Iiiiik Skrevet 25. september 2019 #1 Skrevet 25. september 2019 Skal i bryllup i London. I invitasjonen står det dress code Semi formal, med videre beskrivelse at det tilsvarer coctail plus og "no formal long dresses". Jeg har en lang kjole i chiffon som kanskje i stil ligner den jeg viser i linken. Ikke noe bling på min. Er det en formal long dress slik at jeg må legge den opp hvis jeg skal bruke den eller er den uformell nok, tror dere? Hvis dere skulle kjøpt en helt ny kjole til en slik anledning, hvordan ville den sett ut? http://www.ieeenano2011.org/spesielle-anledninger-kjoler/32412220590.html,
Anonym bruker Skrevet 25. september 2019 #2 Skrevet 25. september 2019 Den er absolutt lang/formal! Anonymkode: 5e9b6...341
Iiiiik Skrevet 25. september 2019 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Den er absolutt lang/formal! Anonymkode: 5e9b6...341 Takk! Er absolutt lang, selv om min ikke går utover gulvet, var mest formal jeg lurte på.
HvittHus Skrevet 25. september 2019 #4 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, Iiiiik skrev: Skal i bryllup i London. I invitasjonen står det dress code Semi formal, med videre beskrivelse at det tilsvarer coctail plus og "no formal long dresses". Jeg har en lang kjole i chiffon som kanskje i stil ligner den jeg viser i linken. Ikke noe bling på min. Er det en formal long dress slik at jeg må legge den opp hvis jeg skal bruke den eller er den uformell nok, tror dere? Hvis dere skulle kjøpt en helt ny kjole til en slik anledning, hvordan ville den sett ut? http://www.ieeenano2011.org/spesielle-anledninger-kjoler/32412220590.html, Tok ikke et langt søk, men noe ala dette ville jeg brukt i et britisk bryllup med kode semi formal. https://www.zalando.no/wal-g-midi-skater-dress-cocktailkjole-navy-wg021c0b4-k11.html https://www.zalando.no/dorothy-perkins-petite-bethanymidi-prom-dress-cocktailkjole-navy-dp721c09h-k11.html Forøvrig har jo britene denne morsomme tradisjonen med hatt eller hårbånd, og er det et bryllup hvor du tror slikt kan være vanlig, hadde jeg gått for et hårbånd ala dette: https://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10701_10001_087010504743_-1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2019 #5 Skrevet 25. september 2019 Du kan ikke ha den kjolen når det spesifikt står ingen lange kjoler. En hvilken som helst pyntet cocktailkjole er fint. Anonymkode: 2b158...b61
amandine Skrevet 25. september 2019 #6 Skrevet 25. september 2019 Åh.. jeg vil i bryllup i England i fin kjole og med coiffure!
beef sister Skrevet 25. september 2019 #7 Skrevet 25. september 2019 Hvis du skal følge kleskoden, innebærer det en kjole som enten stopper rett over kneet - ikke kortere, eller en kjole som maksimalt går til ankelen (enten cocktail eller midi-kjoler). Eventuelt en pen dress eller jumpsuit.
Iiiiik Skrevet 25. september 2019 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2019 3 timer siden, HvittHus skrev: Forøvrig har jo britene denne morsomme tradisjonen med hatt eller hårbånd, og er det et bryllup hvor du tror slikt kan være vanlig, hadde jeg gått for et hårbånd ala dette: https://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10701_10001_087010504743_-1 Ja, det står i innbydelsen at hodeplagg er bra, men ikke påkrevet. Tror jeg dropper det altså...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2019 #10 Skrevet 25. september 2019 22 minutter siden, MammantilNurket skrev: Ikke grønt i bryllup, da 😱 Og hvorfor ikke det🤪 Anonymkode: cd3d5...51e
MammantilNurket Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor ikke det🤪 Anonymkode: cd3d5...51e Ikke svart (betyr sorg), rød (gir signal om at man har ligget med brudgommen) eller grønn (symboliserer sjalusi) kjole i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 30 minutter siden, MammantilNurket skrev: Ikke svart (betyr sorg), rød (gir signal om at man har ligget med brudgommen) eller grønn (symboliserer sjalusi) kjole i bryllup. Tull og vas. Anonymkode: cd3d5...51e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2019 #13 Skrevet 25. september 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tull og vas. Anonymkode: cd3d5...51e Jeg har vært i en god del bryllup i England (bodde der før), og jeg har faktisk ikke truffet noen i sorte eller røde kjoler, altså. Men grønne har jeg sett en del av – ikke sånn sjalusigrønne da, men mørkegrønne osv. Sorte kjoler er jo litt begravelse, og røde er litt "se på meg". Anonymkode: 2b158...b61
beef sister Skrevet 25. september 2019 #14 Skrevet 25. september 2019 49 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg har vært i en god del bryllup i England (bodde der før), og jeg har faktisk ikke truffet noen i sorte eller røde kjoler, altså. Men grønne har jeg sett en del av – ikke sånn sjalusigrønne da, men mørkegrønne osv. Sorte kjoler er jo litt begravelse, og røde er litt "se på meg". Anonymkode: 2b158...b61 Vel, jeg har vært i minst tjue britiske bryllup, med gjester i både hvite, røde og sorte kjoler - i grunnen kjoler i alskens farger. Det er bare sære mennesker som er opptatt av fargen på gjestenes klær.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2019 #15 Skrevet 26. september 2019 Den kjolen der er too much. I invitasjonen stod det semi formal. Semi er halv eller litt formal. Det du viste til er full galla. Dette tar seg ikke ut i bryllup ikke bestill. Kjøp heller en fin kjole som går under klærne og ha eventuelt sjal over skuldrene samt noe form form for hodeplagg/pynt. Heller ikke ha på for høye heler da det heller ikke tar seg ut. Me det tenker jeg på horete plato heler eller veldig spisse15cm heler. Anonymkode: b2977...a44
amandine Skrevet 26. september 2019 #16 Skrevet 26. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Den kjolen der er too much. I invitasjonen stod det semi formal. Semi er halv eller litt formal. Det du viste til er full galla. Dette tar seg ikke ut i bryllup ikke bestill. Kjøp heller en fin kjole som går under klærne og ha eventuelt sjal over skuldrene samt noe form form for hodeplagg/pynt. Heller ikke ha på for høye heler da det heller ikke tar seg ut. Me det tenker jeg på horete plato heler eller veldig spisse15cm heler. Anonymkode: b2977...a44 Når du først skal kritisere kan du koste på deg å lese HI først. Den kjolen hun linket til likner en hun har. Hun skal ikke bestille den eller ha "horete heler", som du sier, til. Det heter forøvrig hæler. En heler er noe annet.
MammantilNurket Skrevet 26. september 2019 #17 Skrevet 26. september 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Tull og vas. Anonymkode: cd3d5...51e Eller etikette?
MammantilNurket Skrevet 26. september 2019 #18 Skrevet 26. september 2019 2 timer siden, amandine skrev: Når du først skal kritisere kan du koste på deg å lese HI først. Den kjolen hun linket til likner en hun har. Hun skal ikke bestille den eller ha "horete heler", som du sier, til. Det heter forøvrig hæler. En heler er noe annet. Ser for meg skurkeaktig fyr i Pretty Woman-antrekk ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå