Gå til innhold

Noen jurister/advokater her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innblikk i en sak i Norge. Den er trenert av motpart i fem år. Og det som jeg synes er rart er følgende. Motpartens advokat er gift med en dame som er søster til dommerfullmektig  i saken. (Når de var i retten) Motparten har fått brukt en ekspert som er kompis med advokaten (de ferierer sammen iht FB) I tillegg sitter advokaten i en rekke roller der han jobber sammen med mennesker som har påvirkningskraft i saken. 

JEG vet ikke hva som er rett og galt i saken, men jeg lurer oppriktig på, når en man regnet som inhabil? Etter å ha blitt fortalt om hvor lite rettsnorge er og hvilke bånd enkeltindivider har i denne saken så lurer jeg på rettssikkerheten vår. Selvsagt tenker jeg ikke på de alvorlige sakene, men mindre saker som kanskje i utgangspunktet aldri burde vært i retten.

Hvordan avgjøres inhabilitet?

 

Anonymkode: 84db1...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...