Gå til innhold

er dette greit å si til et barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

"du er så pen, du kommer til å bli modell" , til ei på 8 år? 

Anonymkode: c3aaa...10a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, greit det.

Anonymkode: 76392...99b

Skrevet

Hører jeg noen si slikt reiser nakkehårene mine seg. Det kan slå veldig feil ut for personen, og si noe imot når folk sier slikt er det ytterst få som tørr før de blir voksne. 

Jeg har fått endel komplementer når jeg raste ned i vekt. Å få høre du har perfekt kropp når en selv vet kroppen er sykelig tynn er vondt. Ja, jeg kan igrunn være enig i at det så ut som jeg hadde den perfekte kropp med klær på, men under den høyhalsede genseren jeg hadde stjelt av min 13åring så skjulte det seg en hals som bare var skinn og bein, at olabuksa som satt ok på meg var str 13år, at jeg måtte ha teppe og pute på spisestuestolen for å kunne sitte så jo ikke folk. Hadde folk kommet med den overfladiske: du er pen, så hadde det vært greit, men når de kom med den perfekt kropp osv så ble det helt feil. Så har ett barn komplekser eller problemer vi ikke ser, så kan slike kommentarer bli ekstremt feil. Jeg er voksen og egentlig ganske flink til å si ifra, men dette ble vanskelig. Jeg vist hvorfor kiloene raste av, ikke så mye jeg fikk gjort med det, men folk bør faktisk tenke litt over ting de sier. 

Anonymkode: d8976...b08

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"du er så pen, du kommer til å bli modell" , til ei på 8 år? 

Anonymkode: c3aaa...10a

Synes ikke det. For det første er det et unødig fokus på utseende som jeg mener ikke er bra for barn. For det andre... modell - hvilke mål er det da?

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Feil fokus, og ikke er yrke jeg ville valgt til mitt barn.

Anonymkode: 35f95...2c2

Skrevet
Akkurat nå, ulenissen skrev:

Synes ikke det. For det første er det et unødig fokus på utseende som jeg mener ikke er bra for barn. For det andre... modell - hvilke mål er det da?

synes ikke du skal gjøre narr av et yrke? er sikkert kult å være modell hvis du får jobber og får reise mye osv? 

Men han legger jo nesten et press på jenta fordi hun er pen. det er ikke hans barn, men jeg så jenta og syntes nok hun var over snittet pen for et barn på hennes alder. moren var også utrolig pen...180 og veldig pen. men så kommer han blæra av en mann...

Anonymkode: c3aaa...10a

Skrevet

Jeg kjenner to søstre, hvor den ene er skikkelig pen. Hun fikk alltid komplimenter for utseendet, mens søstra fikk komponenter for prestasjoner, interesser og personlighetstrekk.

Før tenkte jeg det var dårlig mot søstra med vanlig utseende, men nå tenker jeg det var dårlig gjort mot begge. Å rose utseende er overfladisk og kan fort virke som om det er det beste ved henne. Og hun var både smart og morsom, uten at noen sa noe om det...

Anonymkode: 88400...08e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

synes ikke du skal gjøre narr av et yrke? er sikkert kult å være modell hvis du får jobber og får reise mye osv? 

Men han legger jo nesten et press på jenta fordi hun er pen. det er ikke hans barn, men jeg så jenta og syntes nok hun var over snittet pen for et barn på hennes alder. moren var også utrolig pen...180 og veldig pen. men så kommer han blæra av en mann...

Anonymkode: c3aaa...10a

Tja.. når man etterhvert vet hvordan modellbransjen fungerer så er det et liv jeg ikke ønsker for mine barn eller andre jeg er glad i. Usikker inntekt, my kroppspress, spiseforstyrrelsene, dop, sexpress osv.

Et menneske er mye mer en hvordan de ser ut! Hvordan man behandler andre mennesker er kanskje det aller viktigste! 

Skrevet
4 minutter siden, ulenissen skrev:

Tja.. når man etterhvert vet hvordan modellbransjen fungerer så er det et liv jeg ikke ønsker for mine barn eller andre jeg er glad i. Usikker inntekt, my kroppspress, spiseforstyrrelsene, dop, sexpress osv.

Et menneske er mye mer en hvordan de ser ut! Hvordan man behandler andre mennesker er kanskje det aller viktigste! 

sexpress????????? hvordan vet du det om bransjen? 
hvordan klarer noen å bli supermodeller tror du? Adirana Lima f.eks ? tror du han har vært utsatt for ubehagelgheter?

Anonymkode: c3aaa...10a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

synes ikke du skal gjøre narr av et yrke? er sikkert kult å være modell hvis du får jobber og får reise mye osv? 

Men han legger jo nesten et press på jenta fordi hun er pen. det er ikke hans barn, men jeg så jenta og syntes nok hun var over snittet pen for et barn på hennes alder. moren var også utrolig pen...180 og veldig pen. men så kommer han blæra av en mann...

Anonymkode: c3aaa...10a

Jeg tror du er håpløst naiv dersom du har en så rosenrød forestilling av modellyrket. Det er beintøft,  men press om å være syltynn, mye krill av utseende og kropp og stadige avvisninger, det er mye dop, seksuell trakassering osv. At noen kan ønske seg dette for barnet sitt er helt utenfor min forstand. 

Anonymkode: 35f95...2c2

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du er håpløst naiv dersom du har en så rosenrød forestilling av modellyrket. Det er beintøft,  men press om å være syltynn, mye krill av utseende og kropp og stadige avvisninger, det er mye dop, seksuell trakassering osv. At noen kan ønske seg dette for barnet sitt er helt utenfor min forstand. 

Anonymkode: 35f95...2c2

Men har du erfaring med bransjen siden du vet så mye?

Anonymkode: c3aaa...10a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

sexpress????????? hvordan vet du det om bransjen? 
hvordan klarer noen å bli supermodeller tror du? Adirana Lima f.eks ? tror du han har vært utsatt for ubehagelgheter?

Anonymkode: c3aaa...10a

Vel, der har oppigjennom vært flere dokumentarer og bak fasaden artikler gjennom årene. Det skal mye til for ikke å ha fått med seg dette! 

Eksempelvis:

https://www.dagbladet.no/kultur/elitesjefen-ba-meg-om-sex/65567371

http://arkiv.nrk.no/programoversikt/avansert/indexc0ad.html

 

Skrevet
6 minutter siden, ulenissen skrev:

Vel, der har oppigjennom vært flere dokumentarer og bak fasaden artikler gjennom årene. Det skal mye til for ikke å ha fått med seg dette! 

Eksempelvis:

https://www.dagbladet.no/kultur/elitesjefen-ba-meg-om-sex/65567371

http://arkiv.nrk.no/programoversikt/avansert/indexc0ad.html

 

Dette var noen, men tror du Adriana Lima ble utsatt for noe sånt?

Anonymkode: c3aaa...10a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var noen, men tror du Adriana Lima ble utsatt for noe sånt?

Anonymkode: c3aaa...10a

Altså, jeg aner ikke hvem hun er. Har ikke interesse for modeller og diverse kjendiser forøvrig.

Men i den bransjen bil jeg tro at hun minimum har vært vinte til en god del. Meget mulig at hun har blitt seksuelt krenket en eller flere ganger i løpet av sin karriere dersom hun er modell. Det vil si å ha fått tilbud om oppdrag i bytte mot seksuelle tjenester (før hun ble et navn) osv.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har du erfaring med bransjen siden du vet så mye?

Anonymkode: c3aaa...10a

Ja. Har du?

Anonymkode: 35f95...2c2

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Har du?

Anonymkode: 35f95...2c2

Hvilken da?

Anonymkode: c3aaa...10a

Skrevet

Ikke noen stor katastrofe, men jeg ville ikke likt det om du sa det til mine.

-jeg liker ikke fokuset på å skulle være "pen".

-jeg ønsker ikke at mine barn skal få inntrykk av at modellyrket er noe å trakte etter

 

Anonymkode: 4839a...d99

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken da?

Anonymkode: c3aaa...10a

Hvorfor er du så opphengt i min erfaring?

Anonymkode: 35f95...2c2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

sexpress????????? hvordan vet du det om bransjen? 
hvordan klarer noen å bli supermodeller tror du? Adirana Lima f.eks ? tror du han har vært utsatt for ubehagelgheter?

Anonymkode: c3aaa...10a

Blir du tilsynelatende så sjokkert over påstanden om sexpress i den bransjen, da vet du forvinnende lite om den.

En nær slektning av meg hoppet av nettopp pga. massivt sexpress, både her i landet og i utlandet.

Anonymkode: 01fac...4cc

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir du tilsynelatende så sjokkert over påstanden om sexpress i den bransjen, da vet du forvinnende lite om den.

En nær slektning av meg hoppet av nettopp pga. massivt sexpress, både her i landet og i utlandet.

Anonymkode: 01fac...4cc

Kjenner folk i bransjenog de har ikke vært utsatt for dette. Men det er sagt, så er det også folk i psykiatrien som blir utsatt..så det er ikke forbeholdt bransjen

Anonymkode: c3aaa...10a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner folk i bransjenog de har ikke vært utsatt for dette. Men det er sagt, så er det også folk i psykiatrien som blir utsatt..så det er ikke forbeholdt bransjen

Anonymkode: c3aaa...10a

Du ser ikke sammenhengen med et ekstremt kroppsfokus og utseendefokus og sexpress?

Og du sammenligner modellbransjen med psykiatrien? Et godt råd - ikke alt du tenker trenger å sies/skrives...

Anonymkode: 01fac...4cc

Skrevet

Jeg har en normalt søt datter. Dersom noen sier "åå, så søt", pleier jeg å svare "hun er smart også", hvis jeg mener at det trengs. Spørs jo hvem det er og om jeg er obs på at de har gammeldagse holdninger. 

Anonymkode: 18d35...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...