Gå til innhold

Jeg har ingen egne meninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et eksempel:

Ex-mobbeoffer: «mobbing kan setter spor langt inni voksenlivet og kanskje også for resten av livet!!!!» 

jeg kan tenke at vedkommende ikke kan spille på det hele livet, men kan heller ikke gjøre meg til herre og mester over hennes følelser. 

Person 2: «nå må du slutte å spille offer» 

jeg kan være enig og uenig , men jeg synes også det er fryktelig arrogant av vedkommende..

Anonymkode: c6cfa...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På ‎29‎.‎09‎.‎2019 den 0.49, Anonym bruker skrev:

Bare et eksempel:

Ex-mobbeoffer: «mobbing kan setter spor langt inni voksenlivet og kanskje også for resten av livet!!!!» 

jeg kan tenke at vedkommende ikke kan spille på det hele livet, men kan heller ikke gjøre meg til herre og mester over hennes følelser. 

Person 2: «nå må du slutte å spille offer» 

jeg kan være enig og uenig , men jeg synes også det er fryktelig arrogant av vedkommende..

Jeg tenker at dette overhodet ikke handler om at du ikke har egne meninger, for dette er ikke områder man bør ha for unyanserte "meninger" på. Du forsøker å se det fra flere perspektiv slik jeg ser det. Det jeg heller kan spørre deg er hva du gjør videre med disse tankene? 

Anonymkode: 0cde4...34c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dette overhodet ikke handler om at du ikke har egne meninger, for dette er ikke områder man bør ha for unyanserte "meninger" på. Du forsøker å se det fra flere perspektiv slik jeg ser det. Det jeg heller kan spørre deg er hva du gjør videre med disse tankene? 

Det som er så plagsomt er at jeg føler folk står for meningene sine, mens jeg lettere holder med andre. Enten de er på den ene eller andre siden 😕 

Skrevet

Mange som ikke kan stå for egne meninger. Kjenner flere og kan delvis være en av de selv. Mitt beste råd er å være klar over at kriser rammer mennesker ulikt, og man må derfor regne meg at opplevelser av hendelse kan være forskjellig. Samtidig skal man sette seg inn i andrea situasjoner. Hva ville du følt/sagt/gjort? Det er ikke enkelt dette og mye må man ha med seg fra barndommen. Empati kommer tidlig.

Anonymkode: b9d43...87e

Skrevet

Asperger?

Anonymkode: 2d7f1...048

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så plagsomt er at jeg føler folk står for meningene sine, mens jeg lettere holder med andre. Enten de er på den ene eller andre siden 😕 

Det er jo derfor dei klokaste ofte har vanskeleg for å velge side. Det er jo som regel noko i begge sine synspunkt. 

Anonymkode: 25227...f7c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange som ikke kan stå for egne meninger. Kjenner flere og kan delvis være en av de selv. Mitt beste råd er å være klar over at kriser rammer mennesker ulikt, og man må derfor regne meg at opplevelser av hendelse kan være forskjellig. Samtidig skal man sette seg inn i andrea situasjoner. Hva ville du følt/sagt/gjort? Det er ikke enkelt dette og mye må man ha med seg fra barndommen. Empati kommer tidlig.

Anonymkode: b9d43...87e

Det første du påpeker her, det oppfatter jeg ut fra det hun skriver at hun allerede forstår veldig godt. 

Men baser på det du skriver så lurer jeg på om du tror at empati er konstant og relativt situasjonsuavhengig? Det er det ikke.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo derfor dei klokaste ofte har vanskeleg for å velge side. Det er jo som regel noko i begge sine synspunkt. 

Anonymkode: 25227...f7c

Veldig sant i det.

Samtidig vil man kunne se at en som er åpen og liker å ta til seg ulike perspektiver på ett område, kan ha sterke meninger og være mindre tolerant på andre. Det er også helt naturlig, siden det vil være stor forskjell på eksemplene som HI brukte (klokt å forsøke forstå og ta inn andres perspektiv der) og en dialog om noe mer faktabasert som for eksempel klima eller holocaust. 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Asperger?

Anonymkode: 2d7f1...048

Hvordan i alle dager klarte du å tenke den tanken?

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig sant i det.

Samtidig vil man kunne se at en som er åpen og liker å ta til seg ulike perspektiver på ett område, kan ha sterke meninger og være mindre tolerant på andre. Det er også helt naturlig, siden det vil være stor forskjell på eksemplene som HI brukte (klokt å forsøke forstå og ta inn andres perspektiv der) og en dialog om noe mer faktabasert som for eksempel klima eller holocaust. 

Klima er jeg også forvirret over nå. Jeg fikk angst for mye slik allerede i barndommen. Jeg tenkte tanken lenge før klimahysteriet, hvordan kloden ville sett ut dersom vi ikke sløser, folk til helvete kunne kaste søppela si i søppelet i stedetfor i naturen, brukte mindre plast. 

Men «sauene» våknet ikke før nå, og nå er selv jeg dritt lei maset. 

Noen sier at det har vært global oppvarming før. At dette er i sykluser. Andre mener det er vi som skader kloden. 

Jeg kjøper fremdeles kjøtt av og til, sånn 1 gang i mnd. Men jeg VET ikke om det er mer vennlig å bruke vegansk, for det er jo forbruk av naturen det og. 

Skrevet

OG, jeg ser folk skrive til f.eks alenemødre: «oppsøk psykolog. Er du så ustabil kan du ødelegge fremtiden til barnet ditt». 

Voksent barn ned ødelagt liv får svar som»etter du er 18 er du selv ansvarlig for hvordan ting blir». Det siste synes jeg blir alt for enkelt å si!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OG, jeg ser folk skrive til f.eks alenemødre: «oppsøk psykolog. Er du så ustabil kan du ødelegge fremtiden til barnet ditt». 

Voksent barn ned ødelagt liv får svar som»etter du er 18 er du selv ansvarlig for hvordan ting blir». Det siste synes jeg blir alt for enkelt å si!

Men du er voksen? Hvem tenker du skal ta ansvar for deg?

Anonymkode: 30118...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...