Gå til innhold

Hvordan møte «de friske» etter at jeg selv ble veldig dårlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette kan virke som sjalusi...-det er det ikke. Jeg er glad på andres vegne som har friske graviditeter og frisk barseltid. Det er bare det at, det hadde ikke jeg. Så nå vet jeg ikke hvordan jeg skal møte disse glad-fiskene som jeg opplever at møter meg med at jeg hadde et valg? Hva skal jeg si til dem når de skryter av god form og sunne vaner og kos på dagtid med nytt familiemedlem? 

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning, bekkenløsning fra helvete som jeg lever med enda. Ble satt igang for tidlig for vi begge var i fare. Fikk til amming men, jeg har vært gjennom smertehelvete uten like. Svangerskapsforgiftingen resulterte i nyresvikte som resulterte i slag. Altså jeg var inn og ut av sykehuset hele barseltiden, og mannen min var heller ikke frisk. Så det aller verste til slutt er vekta. Jeg gikk opp 50kg. Har gått ned 40 nå. Men på ingen måte av amming. Jeg har  ikke tenkt å gi meg. Jeg skal ned de siste kiloene. Men det har gått to år nå. Når jeg sier jeg har endret livsstil så mener jeg ikke -fordi -jeg -har -blitt mor. Mer fortvilende at folk rundt Ikke skjønner hva jeg har vært igjennom. Jeg var toppidrettsutøver noen år før jeg ble gravid. Så jeg HAR vært i veldig god form og kommer aldri dit igjen. 

Det føles veldig som folk flest tror jeg har valgt dette selv. Jeg er lei meg for alle trilleturer jeg ikke fikk. Og at ammingen var så smertefull pga. Hovne ben som bare dundra når jeg måtte sitte stille/ligge i ammestillinger. Osv..

har noen tipps til hvordan jeg skal møte nå gravide/permiterte flotte friske venner og slektninger som ikke kjenner noen plager i svangerskapet og tripper rundt i Skinny-jeans hele permisjonen...sånn mens jeg fortsetter slankingen min. ??

Barnet vårt er perfekt. Hun har sovet om natten, elsker mat og er en fryd å være sammen med. Det er kroppen min, fysisk som fortsatt ikke er bra etter to år.

jeg blir helt stum når jeg treffer friskusene. Og trist etterpå fordi jeg kjenner på en tapt tid.

Anonymkode: ff4f4...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...