Gå til innhold

Lurer på noe ang nav.meldekort og timer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber bare litt fast, men prøver og håper på mer. I mellomtiden har jeg mye ekstravakter, men veldig korte vakter. Sliter med å få endene til å møtes. Er aktiv jobbsøker. Når jeg sender meldekort, kan den ene uken være 25 timer, og en annen 15. Hvordan gjør man det med timene.. kan man føre opp mer på den andre uka om det er minst timer der, eller hvordan regner de ut dette for at man skal ha en mulighet til å få litt ekstra i tillegg til lønn? Vet at man må jobbe under 50 % for å få dagpenger. Men kan noen forklare meg bedre hva jeg bør gjøre?

Anonymkode: 92620...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser vel på snittet for en 14 dagers periode?

Ville aldri begynt å skalte og valte, blir det oppdaget at du jukser må du tilbakebetale pluss at du mister retten på penger og kan straffes med bot/fengsel. Det er det ikke verdt!

Da må du heller søke om økonomisk sosialhjelp i tillegg om det ikke går rundt.

Anonymkode: 0c3c5...415

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ser vel på snittet for en 14 dagers periode?

Ville aldri begynt å skalte og valte, blir det oppdaget at du jukser må du tilbakebetale pluss at du mister retten på penger og kan straffes med bot/fengsel. Det er det ikke verdt!

Da må du heller søke om økonomisk sosialhjelp i tillegg om det ikke går rundt.

Anonymkode: 0c3c5...415

Nei kommer aldri til å jukse og være uærlig.. men stod noe på nav siden om hvis man jobber 50 % kan den ene dagen føres uken etter. Men forstod det ikke helt. Sånt blir jo sjekket. Men lurte bare på om det er lovlig å føre en dag på uken etter for å få under 50 % hvis du forstår hva jeg mener..

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei kommer aldri til å jukse og være uærlig.. men stod noe på nav siden om hvis man jobber 50 % kan den ene dagen føres uken etter. Men forstod det ikke helt. Sånt blir jo sjekket. Men lurte bare på om det er lovlig å føre en dag på uken etter for å få under 50 % hvis du forstår hva jeg mener..

Ring nav: 55553333

Anonymkode: 93860...296

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber bare litt fast, men prøver og håper på mer. I mellomtiden har jeg mye ekstravakter, men veldig korte vakter. Sliter med å få endene til å møtes. Er aktiv jobbsøker. Når jeg sender meldekort, kan den ene uken være 25 timer, og en annen 15. Hvordan gjør man det med timene.. kan man føre opp mer på den andre uka om det er minst timer der, eller hvordan regner de ut dette for at man skal ha en mulighet til å få litt ekstra i tillegg til lønn? Vet at man må jobbe under 50 % for å få dagpenger. Men kan noen forklare meg bedre hva jeg bør gjøre?

Det spiller vel ingen rolle, siden det er 14 dagers perioder så er det timeantallet hele den perioden samlet som gjelder

Anonymkode: 52f0f...cbb

Skrevet

Før timene på de dagene du jobber. Det er snittet på de to ukene som teller. Selv jobbet jeg turnus og førte av den grunn alltid et gjennomsnitt slik at hver uke ble lik. Dette var etter avtale med NAV.

Anonymkode: b8349...3da

Skrevet

Før timene de dagene du jobber. mannen min har nettopp fått krav om tilbakebetaling fordi han ikke hadde gjort det helt nøyaktig slik arbeidsgiver hadde sendt inn.

Anonymkode: c84d1...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...