Gå til innhold

Er alene mamma og gravid 21 uker med eks mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

er alene mamma og ble gravid uka 21 igjen med barnets far. Etter at jeg ble gravid har jeg og han funnet ut at vi prøver sammen igjen. Har sendt beskjed til Nav om at vi prøver sammen igjen. Men navnet ikke det med graviditet. Får vi problemer med Nav etter fødsel? 

Mvh

Anonymkode: 39421...c3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei 

er alene mamma og ble gravid uka 21 igjen med barnets far. Etter at jeg ble gravid har jeg og han funnet ut at vi prøver sammen igjen. Har sendt beskjed til Nav om at vi prøver sammen igjen. Men navnet ikke det med graviditet. Får vi problemer med Nav etter fødsel? 

Mvh

Anonymkode: 39421...c3c

Ikke hvis dere ikke mottar støtte dere ikke har rett på? 

Anonymkode: f3d03...cfe

Skrevet

Mottar du overgangsstønad per tid, vil du risikere krav om tilbakebetaling. Du er ikke lenger ansett som enslig forsørger. 

Anonymkode: d7da3...5eb

Skrevet

De skjønner jo at dere har vært sammen en god stund før du meldte det inn, når du føder. Har du mottatt stønad(er) som enslig forsørger fra befruktelse, må du mest sannsynlig tilbakebetale det du har fått. 

Anonymkode: bb483...42d

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mottar du overgangsstønad per tid, vil du risikere krav om tilbakebetaling. Du er ikke lenger ansett som enslig forsørger. 

Nei. Jeg meldte til nav at nå vil jeg og eksen prøve igjen. Men sa ikke noe om at jeg er gravid.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

De skjønner jo at dere har vært sammen en god stund før du meldte det inn, når du føder. Har du mottatt stønad(er) som enslig forsørger fra befruktelse, må du mest sannsynlig tilbakebetale det du har fått. 

Anonymkode: bb483...42d

Tror at jeg ble gravid i slutten av mai, var en gå stund i utlandet. Og når jeg kom tilbake og oppdager at jeg er gravid i midten av juli, snakke jeg og eksen om at vi kunne gi oss siste sjanse. Og nå har jeg meldt fra. Så jeg hadde ingen mening om luering.  

Skrevet

Altså, de KAN ta dere på at dere har hatt "ekteskapelig omgang" mens du mottok stønad. Når ble det slutt da, kan du si du ble gravid før bruddet men oppdaget det sent? 

Anonymkode: bef7b...761

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener. Men hadde en dødsfall i mai han sov to dager hus meg for  å være der når lille gutten trengte han.  Jeg Var i veldig dårlig tilstand. Og plutselig skjedde det. Jeg reiste til utlandet og var god stund hos min mor. Tenkte ikke over at det kan ha skjedd noe. Jeg er den typen som får menstrasjon under 4 første måneder under graviditet. Kom tilbake fra utlandet midt av juli og oppdaget det slutten av juli. Og nå har jeg og han blitt enige om å prøve igjen. Meldte ikke fra tidligere fordi han ville ikke at jeg skal holde babyen ..nå har vi kommet fram til en avtale og blitt enige. Spørsmålet mitt er får vi problemer etter fødsel? 

Skrevet

Du vil miste overgangsstønad for nytt barn når du føder om de har samme far og mor. Om du opplyser nå at dere vil prøve igjen så vil den falle bort fra neste måned og om du får nytt barn med samme far og blir alene igjen så vil ikke du ha rett på ny overgangsstønad siden du allerede har mottatt for første barn hvor barnefar en samme. 

Anonymkode: 07e9b...797

Skrevet

1 time siden, Na Sa skrev:

Nei. Jeg meldte til nav at nå vil jeg og eksen prøve igjen. Men sa ikke noe om at jeg er gravid.

Nei til at du mottar overgangsstønad nå? 

Skrevet

Dere har jo sagt i fra og da skal de stoppe/opphøre evt støtter. 

For å være sikker ville jeg ringt bidragsavdelingen også.. er ikke alltid de får beskjed av barnetrygd/enslig forsørger stønad at dere har gjennopptatt samlivet. Sånn at du ikke mottar bidragsforskudd.

Anonymkode: 70a90...3b8

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei til at du mottar overgangsstønad nå? 

Ja, mottar ikke

Skrevet
8 minutter siden, Na Sa skrev:

Ja, mottar ikke

Hvorfor skulle du få problemer med Nav etter fødsel (eller nå?) om du ikke mottatt stønader og dermed ikke har noe med Nav å gjøre?

Anonymkode: 97ecb...e55

Skrevet

Veit ikke fordi jeg meldte fra nå og jeg er 3 og en halv måned på vei

Skrevet
14 timer siden, Na Sa skrev:

Veit ikke fordi jeg meldte fra nå og jeg er 3 og en halv måned på vei

Det er vanskelig å svare deg fordi du kommer med opplysninger som ikke hjelper oss. Hvorfor meldte du til nav at du og eks er sammen igjen? Hva mottar du av nav nå? 

Dersom du mottar stønader for enslig mor så vil de opphøre nå som du får samboer igjen. Og da vil nytt barn ikke ha noe å si. 

Anonymkode: 80bef...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...