Gå til innhold

Britisk skikk og bruk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup i London. I invitasjonen står det dress code Semi formal, med videre beskrivelse  at det tilsvarer coctail plus og "no formal long dresses". Jeg har en lang kjole i chiffon som kanskje i stil ligner den jeg viser i linken. Ikke noe bling på min. 

Er det en formal long dress slik at jeg må legge den opp hvis jeg skal bruke den eller er den uformell nok, tror dere? Hvis dere skulle kjøpt en helt ny kjole til en slik anledning, hvordan ville den sett ut?

http://www.ieeenano2011.org/spesielle-anledninger-kjoler/32412220590.html,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er absolutt lang/formal!

Anonymkode: 5e9b6...341

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den er absolutt lang/formal!

Anonymkode: 5e9b6...341

Takk! Er absolutt lang, selv om min ikke går utover gulvet, var mest formal jeg lurte på.

Skrevet
1 time siden, Iiiiik skrev:

Skal i bryllup i London. I invitasjonen står det dress code Semi formal, med videre beskrivelse  at det tilsvarer coctail plus og "no formal long dresses". Jeg har en lang kjole i chiffon som kanskje i stil ligner den jeg viser i linken. Ikke noe bling på min. 

Er det en formal long dress slik at jeg må legge den opp hvis jeg skal bruke den eller er den uformell nok, tror dere? Hvis dere skulle kjøpt en helt ny kjole til en slik anledning, hvordan ville den sett ut?

http://www.ieeenano2011.org/spesielle-anledninger-kjoler/32412220590.html,

Tok ikke et langt søk, men noe ala dette ville jeg brukt i et britisk bryllup med kode semi formal. https://www.zalando.no/wal-g-midi-skater-dress-cocktailkjole-navy-wg021c0b4-k11.html

https://www.zalando.no/dorothy-perkins-petite-bethanymidi-prom-dress-cocktailkjole-navy-dp721c09h-k11.html

Forøvrig har jo britene denne morsomme tradisjonen med hatt eller hårbånd, og er det et bryllup hvor du tror slikt kan være vanlig, hadde jeg gått for et hårbånd ala dette: https://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10701_10001_087010504743_-1

Skrevet

Du kan ikke ha den kjolen når det spesifikt står ingen lange kjoler. En hvilken som helst pyntet cocktailkjole er fint. 

Anonymkode: 2b158...b61

Skrevet

Åh.. jeg vil i bryllup i England i fin kjole og med coiffure!

Skrevet

Hvis du skal følge kleskoden, innebærer det en kjole som enten stopper rett over kneet - ikke kortere, eller en kjole som maksimalt går til ankelen (enten cocktail eller midi-kjoler). Eventuelt en pen dress eller jumpsuit. 

Skrevet
3 timer siden, HvittHus skrev:

Forøvrig har jo britene denne morsomme tradisjonen med hatt eller hårbånd, og er det et bryllup hvor du tror slikt kan være vanlig, hadde jeg gått for et hårbånd ala dette: https://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10701_10001_087010504743_-1

Ja, det står i innbydelsen at hodeplagg er bra, men ikke påkrevet. Tror jeg dropper det altså...

Skrevet

Ikke grønt i bryllup, da 😱

Skrevet
22 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Ikke grønt i bryllup, da 😱

Og hvorfor ikke det🤪

Anonymkode: cd3d5...51e

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor ikke det🤪

Anonymkode: cd3d5...51e

Ikke svart (betyr sorg), rød (gir signal om at man har ligget med brudgommen) eller grønn (symboliserer sjalusi) kjole i bryllup. 

Skrevet
30 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Ikke svart (betyr sorg), rød (gir signal om at man har ligget med brudgommen) eller grønn (symboliserer sjalusi) kjole i bryllup. 

Tull og vas. 

Anonymkode: cd3d5...51e

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull og vas. 

Anonymkode: cd3d5...51e

Jeg har vært i en god del bryllup i England (bodde der før), og jeg har faktisk ikke truffet noen i sorte eller røde kjoler, altså. Men grønne har jeg sett en del av – ikke sånn sjalusigrønne da, men mørkegrønne osv. Sorte kjoler er jo litt begravelse, og røde er litt "se på meg".

Anonymkode: 2b158...b61

Skrevet
49 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har vært i en god del bryllup i England (bodde der før), og jeg har faktisk ikke truffet noen i sorte eller røde kjoler, altså. Men grønne har jeg sett en del av – ikke sånn sjalusigrønne da, men mørkegrønne osv. Sorte kjoler er jo litt begravelse, og røde er litt "se på meg".

Anonymkode: 2b158...b61

Vel, jeg har vært i minst tjue britiske bryllup, med gjester i både hvite, røde og sorte kjoler - i grunnen kjoler i alskens farger. Det er bare sære mennesker som er opptatt av fargen på gjestenes klær. 

Skrevet

Den kjolen der er too much. I invitasjonen stod det semi formal. Semi er halv eller litt formal. Det du viste til er full galla. Dette tar seg ikke ut i bryllup ikke bestill. Kjøp heller en fin kjole som går under klærne og ha eventuelt sjal over skuldrene samt noe form form for hodeplagg/pynt. Heller ikke ha på for høye heler da det heller ikke tar seg ut. Me det tenker jeg på horete plato heler eller veldig spisse15cm heler.

Anonymkode: b2977...a44

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den kjolen der er too much. I invitasjonen stod det semi formal. Semi er halv eller litt formal. Det du viste til er full galla. Dette tar seg ikke ut i bryllup ikke bestill. Kjøp heller en fin kjole som går under klærne og ha eventuelt sjal over skuldrene samt noe form form for hodeplagg/pynt. Heller ikke ha på for høye heler da det heller ikke tar seg ut. Me det tenker jeg på horete plato heler eller veldig spisse15cm heler.

Anonymkode: b2977...a44

Når du først skal kritisere kan du koste på deg å lese HI først. Den kjolen hun linket til likner en hun har. Hun skal ikke bestille den eller ha "horete heler", som du sier, til. Det heter forøvrig hæler. En heler er noe annet.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tull og vas. 

Anonymkode: cd3d5...51e

Eller etikette?

Skrevet
2 timer siden, amandine skrev:

Når du først skal kritisere kan du koste på deg å lese HI først. Den kjolen hun linket til likner en hun har. Hun skal ikke bestille den eller ha "horete heler", som du sier, til. Det heter forøvrig hæler. En heler er noe annet.

Ser for meg skurkeaktig fyr i Pretty Woman-antrekk ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...