Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #1 Skrevet 26. september 2019 3 åringen har fått småmark, han klagde på kløe og jeg så en liten hvit mark. Han fikk en tablett og skal ta en ny om 2 uker. Man skal visst kokvaske sengetøy etc pga egg lever lenge selv i håndklær o.l. Så til spørsmålet mitt. Han fikk tablett på ettermiddagen, jeg dro på kveldsvakt og pappaen la han uten å bytte truse, og uten å bytte sengetøy. Vil tabletten ta knekken på mark og egg selv om han da ligger i sengetøy og truse "full av egg"? Det er visst veldig smittsomt, men hjelper kuren selv om han da utsettes for smitte? Man MÅ vel ikke bytte sengetøy i flere dager? Blir vi kvitt dette selv om jeg ikke spriter leker, dørhåndtak osv? Det smitter jo til og med om man rister sengetøy og puster inn egg som virvler i luften. Hele familien har tatt kuren. Trenger å høre erfaringer 🙈 Anonymkode: e210e...eaf
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #2 Skrevet 26. september 2019 Vi hadde dette for noen uker siden. Vi har ikke sprita noe som helst. Et par dager etter kuren bytta vi sengetøy noen dager. Thats it. Har ikke fått det igjen 👍 Anonymkode: 8d5a5...a3c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #3 Skrevet 26. september 2019 Ingen grunn til hysteri. Ny truse, grundig vask av gutten og nytt sengetøy er tilstrekkelig. Evt litt på dørhåndtak. Vi droppet siste. Kom aldri igjen. Anonymkode: f1da7...c27
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #4 Skrevet 26. september 2019 Vi klippet negler, byttet sengetøy og håndklær dagen etter kuren og igjen etter neste kur. Kom ikke igjen. Ingen hysteri her i gården Anonymkode: ad048...3b2
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #5 Skrevet 26. september 2019 Erfaringen min er at selv om man er skikkelig nøye så kommer marken tilbake etter en mnd eller to, for ofte har smittekilden/kompisen ingen symptomer og får ingen kur. Jeg tror antall barnemark i en barnehage er konstant, det byttes bare på hvem som til enhver tid har den 🤪 Anonymkode: 0c09a...10d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #6 Skrevet 26. september 2019 Takk, da slapper jeg av 😊👍👍👍👍 Anonymkode: e210e...eaf
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #7 Skrevet 26. september 2019 Første gangen vi hadde dette i hus, byttet jeg sengetøy hver dag en hel uke. Og spritet omtrent ned hele huset. Hysteri kan man kalle dette 😂 Litt mer erfaring med dette nå, og senker skuldrene mer nå. Og borte blir det uansett. Holder med en god vask på barnet og bytt sengetøy og truse i dag. Går nok veldig bra. Anonymkode: 54784...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå