Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 En fullstendig ubetydelig problemstilling, da dette ikke er viktig for oss å skvise gjennom. Tenkte bare plutselig på det. Min datter på 5 skal i bursdag og må vaske håret. Jeg har knapp tid i forkant og tenkte kjapt at min samboer og far til min datters lillesøsken kan gjøre det. Hun er enda ikke selvdreven der. Men så tenkte jeg like kjapt at det får selvsagt ikke. Han er jo ikke hennes biologiske far og da ligger det visst et tabu der. Vet faren, som har sett henne annenhver helg siden hun var 1,5 år, bader, dusjer osv barna. Min samboer har bodd med henne siden hun var nettopp fylt 3 år og er den mannen som da har vært der mest i livet hennes. Hva er deres tanker rundt dette? Det bare slo meg. Og som innledningsvis forklart, problemstillingen er bare en tanke, ikke viktig for meg å gønne på med felles nakenstund i noen retning her. Min mann bader og dusjer lillesøster og vil fortsette med det også når hun er 5, før hun mestrer det selv, antar jeg. Anonymkode: 07c97...4fc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Det er helt uproblematisk at han hjelper med hårvasken. Men at han er naken sammen med henne, for eksempel å dusje sammen, ville jeg tenkt at var på grensen siden hun ikke har vært vant til det fra hun var yngre. Mulig jeg tar feil også. Jeg ville ikke tenkt at det var rart at han tok henne med seg i svømmehallen og at de begge dusjet nakne der. Anonymkode: 8c5b0...21a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Hun har jo to pappaer. Dere bor sammen. Ser ikke problemet. Bestemor og onkel får lov til å bade barna. De er jo familie som jeg stoler på. Hva med barnehagen ? De vasker jo tiss og rumper? Jeg tenker at hvis du stoler på dine nærmeste, kan de bade barna altså. 😊 Anonymkode: b5aff...1d8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Er dette virkelig en seriøs problemstilling?? alle voksne som har et ansvar for barna bør selvsagt kunne hjelpe til med både hårvask og kroppsvask; besteforeldre, bonusforeldre, ansatte i barnehagen, tanter og onkler, storesøsken osv. Det mest snodige synes jeg er at stefar hittil aldri har vasket håret hennes..... Anonymkode: 23c90...051
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 Er vel ikke mer rart enn at en barnehageansatt hjelper til på do eller at en besteforelder vasker barnet??? Hadde ikke falt meg inn at det er et issue en gang? 😅 Så lenge barnet er sikker på den voksne og ikke minst du, er det et ikke problem. Anonymkode: 000d7...e75
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 Er du seriøs, HI? Det er da ikke en problemstilling en gang... Anonymkode: 31744...374
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Reagerer mer på at han aldri har hjulpet henne i dusjen... Anonymkode: 125fb...c62
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Hvorfor skulle det være noe rart om han hjelper henne å vaske håret? Anonymkode: 5e3d5...8c6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 Han har bodd med henne i flere år og aldri hjulpet til med å dusje henne? Det syns jeg er rart. Anonymkode: 27e66...e37
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 Det må da være helt greit? Jeg har selv en datter på seks år og vi har ofte besøk her. Mange ganger ønsker barna å bade i badekaret. Både jeg og min mann hjelper barna med hårvasken. Resten av kroppen vasker de selvsagt selv Anonymkode: 7528d...84e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 Ser ingen problem med at han hjelper hu med å vaske håret. Men han trenger jo ikke å kle av seg og gå inn i dusjen sammen med hu for å gjøre det. Det gjør ikke jeg heller. Vi kan for all del sprade nakne rundt i huset, vil at unga skal vokse opp med at kropp er naturlig. Men vil helst dusje aleine, da det er en av de få gangene jeg har noe tid aleine. Dusjing og dogåing 😂 Riktignok med tilskuere av og til da 😏 Anonymkode: 181c9...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå