ha rd til luksusforbruket.

Det bør ikke være en selvfølge å få det nyeste og beste, selv om jeg er enig i at hun trenger en mobil.

Anonymkode: 096e5...400

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg heller men det er 30 år siden. Det er litt andre tider nå. 
Har du barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...