Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 Der folk som liker å jobbe natt, får fast nattestilling? B-mennesker får vaktene der man starter senere. A-menneskene kan få tidligvaktene... Hvorfor denne forferdelige usunne snuinga av døgnet hele tiden? Jeg har vært utkjørt mye..for jeg er B-menneske..har vært jævla tungt de gangene jeg skal ha tidligvakt..for da får jeg nesten ikke sovet før jeg skal på jobb. Anonymkode: 9985e...c05
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Du står jo fritt til å søke andre jobber. Jeg er også B-menneske, fungerer overhodet ikke når jeg skal begynne grytidlig. Som deg får jeg nesten ikke søvn før jeg da skal på jobb. Og det verste av alt er å ha en sen vakt med påfølgende tidligvakt. Da hadde det vært bedre å sove på sofaen på jobb for meg. Så, jeg valgte å finne meg en jobb hvor jeg slipper vakter som krasjer med de behov min kropp har. Anonymkode: dd4bb...0f9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Jeg er nattmenneske og jobber 89% i ren nattstilling i helsevesenet. Anonymkode: ca39c...506
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 De fleste velger å søke jobber som passer for seg. Finnes ikke de stillingene der man bor, må man enten flytte på seg eller velge noe annet. Eller mener du at stillinger skal være kun for de ansatte, og ikke for å dekke et reelt behov for innbyggerne?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Du står jo fritt til å søke andre jobber. Jeg er også B-menneske, fungerer overhodet ikke når jeg skal begynne grytidlig. Som deg får jeg nesten ikke søvn før jeg da skal på jobb. Og det verste av alt er å ha en sen vakt med påfølgende tidligvakt. Da hadde det vært bedre å sove på sofaen på jobb for meg. Så, jeg valgte å finne meg en jobb hvor jeg slipper vakter som krasjer med de behov min kropp har. Anonymkode: dd4bb...0f9 Jeg sover på jobb mellom vakter 😛 Pendler, så det er håpløst å komme seg hjem for å bare snu i døra. Anonymkode: 4013e...143
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Vet om et par som har nattevaktsstillinger, så de jobbene eksisterer jo. Ene har ren nattevakt og den andre har delt senvakt/nattevakt. Anonymkode: 8e2a4...177
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: De fleste velger å søke jobber som passer for seg. Finnes ikke de stillingene der man bor, må man enten flytte på seg eller velge noe annet. Eller mener du at stillinger skal være kun for de ansatte, og ikke for å dekke et reelt behov for innbyggerne? Hun prøver vel å si noe om fordelingen av turnuser og vakttyper, mer enn om stillinger som sådan. Stillingenes innhold kan jo være det samme, selv om folka som bekler dem går ulike typer vakter.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Der folk som liker å jobbe natt, får fast nattestilling? B-mennesker får vaktene der man starter senere. A-menneskene kan få tidligvaktene... Hvorfor denne forferdelige usunne snuinga av døgnet hele tiden? Jeg har vært utkjørt mye..for jeg er B-menneske..har vært jævla tungt de gangene jeg skal ha tidligvakt..for da får jeg nesten ikke sovet før jeg skal på jobb. Anonymkode: 9985e...c05 Må det være sånn, må det være enten eller fordi man er A- eller B-menneske altså? Jeg er og B-menneske, men hatet kvelds og nattevaktene når jeg jobbet turnus. Selv om jeg er B-menneske og sliter med å komme meg opp, så liker jeg å begynne tidlig på jobb. Anonymkode: 5b28e...782
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 Kjenner to stykker som har rene nattevakter jeg, men de er sykepleiere da. Ene jobber ca 60% natt på et sykehjem og andre jobber 70% natt på et sykehus. Men du mener kanskje at man skal ha vakter til alle døgnest tider i alle typer jobber, at også økonomer og advokater skal kunne jobbe om kvelden/natta om de ønsker? Anonymkode: 39335...d66
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 4 timer siden, Pashla skrev: Hun prøver vel å si noe om fordelingen av turnuser og vakttyper, mer enn om stillinger som sådan. Stillingenes innhold kan jo være det samme, selv om folka som bekler dem går ulike typer vakter. I en turnus lar det selvsagt gjøre å tilpasse, men hva når det er overvekt av b-mennesker? Eller et b-menneske går et vikariat for er a-menneske? Eller når deltidsforeldre i tillegg til å være a eller b også trenger tilrettelagt turnus pga samvær med barn? Eller de som må ha fri hver torsdag kveld for da er det kor? Eller besteforeldre som må ha fri onsdag formiddag for å passe barnebarn? Mange arbeidsgivere strekker seg langt for å tilpasse arbeidstakeres behov, men arbeidstakere må også tilpasse seg arbeidsgivers behov.
Superdolly Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 Den perfekte mor på'an igjen har noen gode poeng. Og selv om man ikke nødvendigvis skulle ta forslaget sånn helt på alvor, så har jeg en innvending til. Jeg er selv B-menneske, og selv om det er fryktelig grusomt å stå opp når vekkerklokka ringer om morgenen, så ville jeg aldri ønsket å jobbe bare kveld eller natt. For det første: Ved å begynne tidlig på jobb blir jeg også ferdig tidlig på jobb, og kan ha ettermiddagene og kveldene fri. For det andre: Da jeg studerte jobbet jeg turnus ved siden av. Det fine med å jobbe kvelder var at det var mye bedre betalt enn dag. Så en slik ordning ville jo ha betydd at B-menneskene skulle få alle kvelds- og nattetilleggene, mens A-menneskene skulle få dårligere betalt for samme jobb. Og for det tredje: Da jeg jobbet turnus, var det kjipeste med å jobbe kveld at jeg ble fryktelig usosial. Når jeg hadde fri (på dagtid) var alle mine venner på jobb. Når jeg var ferdig på jobb, vanligvis ved midnatt, men senere hvis vi måtte jobbe overtid, lå alle mine venner og sov. Og de sto jo opp og dro på jobb før jeg våknet igjen, så kveldsukene ble usosiale. Så jeg er et B-menneske som ville kjempet med nebb og klør for å få jobbe dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå