Gå til innhold

Er ikke dette forkastelig????!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne oppdaget en kul i brystet. Legene fant ikke ut av det, så kulen ble operert ut og sendt til biopsi. Hun har hatt de verste dagene i sitt liv. Tilbake på time på sykehuset med en lege og sykepleier starter legen med å si: Ja, da var det dessverre kreft du hadde. 

Venninnen min knakk sammen spontant, hvorpå legen da sier: Nei nei jeg bare tulla, det var ikke kreft! Venninnen min ble helt perpleks og sykepleieren hadde da sagt til legen at SÅNN KUNNE HAN IKKE tulle med. 

Det er vel fullstendig galskap å tulle med??

Anonymkode: 201fe...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres usannsynlig ut. 

Anonymkode: 219c1...e1a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres usannsynlig ut. 

Anonymkode: 219c1...e1a

Nei, det er høyst sannsynlig. Dessverre...

Skrevet

Fy faen. Hadde sendt klage. Det der går bare ikke an!

Anonymkode: a6158...4af

Skrevet

Tror jeg ikke noe på

Anonymkode: b98c5...89b

Skrevet

Ganske spesielt. 

Hadde noen av legene jeg har sagt noe sånt, hadde jeg først blitt eitrandas forbanna, deretter ville jeg klagd. Hva kan man stole på når det blir sagt sånt?! 

Skrevet

Det bør din venninne klage inn til fylkeslegen! Hun kan få hjelp av Pasientombudet.

Min mor, som opererte ut en kul og de fjernet brystet på, opplevde det motsatte. Rett etter operasjonen spurte hun legen om det var kreft (de var ikke sikre før operasjonen). Legen sa at "nei, du var heldig, det var ikke kreft". Vi hørte av annet personale på avdelingen senere at legen hadde sagt at han skulle jo på ferie, og om han skulle fortalt henne at hun faktisk hadde kreft så hadde han risikert å måtte svare på flere spørsmål, og det orket han ikke da - flere timer før vakten hans var over. Det fikk ingen følger for ham i ettertid. Men det er noen år siden, så inntrykket er at de tar slikt mer alvorlig i dag enn da.

Få sjekket navnet på sykepleieren, hun er et viktig vitne for din venninne, Hi. Og få henne til å klage det inn, for slike leger bør ikke omgås pasienter om de ikke lærer!

Anonymkode: 194bb...a24

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det bør din venninne klage inn til fylkeslegen! Hun kan få hjelp av Pasientombudet.

Min mor, som opererte ut en kul og de fjernet brystet på, opplevde det motsatte. Rett etter operasjonen spurte hun legen om det var kreft (de var ikke sikre før operasjonen). Legen sa at "nei, du var heldig, det var ikke kreft". Vi hørte av annet personale på avdelingen senere at legen hadde sagt at han skulle jo på ferie, og om han skulle fortalt henne at hun faktisk hadde kreft så hadde han risikert å måtte svare på flere spørsmål, og det orket han ikke da - flere timer før vakten hans var over. Det fikk ingen følger for ham i ettertid. Men det er noen år siden, så inntrykket er at de tar slikt mer alvorlig i dag enn da.

Få sjekket navnet på sykepleieren, hun er et viktig vitne for din venninne, Hi. Og få henne til å klage det inn, for slike leger bør ikke omgås pasienter om de ikke lærer!

Jøss, skulle tro dette var vanlig, for det samme opplevde vi. Mamma fikk beskjed om at spredningen var så liten at det fikset de. Så lykkelig dro hun hjem med sykemeldingen i hånda. Tilfeldigvis leste en bekjent sykemeldingen før hun leverte den og kunne "oversette" legespråket. Sannheten var at spredningen var aggresiv og det samme som en dødsdom. Hun trodde etter det legen sa at hun var på vei til å bli frisk men døde noen måneder senere.

Anonymkode: ba4ef...a39

Skrevet

Jøss, jeg tviler nesten på at det er sant. En proff lege ville da aldri spøke med noe sånt...

Hun må klage, ring pasientombudet for der sitter det veldig hyggelige folk som skal være pasientens advokat når noe skjer i helsevesenet. De kan forfatte og ordne klage også, de er veldig flinke, lydhøre og opptatt av at ting skal gjøres riktig.

Det er fylkeslegen som skal ha klagen, men pasientombudet forteller deg om du har noen sak, hvordan klagen skal skrives osv. Ring dem.

Anonymkode: 2d05b...c65

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg ikke noe på

Anonymkode: b98c5...89b

Ikke jeg heller

Anonymkode: fe6ef...46a

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg heller

Anonymkode: fe6ef...46a

Ikke jeg heller

Anonymkode: e3639...92b

Skrevet

Tror jeg absolutt på. Jeg selv måtte ha en liten operasjon (ble ikke lagt inn, det var på dagtid på Ullevåll) det var noe celleforandring så det skulle skrapes eller brennes bort (hvis jeg husker det riktig) Lå spredt med bena høyt hevet hvorpå legen sier "hva tenker du på nå da?" med et smil (jeg så kun øynene, men visste han smilte) mens han holdt på nedentil. Det var så ekkelt,for i mitt hode var det seksuelt ment. Det var en sykepleier som sto der og så vi var ikke alene. Sikkert bare et dårlig forsøk på humor.

Anonymkode: 0bcf4...a63

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, skulle tro dette var vanlig, for det samme opplevde vi. Mamma fikk beskjed om at spredningen var så liten at det fikset de. Så lykkelig dro hun hjem med sykemeldingen i hånda. Tilfeldigvis leste en bekjent sykemeldingen før hun leverte den og kunne "oversette" legespråket. Sannheten var at spredningen var aggresiv og det samme som en dødsdom. Hun trodde etter det legen sa at hun var på vei til å bli frisk men døde noen måneder senere.

Anonymkode: ba4ef...a39

Huff, det er virkelig ille! Min mor hadde også spredning, men det gikk heldigvis bra med henne etter behandling. Trist at det gikk som det gikk med din mor ❤️

Det er dessverre en del leger som aldri burde hatt pasientkontakt. Jeg skal selv klage inn en lege nå for helt horribel oppførsel flere ganger. Eneste måten å få en endring er å klage på dem. Problemet er jo at man som pasient eller pårørende ofte er i en så tøff og sårbar situasjon at man ikke har krefter å bruke på det, og derfor slipper altfor mange unna med uakseptabel og farlig oppførsel.

Og de som ikke tror at slike leger finnes i helsevesenet vårt, de er naive eller har vært heldige! De fleste leger gjør selvfølgelig ikke slik som HI, jeg og andre har beskrevet, men det er likevel for mange som gjør det, og disse er farlig for folks helse og liv!

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er høyst sannsynlig. Dessverre...

Nei, det er totalt usannsynlig. Det betyr ikke at det ikke kan ha skjedd, men det er komplett usannsynlig at en lege gjør noe sånt. Da egner han eller hun seg ikke som lege.

Hvorfor var både lege og sykepleier til stede? 

Anonymkode: 1d40b...229

Skrevet

Dette har jeg veldig vanskelig for å tro....

Anonymkode: 26047...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...