Gå til innhold

Gå fra regningen på restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på cafe hvor jeg overhørte en samtale på nabo boret. Hvor hun ene fortalte om en gang hun hadde vært ute å spist med venner å spist og vennene hadde gått uten og betalt. Noe som hadde ført til at hun måtte betale for alle rettene. Venninne svare at resturantene gjorde noe ulovlig her, fordi de kunne ikke kreve at hun betalte for alle. Så det rette hadde vært at hun betalte for det hun spise og drakk og resten skulle bli regnet som svinn. Stemmer dette gjorde resturanten noe ulovlig her.

Anonymkode: d741c...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er vel at en ved bordet betaler, og så vippser man hverandre? 
Hvis de er gode nok venner til å gå ut å spise sammen så overlater de selvsagt ikke regningen til en venninne. 

Jeg hadde betalt og bedt resten av gjengen vippse meg. Men om venninnen valgte å lage en stor sak av det så kunne hun sikkert nekte å betale for andres varer. 

Anonymkode: 75ad7...197

Skrevet

Søsteren min jobbet i restaurant å i kontrakten sto det at hun måtte betale hvis kunden stakk fra regningen 😮

Anonymkode: 4a134...0e3

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søsteren min jobbet i restaurant å i kontrakten sto det at hun måtte betale hvis kunden stakk fra regningen 😮

Anonymkode: 4a134...0e3

Det hsr arbeidsgiver ikke lov til å kreve. Men naive ungdommer godtar dessverre sånne kontrakter

Anonymkode: d1032...95d

Skrevet

Da jeg jobbet i restaurant, så anmeldte vi de som stakk fra regningen. Ikke alltid vi visste hvem de var, men vi regnet det aldri bare som svinn. Her kunne restauranten bedt den som satt igjen om å opplyse om navn på de andre og restauranten kunne anmelde eller de kunne forsøkt å holde på henne til politiet kom og opplyst om det til politiet. 

Restauranten gir selvsagt hele regningen til den som sitter igjen. De driter i hvem som betaler, men de kan ikke forlange at hun betaler. Nekter personen å betale for endre enn seg selv, så bør det ende i anmeldelse.

Anonymkode: b80fe...85d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg jobbet i restaurant, så anmeldte vi de som stakk fra regningen. Ikke alltid vi visste hvem de var, men vi regnet det aldri bare som svinn. Her kunne restauranten bedt den som satt igjen om å opplyse om navn på de andre og restauranten kunne anmelde eller de kunne forsøkt å holde på henne til politiet kom og opplyst om det til politiet. 

Restauranten gir selvsagt hele regningen til den som sitter igjen. De driter i hvem som betaler, men de kan ikke forlange at hun betaler. Nekter personen å betale for endre enn seg selv, så bør det ende i anmeldelse.

Anmeldes av de andre da regner jeg med, ikke hun som ikke vil betale for de?

Anonymkode: b26c9...9b4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Anmeldes av de andre da regner jeg med, ikke hun som ikke vil betale for de?

Anonymkode: b26c9...9b4

Anmeldes av spisestedet 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anmeldes av spisestedet 

"Anmeldelse" vil jeg tro. Altså, det ender vel med anmeldelse av den eller de personene som har stukket fra regninga, ikke den personen som faktisk betaler for seg?

Anonymkode: 1f2b8...956

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Anmeldelse" vil jeg tro. Altså, det ender vel med anmeldelse av den eller de personene som har stukket fra regninga, ikke den personen som faktisk betaler for seg?

Anonymkode: 1f2b8...956

Eh, ja. Ref første avsnitt i første posten min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...